Alla inlägg under mars 2010

Av Ida Söderblom - 19 mars 2010 13:14

gaah! hur jälva lång tid ska det ta att skicka ett intyg!?!?!

Av Ida Söderblom - 18 mars 2010 22:10

jahapp.. så vart det förlust i fjärde perioden.. synd :/ men nästa match visas visst på femman :)

och nu då? även fast jag har fler kanaler så verkar det då inte finnas nå roligt att titta på.. haha :)


vad ska man hitta på i helgen då? Päälsk har ju fortfarande beredskap, så han kommer ju inte hem nå :( men förhoppningsvis får han ledigt hela påskveckan, å då jävlar ska de mysas..

sen klagade kameran på att det var ett tag sedan den blev rastad, så vi hoppas på fiiin väder i fjällen och att af inte hittar på nå tok så jag måste vara hemma på byn..


inte har jag fått nå intyg från chefen än heller, har jag inte fått de imorgon måste jag då ringa å fråga om han har skickat det än eller inte.. blir less på att det alltid ska vara så mycket tjorv med alla papper..


näe, glo lite tv och sedan soova..

nattinatt!

pusspuss

 

- - -

Sakna sönder

Av Ida Söderblom - 18 mars 2010 16:30

Var ner på byn och köpte 10 säckar pellets förut.. passade på att ringa lite vänner när jag ändå hade mottagning på mobilen.. Då frågade Micke om jag fått igång tv:n å allt, för de ska visa timrå matchen på kanal 9 ikväll..


så jag skyndade mig hem, och.. wiihoo! jag har fått igång de! =D så nu slipper jag mobilt bredband och har lite fler kanaler att titta på.. bla kanal 9! =D

weei! så nu kan jag se timrå matchen ikväll.. härligt


men nu tjuter tvättmaskinen, bäst att plocka ur den innan den blir riktigt arg ;) hahaha.. ciao!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 17 mars 2010 22:30

blir till att köpa några säckar pellets imorgon så jag klarar mig tills lön.. bara hoppas på att nästa pall räcker längre än 3 veckor.. :/


ska se om jag får tag på min handläggare på af när jag ändå är i byn och har nå mottagning på telen :)


inte ett dugg trött är jag heller, kanske ska se på lite film? =)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 17 mars 2010 13:57

jahapp, idag ska vi får internet, tele och tv till huset via telia.. men de roliga är att jag inte kan koppla in grejerna de har skickat, för kablarna är på tok för korta, eller så är vårt hus för stort.. haha..

men men, internet bör jag kunna få igång, modemet skulle ju även funka trådlöst så de är väl bara att prova senare..


när jag vaknade å gick ner för att kolla till pelletsen, ja då hade såklart pannan sotat igen.. så jag har sotat och askat ur pannan för första gången själv =) hade såklart Erik i telen samtidigt, men ändå ;)

så nu äre iaf 18 grader här i huset.. var typ 15,5 när jag vakna..


sitter och lyssnar på lasse.. ibland äre skönt att bara försvinna in i hans texter..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 14 mars 2010 18:43

Ja, då var helgen över.. gick riktigt fort, trots att Päälsk inte var hemma.. vilket känns skönt eftersom det betyder att då kommer han snart hem =D


i fredasgs var jag iaf och tittade på lite tapeter.. :) Alexandra och Theo kom och gjorde mig sällskap.. hittade en tapet som jag vill ha som fondväg här i vardagsrummet, men vi måste köpa lite saker till nybilen så det får vänta..

På kvällen vart jag bjuden på midda hos Alexandra och Anton, sedan såg jag och Alexandra lite på tv, åt godis och pratade :)


Lördasgen har vi tjejkväll här :) Johanna, Birgitta, Alexandra och jag.. självklart vart lilla Theo här och höll ställningarna ;)

Jag lagade mat och bjöd på pressad potatis och fylld fläskfile i sås :) mums! sen vart det kladdkaka och melodifestivalen..

Sen sov Johanna över.. så idag har vi inte gjort så mycket.. kollat lite tv och blivit bjuden på mat hos svärmor :)


nu sitter jag här hemma och går igenom lite papper och småtittar på lite tv..

inga speciella planer för veckan.. ska kolla på alla papper jag fick från arbetsförmedlingen bara.. :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 11 mars 2010 15:06

2 veckor kvar till den 25, till lön och tills Päälsk kommer hem! =)


gick riktigt bra att sova själv här i huset inatt.. vilket känns riktigt skönt.. :) Anton har varit hit en sväng idag, han askade ur pannan och sedan lånade han traktorn av Öhmans så nu äre skottat här på gården.. =)

gick ut å skottade av bron lite, lyckades faktiskt få bort lite is oxå.. så nu äre inte lika glashalt i trappan..


nu ska jag bege mig in till byn och hämta ut telia-prylarna.. sedan har Birgitta sytt klart sittkuddarna hit till vardagsrummet :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 10 mars 2010 15:42

jaha, första dagen ensam här i huset idag.. skjutsade tjejerna till bussen imorse.. tog en sväng förbi willys på hemvägen, de hade visst billig fläskfile :) alltid trevligt..


så nu har jag varit ensam här några timmar.. första gången jag är här helt själv.. det har alltid funnits någon annan i huset eller ute på tomten.. men nu äre just me! =) går riktigt bra än så länge..


nu har grejerna kommit från telia oxå, så ska åka in på byn imorgon och hämta de.. så får vi se om jag kanske ska träffa Alexandra och Theo en sväng oxå..


har även hittat en bil till riktigt bra pris, så Erik skulle åka och kolla på den sen.. så vi hoppas på det bästa.. hehe..

nu ska jag plocka tvätt :)

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards