Alla inlägg under september 2012

Av Ida Söderblom - 26 september 2012 21:06

Herregud, tiden verkligen springer fram! Elias är redan tre veckor, och sötare får man leta efter :P bajsar hellst medan vi ammar, äter oftare/tätare på natten än på dagen, älskar sova i barnvagnen under promenixar, tolererar absolut inte en bajsblöja, slöar när han äter flaska, sover hellst i famnen, är sjukt svår att få att rapa, ska ha med sina småhänder överallt,gud nåde den som försöker lägga filten/täcket över dem ;) vårt lilla hjärtegryn <3


Varje matning tar minst 1 timme då vi ammar först och ger flaska efter, och han äter med 3-4 timmars mellanrum, så det har verkligen inte varit så mycket tid över till annat, tex bloggen.. bilder dyker det däremot fram både på fejjan å instagram, så ni får kika där :) då jag inte kan garantera när nästa inlägg här blir, men jag försöker iaf :)


Vi har hunnit med att vara ensam några nätter då pappan i familjen var tvungen jobba igen, vi har haft besök från Sundsvall av Satu och Matilda, och nu den här veckan så bor vi i husvagn med pappa Eriik :)


Detta är första veckan utan bvc, då grabben förra veckan gick med i 4kg-klubben :)
Och mamman, det vill säga jag ;), väger nu mindre än innan hon blev gravid.. 2 veckor efter förlossningen hade jag gått ner 15,6 kg.. så nu blire hårdkörning med barnvagnen mot näst delmål :) och vägnings-inläggen kanske kommer igång igen,om tiden finns :)


Nu ska jag gosa lite med pappa innan sonen vill ha mat igen, så kan vi ju hoppas på en bra natt :)
Pusspuss

Av Ida Söderblom - 12 september 2012 20:40

Idag vi fick blommor levererade henne till dörren från Elias mormor och gammelmormor :) tack tack! Så fina..


Annars så har lilla herrn haft en matkväll, vägrat släppa bröstet trots att han även fått ersättning.. efter 1 timmes amning, ersättning, 1 timmes amning, försök att trösta, försök med napp, mer amning och bara ligga vid bröstet så fick han ytterligare lite ersättning, nu sover han i min famn så han var nog hungrig lillstackarn..


Jag tycker det är väldigt jobbigt att vi fått börja toppa amningen med ersättning, känner mig otillräcklig som inte har nog med mjölk till lillen, men oj vilken skillnad det gör på hans humör.. en mycket nöjd kille har vi nu, och det hjälper känslorna lite iaf..


Nu ska vi se om han fortsätter sova även om jag lägger ner honom ;)
pusspuss

Av Ida Söderblom - 11 september 2012 15:34

Ojoj så rätt jag hade i måndags förra veckan ;) 19:21 publicerade jag inlägget om hur trött jag var och att kroppen kanske förberedde sig på det som komma skulle.. mycket riktigt! :)


Kl 19:54 gick vattnet, som tur var kände jag sekunden innan att något höll på hända så jag hann precis ur sängen innan det forsade.. det är inte lite vatten som kommer.. haha..


Kl 22:52 kom vi in på akuten, Eriks mamma skjutsade mig och vi väntade på Erik, som kom från Gällivare, innan vi gick in..
Sedan gick det undan :)


4/9 2012 kl 01:54 vart vår lilla prins född, 3835 gram och 50,5 cm lång.. Ren kärlek! Känslorna går verkligen inte att beskriva.. <3
Namnet blev Erik Sesam Elias Söderblom, med tilltalsnamn Elias :)


Idag blir blir guldklimpen en vecka, tiden bara springer fram.. Detta firade Elias med att sova hel natten, med undantag för amningsstunderna.. :) annars har vi verkligen inte fått sova mycket..


Däremot så fick vi så lov att börja toppa amningen med ersättning idag, absolut inte något jag vill eller tycker om, men eftersom han fortfarande inte har gått upp något så är vi tvungna.. 3585 vägde han hos BVC idag, endast 5 gram upp sedan igår.. nu hoppas vi på att vikten börjat öka med hjälp av ersättningen, och att mjölken kanske rinner till lite mer så vi klarar oss enbart på den framöver..
Men i övrigt mår vi bra :)
Pusspuss

Av Ida Söderblom - 3 september 2012 19:21

Har haft en snabb lunchdejt med mannen i mitt liv idag :) han hade en körning till Boden, så självklart åkte jag dit för att träffa han.. <3


Behövde inte komma till BM för blodtryckskoll idag, utan jag ska dit på onsdag istället..
Annars har jag varit på AF idag, och där blir man som vanligt bara irriterad.. blä! Bäbbe får ta och komma ut snart så slipper jag dem på AF ett tag :P


Däremot så är jag sjukt sjukt trött idag.. helt slut i hela kroppen.. har redan lagt mig i sängen, det var ingen idé försöka se på tv då jag inte kunde koncentrera mig.. ska försöka läsa lite, om inte annat så ligger jag på rätt ställe för att somna.. kroppen kanske förbereder sig på vad som komma skall? Man kan ju hoppas iaf..
Därför säger jag redan nu nattinatt och sov gott, för jag kan nästan garantera att inom 30 min så sover jag ;) haha..
Pusspuss

Av Ida Söderblom - 3 september 2012 09:37

oj, jag vet inte när jag sov så pass länge som till strax innan nio på morgonen sist, men jag kan inte heller säga när jag vaknade och var så här trött sist.. och molvärken i ryggen fortsätter.. jaja, jag tror nog att jag ska halvsova i soffan lite.. AF har ju ändå öppet till kl 16 ;) så jag kan ju slöa ett tag till iaf.. haha..


men innan jag börjar slöa äre väl bäst att ringa till barnmorskan å se om jag måste komma idag eller inte..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 2 september 2012 22:41

2/9 2012.. Idag var det sagt att vårt älskade lilla Sesamfrö skulle komma till oss.. endast 1 timme och 19 minuter återstår av detta dygn, och med tanke på hur jag mår och hur lugnt det är i magen så betvivlar jag att de har rätt de som säger att det är idag vi ska bli föräldrar ;)
jag har hela tiden varit inställd att gå över tiden, max vad man får gå över, för att sedan bli igångsatt.. nu återstår det bara att vänta och se vad som händer, för klar är då den lilla krabaten iaf.. och längtar gör vi! :P


däremot så vart det ytterligare ett besök på förlossningen idag.. ringde in imorse, eftersom de sagt att vi skulle höra av oss om det fortsatte vara mindre fosterrörelser.. de bad oss komma in, så sagt å gjort åkte vi in..

blev en timme med CTG-kurva, och bäbisen hjärtljud vad jättefina.. mitt blodtryck var bra och ultraljudet visade inget oroväckande, bra med fostervatten.. däremot så kunde läkaren vi hade idag säga att idag kände jag inte bäbisen pga hur den låg, men om det fortsatte vara mindre rörelser så skulle jag komma in till veckan..


känns som det blir en massa svängar fram å tillbaka.. oron stillas varje gång man varit där och de säger att allt är bra, men när de även säger att vi ska komma tillbaka om det fortsätter vara så som det är nu så stannar den dära oroskänslan kvar där i bakgrunden och växer sig sedan starkare för varje dag bäbisen inte lever rövare där inne..


har en tid bokad hos BM imorgon, bokade in den i torsdags eftersom blodtrycket var högt när jag var in på förlossningen förra gången.. men eftersom det var bra idag så hoppas jag på att slippa åka till Pite imorgon.. ska ringa på morgonsidan och höra vad hon säger, har tid på eftermiddagen så..


och min tjurskalle till pojkvän åkte iväg mot Gällivare tidigare idag för att jobba till veckan.. en helg på kryckor och hoppande hindrar honom inte.. han har ju inte ont vet ni, utan är bara lite stel.. knölföda! jaja, tur han har bra arbetsmoral iaf :P däremot fick han order om att ta det jävligt lugnt, så jag hoppas han lyssnar på det..


nu ska jag och bäbbe ta och krypa ner under täcket.. så får vi se när vi vaknar imorgon, har ju inget jobb att kliva upp till nu, däremot så måste jag in på AF å prata med dem.. struligt värre att ha med dem att göra..

om jag kan så ska jag iaf sooooova lite längre imorgon :)

nattinatt och sov gott!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 1 september 2012 23:51

Middag med Ante, Hanna, Elis å Päälsk :) massa surr oxh efterrätt :)

å nu filmmys i soffan med mannen i mitt liv :)

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Skapa flashcards