Alla inlägg under mars 2013

Av Ida Söderblom - 31 mars 2013 22:35

Ikväll har vi provat ge Elias välling inför natten istället för ersättning, så får vi se om han sover lugnare :) många säger att att vällingen mättar mer, och bvc sa vi kunde byta utifall han tyckte om vällingen..
Elias har hittills aldrig dissat nå, allt verkar vara mumma :)


Jag tvivlar dock på att han vaknar pga hunger, men det går ju prova iaf :)
Nu sova, trött som jag vet inte vad.. friskluften gör en trött :P
Nattinatt och sov gott..
Pusspuss

Av Ida Söderblom - 29 mars 2013 08:08

I onsdags packade vi in familjen i bilen och åkte till Lule :) det var superfint väder och solen riktigt värmde :)
Vi snörde på oss skrillorna och åkte lite på isbanan :) jag har inte åkt skridskor på säkert 12 år, det var riktigt roligt och ingen praktvurpa blev de heller :)
Elias han sov så gott i vagnen :)


Efter isbanan så vart det lite lunch på mat&prat och en sväng in på garnaffären för att fylla på mitt lager lite ;)
Vi åkte vidare till storheden för att proviantera lite inför påsk.. Elias pratade glatt under färden å skrattade massor, när vi stannade och klev ur för att ta honom ut bilen satt mössan bakåfram, kanske var de han försökte berätta ;)


Sen när vi åkte hem, svängde vi förbi hos fammo där vi självklart skulle springa gåstolen :)

Av Ida Söderblom - 27 mars 2013 23:37

Elias har fått börja äta lite själv :) favvon är macka, och då kan det lätt bli så här ;) smör och messmör överallt :)
Han har tidigare varit livrädd för att följa in i duschrummet, men imorse efter frullen fick han duscha med mig och han gillade det :)
Skönt, då kan han få äta blåbär själv nån dag oxå, haha.. :)


Igår var vi på föräldrautbildning/mammagrupp å det handlade om tänder :) En av de andra hade fått 2 st, och när vi satt å surra så såg vi att även en av tjejerna hade fått en :)
Elias har ju kliat sig i munnen sedan i slutet på november, först idag kikade första tanden fram.. :)
Nu blire att borsta lilltanden :) Vi brukar annars tugga på tandborsten ;)

Av Ida Söderblom - 26 mars 2013 10:40

Jag och Elias har gosat ner oss i soffa efter att ha kramat mommsan hejdå.. många tårar och det värker i hjärtat.. :( hon har varit hos oss i över 1 månad, och vi saknar henne massor nu.. hoppas vi kan åka ner till henne snart..

Av Ida Söderblom - 25 mars 2013 22:00

Mamma, det fattas nå på min våffla, jag har studerat den noga!
Åh, nu är den komplett, grädde å sylt på, tack mamma!
MUMS, får jag mera? :)

Av Ida Söderblom - 25 mars 2013 07:28




Efter frukosten är Elias riktigt mammig,

inte mig emot då vi brukar ta en lång mysstund framför nyhetsmorgon i soffan :)




Av Ida Söderblom - 23 mars 2013 21:24

Idag har vi fortsatt med överraskningen till pappa.. ;) sedan var vi till Elias kusin Theo eftersom hans mamma fyller år idag, grattis igen Alex :)


Nu på kvällen var det verkligen full fart baklänges över trägolvet här i vardagsrummet :) ankra på tröskeln gjorde han och vart arg som ett bi då han inte kom sig nån vart och alla leksaker var ju nu jääääääääättelångt bort.. gullunge :)


Nu ska jag krypa ner under täcket och hoppas på att huvudvärken vill försvinna innan det är dags att kliva upp med Elias igen :)
Nattinatt och sov gott!
Pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Skapa flashcards