Alla inlägg under september 2008

Av Ida Söderblom - 30 september 2008 17:03

usch vad jag är rastlös.. känner verkligen för att gå ut och gå, men de funkar ju inte.. foten ser ut som jag vet inte vad.. eller vristen rättare sagt, har en boll inopererad under skinet.. eller, de är så de ser ut iaf..

blir bara så less..


jag vill ut och gå.. känna pulsen, träningsvärk i benen efter timmar av steg och alla bilder som kameran ha fått tagit på alla vackra träd.. men icke sa nicke.. bara vara hemma och vila..

visserligen jobbar jag, men bara för att jag inte har råd att vara hemma nå mer.. foten säger nej, men med hjälp av lite tabletter och min envishet kämpar jag mig igenom jobbdagarna..

har två ume-mornar kvar och sen strömsund på fredag.. mycket köra bil och lite annat vill säga.. passar utmärkt.. på fredag kör jag tillåmed automatare.. och de är ju vänsterfoten som är paj så de funkar ju perfekt!


örebrochaffisen körde in i mitträcket idag, så fick köra en bil med bakgavel upp till ume.. gick riktigt bra faktisk.. lättare att lossa..


försöker slå ihjäl lite tid.. men jag känner inte för nå, förutom att gå ut och gå.. typiskt!

näe, nå måste jag göra iaf.. laga mat kanske passar in.. ja, så får de bli..

pusspuss


- - -

älskling, motionera?



Av Ida Söderblom - 29 september 2008 12:27

då var en ume-dag avklarad.. gick faktiskt riktigt bra att ta sig upp och köra.. burkar vara trött annars.. och visst var jag trött imorse med, men inte på samma sätt som annars.. så nu äre bara 3(?)-ume dagar kvar.. eller 4a.. beror på om jag fick byta på fredag eller inte.. blir strömsund isf, 10-21.. blir bra med timmar isf..


näe, har precis ätit lite tacopaj med mammi.. ska surfa runt lite på olika bloggar så bär de av till stugan runt kl 13.. höststäda lite och plocka undan inför vintern..

Pusspuss


- - -

Min egen Byggare Bob/Mulle Meck ;)

Av Ida Söderblom - 28 september 2008 18:44

dags för mig att försöka sova.. väckarklockan är ställd.. 03.30

usch och fy! men men, bara bita ihop den här veckan.. de värsta är att de tar längre tid innan de blir ljus på morgonen nu..

men men.. sov gott!

pusspuss


- - -

från sundsvall till älvsbyn, saknar dig älskling..

Av Ida Söderblom - 28 september 2008 17:22

Metallica - Death Magnetic; måste bara säga att detta album är underbart! de finns nog inte nå så bra om metallica när man kör bil.. eller när man promenerar..

Metallica har tillsammans med Lasse blivit en av mina bästa vänner när de gäller promenader.. Lasse har funnits med länge, metallica kom till i våras.. men de växer sig starkare i mina promenader.. härligt säger jag bara.. härligt! =)


näe, nu ska jag laga lite mat och göra iordning frukosten till imorgon.. eftersom det är ume-vecka brukar jag göra iordning det dagen innan.. när man kliver upp vid halv fyra är man inte så pigg på att göra nå mackor att ta med.. så äre lättare att göra de dagen innan och slänga in i kylen..

var iväg och köpte frukt förut med.. borde räcka hela veckan.. haha.. iaf tills på onsdag :P

pusspuss


- - -

E <3 


Av Ida Söderblom - 28 september 2008 11:58

usch.. för lite sömn, begravning, bilproblem, ännu mer för lite sömn och sen åker du.. fan fan fan..


var begravningen i fredags.. inte direkt nå roligt.. efter de gick jag och erik till birsta och sen vart de midda på kermit med Martell för att sedan åka hem och sova då vi skulle upp tidigt.. från att ha kommit hem kl 5 på fredagsmorgon till att kliva upp kl 4 lördagmorgon.. stor omställning..


bar iaf väg till strägnäs för rallycross =) efter mycket om och men kom vi fram och hann se allt utom första omgången.. men sen vann Thomas sin A-final! =D

och Mats gjorde världens start i B-finalen.. oj oj oj! så jäla spännande.. han körde iaf upp sig till A-finalen.. hans första i den klassen! så häftigt! han kom iaf 4, men han var lika glad för de.. vi med för den delen! =D


efter tävlingen styrde vi mot uppsala för att titta på kyrkan.. tyvärr var den stängd men gud så fin den är =) och mäktig.. dit ska vi igen!

sen bar de av mot tönnebro där vi träffade Kaka och Magnus.. vi åt lite och sedan var de hemgång.. kändes segt att köra, men de gick bra.. fick säga åt Erik att prata med mig sista biten.. men hem kom vi.. sen var de bara till att sova.. båda var mer eller mindre död, sen så skulle ju Erik hoppa på rallybussen och köra till pite.. de kom runt fyra-halv fem imorse..

så som sagt, inte mycke sömn i helgen.. och jag saknar vårt mys som inte heller hanns med direkt..


ume vecka till veckan.. gruvar mig redan.. nacken och axlarna blir bara sämre.. verkar som jag måste söka mig till en sjukgymnast eller vad de heter..

näe, om man kanske skulle ta en promenad i höstblåsten?

pusspuss


- - -

från närhet till tomhet på mindre än en sekund.. miss u!

Av Ida Söderblom - 25 september 2008 14:55

usch å fy.. fick lönen idag.. kan lova att den inte var vad den brukar vara.. men antar att de blir så när man blir sjuk å allt strular.. tappade massa ob-tid med.. så de blir fattigt den här månaden..


begravning imorgon.. :( känns som de kommer att bli en lång och jobbig dag.. jobbar natt inatt med.. antar att de kommer vara massa tankar som snurrar.. tror tyvärr de komme bli lite för mycket.. men men.. nu iväg..

pussa

Av Ida Söderblom - 24 september 2008 13:49

den här funktionen där man kan se vad man skrev samma datum för ett år sedan tycker jag om =)

hade skrivit ett inlägg som hette Gåshud.. det var en bit ur en Lars Winnerbäck text.. och ja.. Lasse du har alltid lyckats ge mig gåshud..

konserterna jag och Erik såg i sommaras var underbara..

Vi ses igen Lars Winnerbäck, de kan du räkna med! =)

Av Ida Söderblom - 23 september 2008 01:38

kom hem för ett litet tag sedan.. träffat frugan, tagit en fika på donken och surrat massa skit.. länge sedan vi drack latte nu.. haha :P

känns skönt att surra massa med nån som är lite som en själv, tänker typ lika och resonerar likadant.. resonerar, heter de så eller stavas de kanske bara annorlunda? skitsamma.. :P

trevligt har jag haft de iaf.. åkt bil och surra surra surra.. =)

men nu ska jag försöka sova lite.. kör örebro tis, ons, tors.. så jag ska försöka sova länge imorgon.. saknar min gos här i sängen bara.. lättare sova då.. men, godnatt iaf.. mitt lyckorus höll i sig hela dagen.. sköönt =)

pusspuss


- - -

E.. alltid, jämt och hela tiden

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards