Alla inlägg under augusti 2010

Av Ida Söderblom - 31 augusti 2010 18:11

jahapp :) luften gick ur mig där ett tag ;) hehe.. men nästan alla fönster på ovanvåningen är klara och ett i köket nere är klart.. får bli resten imorgon.. vart less när jag först rev ner hinken men vatten på golvet och sedan blev attackerad av dumma getingar när jag putsade sista ruta i stora köksfönstret.. men men, nya tag imorgon! :)


nu står det iaf en tjockis i ugnen :) eftersom jag och Päälsk inte kan komma överens om hurvida det heter tjockpannakaka, pannkaka, plättar och allt vad de nu är så får den heta tjockis :P


förbannat less på att jag börjat slarva med mina kameragrejor oxå.. :/ förut var jag jättenoga med att alltid lägga tillbaka sakerna i kameraväskan.. men har blivit lite sämre på de.. så nu är min kamerasladd borta :( hittade igen den innan jag åkte till Sundsvall, men nu är den som borta igen.. men den vart inte kvar hemma hos mammi iaf.. så är väl bara att fortsätta leta i röran i sovrummet, så kanske det blir städat där oxå? ;)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 31 augusti 2010 12:00

hoho.. :)

jag och mammi håller på att tvätta fönster och hänga upp nya gardiner.. lyckades ju fynda nya gardiner till fönstret och till sovrummet igår! =D

eftersom vi har så högt i tak så måste gardinerna vara minst 240 cm lång, helst 250 cm lång, om det ska bli fint :)

hittade några till köket på dollar, så de vart ju billigt och bra! annars brukar det kosta skjorta med gardiner som ska vara långa..


hade tänkt göra om lite här på bloggen, men kom på att jag har ju inget photoshop installerat.. så jag får väl återgå till fönstrena! :P

pusspuss

Av Ida Söderblom - 30 augusti 2010 12:13

jaha, då bär de av till Pite en sväng med mammi :) vi ska se om vi hittar några fina gardiner till sovrummet och köket..

behöver även lite krokar till duschrummet och lilla hallen..

när vi var i lule förra veckan och handlade så hittade vi inga som passade, så vi hoppas på bättre lycka idag :)


måste även handla lite mat, alltid skönt att fylla upp frysen då man har någon krona extra över.. fast de kanske får bli Sunes idag? ;P

näe, nu kila!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 23 augusti 2010 21:30

ååh.. har varit sjukt trött hela dagen idag.. jag och päälsk kom hem vid sex imorse, och han var ju tvungen åka och jobba utan att få sova nå alls..

jag fick väl sova i en timme typ, sedan var det bara ut och kabla igång bilen, koppla släpet och åka in till pite..

lämnade släpet, vi åt lunch på sunes och sen åkte vi hem.. Erik å grabbarna jobbade bara halv dag så :)


Erik gick å la sig, men jag bestämde mig för att härda ut.. så jag satte igång att diska undan lite, förbereda maten, kolla runt lite på nätet och sedan började jag pärla.. :) lyckades göra ett makramé armband, mitt första.. kommer nog bli fler framöver ;)


 


vart lasagne till midda, och några matlådor till päälsk, och nu sitter jag framför öppna spisen och värmer mig :) börjar bli riktigt höstväder ute nu.. ska nog ta en varmdusch och sedan somna.. det lär inte ta lång tid ;)

nattinatt.. Pusspuss!

Av Ida Söderblom - 16 augusti 2010 14:57

uuuh, vi hade bara 1,1 plusgrader här inatt, hoppas verkligen mina stackars tomatplanetor ute på altanen har klarat sig..


Erik åkte iväg till ume imorse, känns absolut inge bra alls att vara ensam den här gången, måste hitta på något att göra hela tiden för att inte tänka på att han inte kommer hem om kvällarna.. men på onsdag eller torsdag åker jag ner till honom, och sedan blire Sundsvall i helgen.. fira min födelsedag hemma där och gå på selånger marknad och kanske dragracing på sättna :)


jag har pärlat för fullt senaste veckan, och jag bara längtar tills jag får sätta igång med mitt nya projekt, tenntrådsarmband :) måste bara ta mig iväg på biltema och köpa en filebräda så de blir lättare att fläta..

håller även på med ett halsband till mammi som hon ska få nu i helgen :)

 


     


näe, nu ska jag starta en diskmaskin, klä på mig nå varmare och gå ut å fixa lite med veden tror jag :)

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Skapa flashcards