Alla inlägg under maj 2013

Av Ida Söderblom - 31 maj 2013 11:37

Att få plaska med fötterna i havet var hääääääärligt tyckte lillen :) försökte sätta sig ner, men icke ;)

Av Ida Söderblom - 28 maj 2013 23:40

Idag köpte jag en liten pool, med tak, till Elias :) kan lova er att den vart UPPSKATTAD! :)
vår lillskrutt verkligen älskar att bada :) när vi kom in för att torka oss å ta på ny vilja att dök de sötaste russinfötterna fram ;)

Jag gillar ju inte russin, men dessa russintossingar mumsar jag mer än gärna på ;)

I söndags när vi var uti stugan gick Erik runt med Elias, när han fick syn på vattnet styrde han genast dit, trampade ner i vattnet å stod helt stilla, sen... ooooj så han började stampa för att det skulle plaska :)
Var ju lite väl kallt enligt mamma å pappa, så när Erik lyfte upp han för att torka, jaa.. ooj, arg som ett bi! ;)

Blir roligt se hur mycket han kommer vilja bada i sommar :)

Av Ida Söderblom - 27 maj 2013 21:57

Idag har vi varit på bvc på en sen 8 månaderskoll, lillen blir ju 9 månader den 4/6..

Erik gissade på att han kanske vuxit 1,5 cm å gått upp 1 kg, jag tänkte väl samma ang vikten men gissade på minst 3 cm på längden sedan 6 månaders kollen..

75 cm lång och 11,430 g! mammas lilla hjärtegryn är som en "genomsnittlig 1 åring"..


och oooj så mycket kärlek han ger oss nu, pussas gärna å kramas, gosar in ansiktet.. full fart äre oxå, framåt i full fart, mer ålande/krälande än krypande ;) sätter sig upp gör han hur lätt som helst..

igår sänkte vi sängen, annars har han sovit tillsammans med oss sedan vi kom hem från Sundsvall.. men när han stod upp i sängen och försökte lägga upp ena benet på kanten för att se sig själv bättre i spegeln blev mamma rädd å tvingade pappa sänka sängen sent på kvällen ;) haha.. slutade ändå med att Elias sov mellan oss :)


nu ska jag krypa ner under täcket bredvid min stora älskling som la sig tidigt pga huvudvärk, får se hur länge Elias ligger kvar i spjälsängen inatt.. länge sedan han sov där nu..

nattinatt och sov gott!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 23 maj 2013 09:44

Nån som är sugen på vispad grädde? Den är nog lakrosfri med tanke på hur lång tid den tagit att vispa.. Heeeeeeela långa natten har Elias vispat på, så han tänker nog göra en stor tårta..

Av Ida Söderblom - 22 maj 2013 21:08

Bloggappen har tjorvat tjorvat tjorvat, hängt sig så fort jag lagt till bilder.. därför har det varit tyst här då jag är nere hos mamma i Sundsvall å hon har inge internet..

På fredag åker vi hemöver igen, lite nervös för en så lång bilresa ensam med lillen.. bara hoppas på det bästa :)

Här kommer iaf en bild på busungen i gubbhaten jag köpte häromdagen ;) han kastar av sig den direkt, hela tiden, men jag han få en bild iaf :)

Av Ida Söderblom - 4 maj 2013 23:44

8månadersdagen firades med en spontantripp till Pite.. bilar, bilar, bilar, lite geocaching och träffa vänner :)

Av Ida Söderblom - 1 maj 2013 21:52

Över ett dygn sedan Elias spydde, bajsblöjorna är något färre och fastare, lillskrutten sover och jag hoppas verkligen han slipper vakna å spy inatt..
Bajsblöjorna bekommer mig inte, men han blir så rädd, gråter å ropar efter mamma när han spyr, och det gör så ont i mammahjärtat..

Ryggen är kanske, kanske, kanske liiiiiiite bättre än igår, jag kan ligga med raka ben nu.. men att gå är omöjligt..
Erik hittade ett klipp med övningar som nån naprapat (?) lagt ut.. har gjort dem, känner ingen direkt skillnad..
Men kroppen mår ju bättre av rörelse än att vara stilla, så nå bra bör det föra med sig..

Däremor verkar magsjukan ha satt klorna i Erik nu.. han var halvkrasslig tidigare idag, men nu ikväll är han helt slut..

Har vi TUR, kanske vi klarar av en bilfärd hem imorgon, med ett ton tvätt..
Nu smörja ryggen å hoppas på lite sömn och att framförallt Elias får sova..
Nattinatt och sov gott..
Pusspuss

Av Ida Söderblom - 1 maj 2013 16:12

Har man feber får man vara en nakenfis :) Skrutten har även gulligaste sovställningen.. haha <3

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards