Alla inlägg under juli 2012

Av Ida Söderblom - 31 juli 2012 23:26

Uuuuh.. man ska ju inte klaga, men fyyyy så varmt de varit idag.. vi har 27 grader inne här hemma.. håller seriöst på att avlida, vet inte vars jag ska ta vägen.. önskar att vårt planerande sommarrum i källaren vore mer än bara en plan just nu!
ikväll ser fötterna verkligen ut som ballonger.. :( det riktigt spränger i dem.. antar det beror på värmen..

Förutom att jobba, virka å tycka det är varmt så har jag även ätit middag med svärmor och Johanna i Arvidsträsk idag.. där fläktade det skönt vid sjön :)

Nu ska jag försöka sova så jag orkar upp till jobbet imorgon..
Nattinatti och sov gott..
Pusspuss

Av Ida Söderblom - 31 juli 2012 07:21

jag höll då verkligen på att sprängas när jag vaknade imorse.. ;) det är visst någon liten som börjar bli tyngre och trycker på neråt.. sedan att jag är för lat för att gå upp på toa mitt i natten är ju en annan femma.. haha :P


ser ut att bli riktigt fint väder idag :) termometern visar redan 18,7 grader.. kan nog tänkas bli mycket folk i parken idag om inte alla åker för att bada :P fast jag sitter ju i butiken den här veckan så..
tur jag har min vikning säger jag bara! annars skulle jag ha gått under vid det här laget :P

nu ska gaddarna och håret få sig en omgång med varsin borste, sedan bär det iväg..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 30 juli 2012 22:24

Många säger att den här sista tiden ska gå så fruktansvärt långsamt, men jag tycker då att tiden springer iväg! herregud, om 2 veckor räknas det som en normal förlossning om det skulle starta.. självklart längtar vi massor, men än så länge tycker jag att det går fort fram :P

  • Din graviditet startade Mån 28 nov 2011.
  • Din menscykel är ca 28 dagar
  • Du blev gravid ungefär Mån 12 dec 2011 (ägglossningen).
  • Du är på dag 246 av 280. (87,9%).
     
  • Du är i vecka 36
  • Du har gått 35 fulla veckor och 0 fulla dagar (v35+0).
  • Du är i 8:e kalendermånaden.
  • Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
  • Du är i trimester tre.
  • Beräknat förlossningsdatum Sön 2 sep 2012
  • Du har 34 dagar kvar till beräknad förlossning

Nu syns det på magen varje kväll hur Sesamfröet ligger, och sparkarna/rörelserna är riktigt rejäla.. har fångat det på film oxå :) roligt att ha kvar till senare..


I lördags köpte vi oss ett Babyskydd, så nu kan vi få med oss lillbäbben hem från BB oxå, och det kan ju vara bra så vi inte behöver åka hem utan bäbis :P haha.. Vi fick även ett babynest :D ska lägga upp bilder lite senare i veckan så får ni se så fint det var!


Skötbordet är på plats i sovrummet nu! :) fastskruvat i väggen oxå, så det kan verkligen inte ta sig någonstans.. nu äre bara ut med sängborden vi har nu, som är för stora, och fixa något mindre att ha på Eriks sida så är sovrummet klart för Bäbbes ankomst.. har även hittat en spjälsäng på blocket som jag mailat på, får se om den finns kvar..

vaggan har vi hämtat så den står på sin plats å väntar :)

men nu äre dags för sängen så jag orkar upp till jobbet imorgon..

nattinatt och sov gott..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 29 juli 2012 20:52

uuh, jag blir alltid så låg på söndagar då Eriik ska åka iväg för att jobba igen.. jag önskar verkligen att vi fick sova tillsammans varje natt, äta middag tillsammans varje dag och pyssla på här hemma, samtidig är jag väldigt glad att han har ett jobb och vi har en bra och fast inkomst.. men det hindrar mig inte från att sakna honom massor..


efter att ha lämnat av min snygging på tågstationen i Boden bar det av hem, sjukt trött och ont i huvudet.. suttit i soffan och varit halft borta hela kvällen.. tog mig in i duschen, kände mig snurrig å illamående, nästan svimfärdig.. å vad kommer jag på då? joo, jag har ju förfaan bara ätit en banan och 2 smörgåsar idag.. inte undra på att jag var helt utan krafter.. tagit mig en smörgås nu å landat i soffan en liten stund, det blir nog en tidig kväll och hoppas på att vakna utvilad och på bättre humör imorgon..

nattinatt och sov gott..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 28 juli 2012 21:14

Idag när vi var inne å handla på coop så trodde nog min kära sambo att jag blivit helt galen ;) jag var riktigt förbannad och kunde verkligen inte förstå varför de inte hade någon mörk choklad bland lösgodiset..


Jag kan ju lova er att det verkligen är graviditetshormonerna som talar då jag kom ut med dessa chokladkakor.. jag som i normala fall verkligen INTE äter mörk choklad ;)

Av Ida Söderblom - 28 juli 2012 10:24

har precis betalat bort våra räkningar.. tänk om man bara för en månad kunde få behålla de pengarna.. :P oj så rik man skulle vara den månaden.. haha.. men jag klagar inte, vi har det betydligt bättre nu än vad vi har haft de..


väntar på att gubben min ska klä sig, så blir en snabbis ner på byn för att inhandla lite spånskivor, sedan bär det av till Pite för att köpa isolering, ett babyskydd och en åkpåse :) Kika lite inne på festivalområdet på PDOL, kanske äta lite gott å må bra i solen :) ikväll hade vi tänkt att bara vara hemma å pyssla på.. snart är sovrummet klart för bäbbes ankomst! :D

pusspuss

Av Ida Söderblom - 27 juli 2012 19:37

wiihoo! han kom hem tidigare! =D ingen är lyckligare än jag.. freeeeedaaaaagsmyyyyyyys!

Av Ida Söderblom - 27 juli 2012 07:23

.... näääe.. det är dags för jobb, fredagsmyset kommer ju hem ikväll först :P jag hoppas SJ är på vår sida så han är framme klockan åtta ikväll.. för jag å bäbbe är kramsjuka! :)


har varit lite duktig till morgonen och slitit ur sängkläderna ut vår säng och slängt in de i maskinen :) då är de ju klar när jag kommer hem.. eller, ja.. den är klar om 2 timmar men då är ju inte jag hemma.. så får hänga det när jag kommer hem istället.. även överdraget till madrassen i vaggan fick följa med :)


men nu ska jag packa mellisväskan och bege mig till jobbet och vikningen där.. det är då tur jag har min virkning, för jag kan då inte direkt påstå att kunderna står på kö utanför butiken.. :/

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Skapa flashcards