Alla inlägg under juli 2011

Av Ida Söderblom - 31 juli 2011 22:13

bläää! :( så var det söndag igen.. nu kommer vi gå in en sån där period då jag hatar söndagar eftersom det är dags för Eriik att åka..

denna gång har vi tur att det inte är så långt på jobbet, så han kan sova hemma inatt och åka tidigt imorgon.. typ vid kl 4.. men att få sova en natt mer tillsammans gör mycket..


men denna vecka är det inte lika farligt som förra.. han åker imorgon och kommer hem på torsdag.. så det blir bara 3 nätter ensam, på tok för mycket i sig men ändå bättre än 4 eller 5..


vi har börjat om med att ta "dagens bilder" igen.. har haft ett uppehåll nu i sommar då det alltid är massa annat att göra och vi har varit borta så mycket.. blir lite springa fram och tillbaka för mig bara nu när jag måste ta dem själv.. men det är roligt att ha när viktminskningen är "klar".. då blire att sätta ihop en timelapse :)


annars så har vi inte gjort så hemskt mycket idag.. Sundsvallarna åkte hem, vi tog en sväng i Piteskärgård med Ante.. riktigt mysigt! :)


nu ska vi kika lite film och mysa oss till sömns.. imorgon börjar en ny vecka, och jag längtar till gymmet! :)

nattinatt och sov gott

pusspuss

Av Ida Söderblom - 30 juli 2011 21:45

Bada - Åka Båt - Vänner&familj - Hemgjord Pizza - Chokladmousse - Sommar

Livet leker! :)

Av Ida Söderblom - 29 juli 2011 18:23

nu har vi precis ätit och gjort iordning oss :) eller ja, Simone och jag är klar medan tjejerna är upp och sminkar sig eller vad det nu är som tar tid.. haha..


snart kommer min snygging hem! behöver jag säga att jag längtar mer än massor!? antagligen inte va ;) hahah..


nu styr vi mot Pite.. så får vi se vad jag och Simone hittar på ikväll.. lite Ben&Jerry´s kanske? eller bada? vi får se vad som faller oss in ;)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 29 juli 2011 11:55

det var ett minus på vågen idag, precis som jag hade hoppats på.. däremot så var det kanske inte så stort som jag hade velat.. men men.. all min träning kanske visar sig nästa vecka ;)


29 Juli

-0,8kg


Alla minus är ju verkligen bättre än plus iaf :) jag har ju ändå gått ner över 43 kg! vilket i sig är helt ofattbart..

Mina nya linnen som jag köpte i början av sommaren börjar vara lite stora, redan! och visst är det roligt att det syns på så sätt, men det ger mig ändå ångest.. eftersom snart har jag inget att ha på mig igen och vi har verkligen inte pengar till att köpa nå nytt. men det ordnar sig nog :)


nu ska jag se om jag får nå liv i tjejerna som har invaderat ovanvåningen ;) och nu äre inte länge kvar tills min älskade päälski kommer hem! längta längta längta längta längta! =D

pusspuss

Av Ida Söderblom - 29 juli 2011 02:22

varit en fartfylld dag :) började med gymmet, dusch och brödhandling.. sedan hem och försöka rymma allt i frysen, lyckades nästan! haha..

jag behöver verkligen en frysbox!


åkte in till Pite för att hämta upp tjejerna.. vart sallad i hamnen, gå runt lite på området och sedan åkte vi för att tanka och handla..

inget som tjejerna ville se ikväll, så istället för att jag skulle behöva åka in och hämta dem ikväll så följde de med hem istället..


vi fikade och drack lite te.. men vi vart så sugen på att bada så vi åkte iväg till Grenbergs.. träffade våra härliga grannar där..

vi badade nog i över en timme..

superskönt i vattet! simmade och busade en massa..


den här veckan har jag avverkat 3 badtillfällen med massa simning och 2 gympass.. så jag tycker verkligen att vågen kan vara snäll mot mig imorgon och ge mig ett minus! :) men nu sova..

nattinatt och sov gott!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 28 juli 2011 10:58

Nu äre dags att packa väskan och åke ner på byn :) En sväng på gymmet, duscha och sedan träffa Hjalle för lite brödinhandling..

sedan blire att skynda sig hem, slänga i sig ett mellis för att sedan åka in till Pite och träffa tjejerna.. :) blir väl att vara där ett tag sen åker jag och lillan hem medans Amanda och hennes kompis går in på festivalen..

imorgon kommer Eriiiik heeeeeeeeem! :D

pusspuss

Av Ida Söderblom - 27 juli 2011 22:57

Det märks att vi snart går in i Augusti.. det börjar skymma på kvällarna, det blir mysigt med te och tända ljus igen..

att få tända massa ljus skänker mig lugn.. men här i norr när det är sommar är det ljust dygnet runt, så då äre inte så stor idé att tända några ljus, man ser dem ändå inte.. :P men nu lyser de upp i rummet och ett lugn infaller.. har köpt hem rött te så jag sitter med en kopp och lyssnar på tystnaden..


har redigerat lite sommarbilder.. har haft mycket jag borde ha gjort idag men orken och lusten har inte infunnit sig.. har iaf fått undan lite tvätt.. blir att gå en svända med snabeldraken och peruken över golven imorgon..


ska iväg en sväng på gymmet imorgon har jag tänkt.. köpa lite bröd på Polarfabriken och sedan bär det av in till stan för att hämta tjejerna.. eller, hämta lilltjejen och packningen.. de andra två ska ju in på festivalen så :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 27 juli 2011 21:20

Här kommer lite bilder från förra veckan.. :)


En härlig dag i Lule med päälsk, Miche och Stina..

  Lule :)   Stina och Miche :)   Jag älskar dig!   Alltid en fotbild :)   Underbart väder och jag bara älskar havet! :)   Plockade en blomma åt min päälsk   Blomma :)   Stina vid isbrytarna :)


Vi var till Boden och kikade på Rödbergsfortet, häftigt! :)


För er som inte har besökt fortet så rekommenderar jag er verkligen att gå en rundtur där.. det går inte att beskriva hur häftigt det är, och att de ha hackat ut all sten för hand och med lite hjälp av sprängmedel!


Skottkärran, spettet och slägan som syns på bild är vad som användes för att hacka sig ner i berget för att spränga, och sedan användes kärran för att forsla ut stenmassorna..


                              Behöver jag påpeka att denna 40 cm långa macka in var min utan att jag och Erik delade på den? ;) haha..


Självklart passade vi på att bada lite i Sikfors oxå :)


  Päälski! :)   Miche och Stina :)   Miche och Stina :)

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Skapa flashcards