Alla inlägg under februari 2008

Av Ida Söderblom - 23 februari 2008 18:04

haha.. det är farligt att gå in hos en bilförsäljare och kolla på bilar.. :P haha.. jag vart just 50.000 fattigare =)

köpte en; Renault Laguna 1,9 dTi m Affärspaket 5-d -99..

tog några bilder, men jag får den till veckan så jag kan slänga upp nån bättre då =)


åkte egentligen dit för att se Nanne uppträda och äta lite tårta innan vi skulle till mommo med blommor =)

men som sagt.. jag fick ett så bra pris, och låg ränta på lånet, så jag kan betala av de på typ 2 år och ända ha råd att ta CE-kortet som jag håller på med..

dock så var ju försäkringen typ skyhög.. så får se om jag skriver över den på mamma om typ nångra månader för att få ner den lite.. för just nu ligger den på ca 1200 i månaden..


så nu ska vi sälja mammis 740.. =) måste bara städa ur den och tvätta den.. igen! tvättade den igår, kostade på en guldtvätt på statoil.. men med de här jäla skitvädret så blev den ju smutsig påengång igen :(


nu hjälpa mammi med maten..

Pussa


Av Ida Söderblom - 22 februari 2008 23:55

har lördag i huvudet.. men icke.. det är fredag! =D iaf i några minuter till..

känns skönt att de inte är söndag imorgon redan.. haha..


vart inge vattengympa imorse.. :( åkte till njurunda, men det var inställt.. så vi vart lite besvikna.. vart även stoppad av farbro blå, en tjej dock =)

fick blåsa och vissa körkort.. "du är ju nykter".. hahah.. nähä? ;)

frågade även om våran tidbok när jag kör B-reggad bil inom jobbet.. vi behövde bara fylla i vilotiden iaf.. inte rasterna =) precis som jag sagt! haha..


näe.. tända lite ljus, se film och bara vara med mig själv kanske..

känner mig.. borta?


skulle hellst vilja sätta mig och köra örebro just nu.. inget får mig att tänka ut så mycket som att bara glida efter vägarna..

att köra bil, det är jag.. jag älskar det.. och när jag får ut å köra lastbil med släp, då är min dröm uppfylld.. =)

fast vad ska jag sikta emot då?.. vad är min nästa dröm?


nattinatt

Pussa


- - -

Du gör mig förvirrad..  

Av Ida Söderblom - 21 februari 2008 23:47

ååh.. vart ingen körning inatt.. :/ tråååk..

vattengympa imorgon som de verkar.. haha.. :P

så nu äre sängen.. 

Pussa 

Av Ida Söderblom - 21 februari 2008 20:33

sitter å lyssnar på lite Guns N' Roses.. helt otroligt så mycket musik kan betyda egentligen.. så många känslor olika låtar kan bevara, och hur olika uppfattningar vi kan ha om olika låtar..

i mitt yrke skulle jag inte klara mig utan musik och radio.. p3 är min räddning, speciellt vaken med p3 och p4.. =) mina nätter skulle inte funka utan dem.. haha.. tyvärr så tycker jag de har blivit lite sämre programledare på senaste tiden.. tacka vet jag Fredrik, Peter och Thomas.. men thomas har slutat, eller gått tillbaka till lokalradio.. :( 


näe, nu äre dags att åka ner till posten ikväll.. har standby på uppsala.. jag tror inte de blir åka av, för då slipper jag bli besviken om de inte blir de..

behöver timmarna.. och nattstunden för mig själv efter vägarna.. sen att de är någon som kanske möter mig i uppsala gör ju inte saken sämre.. 


Nattinatt ni som ska sova, kör lungt till alla oss chaffisar ;)

Pussa 

Av Ida Söderblom - 21 februari 2008 00:49

jag är typ trött.. men inte kan jag sova för de..

har massor med saker att göra idag.. ringa vårdcentralen för att få en tid och höra efter vars mina journaler har tagit vägen, åka å handla med mammi, körlektion, köra hammarn och sedan standby uppsala/körning uppsala..


ibland känner jag bara hur paniken springer runt i kroppen på mig och jag vill bara skrika.. jag saknar då jag hade dig nära, då du bara var ett telefonsamtal bort så var du här på 5 minuter..


känns som körlektionen imorgon kommer gå åt fanders.. men så får vi inte tänka.. nej nej.. backningen kommer gå sååååååå bra!.. humfs

nattinatt..

Pussa


- - -

Dröm om det bästa.. 

 

Av Ida Söderblom - 20 februari 2008 00:02

jag har sprungit omkring med en ögonbindel i den här skogen för länge nu, och står fast i en återvändsgränd i nån betongförort.. jag kan inte hitta min väg tillbaka, och hur jag än försöker så fortsätter jag bara att gå rakt in i den där tegelväggen.. hjälp mig att hitta ut, åt vänster eller höger.. bara tillbaka till stigen då jag mådde bra..

jag vet ingenting längre.. förutom att jag förstör för mig själv.. och att jag verkligen borde sova nu om jag ska orka med mina tio timmar i lastbilen imorgon.. natti!

Pussa


- - -

hjälp mig att hitta..  

Av Ida Söderblom - 16 februari 2008 02:29

När ljusen har brunnit ut, känslorna svämmat över och orden tagit slut..

vem är jag då? och vart hör jag hemma?

jag trodde jag hade hittat mig själv.. men inte..
 

I thought you were my fairytale
A dream when I'm not sleeping


Av Ida Söderblom - 14 februari 2008 22:02

Februari skivan.. =) Ni kan säkert se temat i den..


  • Peter LeMarc - Håll Om Mig
  • The Cranberries - No Need To Argue
  • Bryan Ferry - Slave To Love
  • Tommy Nilsson - Amelia
  • Brian McFadden - Real To Me
  • Toni Braxton - Un-break My Heart
  • Per Gessle - Tycker Om När Du Tar På Mig
  • The Mo And Kris Le Mans - Nostalgia Locomotive
  • Robbie Williams - Advertising Space
  • Åsa Jinder & Cajsastina Åkersten - Av Längtan Till Dig
  • Tommy Shane Steiner - What If She's An Angel
  • Finley Quaye ft. Beth Orton - Dice
  • Errol - Om du ändrar dej
  • The Calling - Wherever You Will Go
  • Jennifer Rush - The Power Of Love
  • Björn Afzelius - Tusen bitar
  • Sinead O'Conner - Nothing Compares To U
  • Vitamin C - Graduation (Friends Forever)
  • Lars Winnerbäck - Åt Samma Håll

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards