Alla inlägg under augusti 2013

Av Ida Söderblom - 30 augusti 2013 10:14

Wiihoo, vi har fått sova inatt, både jag och Elias :)
Hans nästäppa "höll sig undan" inatt, nästan iaf :) nog har han rosslat en massa, men han har kunnat sova när jag pallade upp honom..

Däremot så kom nästäppan tillbaka nu på morgonen :/ han blir alldeles andfådd av att krypa omkring å leka, men inte hindrar det han inte ;)
Och försöker man ha honom i famnen ett tag för att lugna ner andning blir han mest bara arg :P bestämd liten herre..

Favoriterna just nu är att tömma ut heeeeela leksakskorgen för att sedan ha den på huvudet eller att vispa med vispen/slikepotten i en kastrull eller durkslag :P
Behövs inga dyra, avancerade leksaker här inte ;)

Ska försöka få herrn att vila lite nu, sen blire lunch och göra oss klar för att åka och möta upp och hämta hem pappsen i Kåbban.. :)

Av Ida Söderblom - 29 augusti 2013 22:03

Natten som var gav oss inte så huvva mycket sömn då Elias knappt kunde andas.. och inte har han haft tid att sova igen något under dagen inte, trots feber å massa grönsnor :/
Det sliter i mammahjärtat att höra honom så rosslig som han är.. :(

Därför blire en kort uppdatering om vår dag, jag tänkte nämligen försöka sova lite innan Elias kommer över till mig för att vi ska sittsova resten av natten..

Vi tog oss en promenad ut på byn innan det var dags för tandläkaren.. Elias tog sig en powernap :)
Perfekt med ett läge i vagnen då barnet halvsitter/halvligger när de är förkylda, lättare andas då :)

Hos tandläkaren fick vi några broschyrer, en rosa tandborste och en liten zebra :)
Var mest surr, men innan vi var klara så tittade de i munnen, tyckte de 8 tänder han fått var jättefina..

Fick även se att alla 4 (!?!) kindtänder (fjärdetanden eller vad de sa) är på väg upp.. så inte undras på att han är lite kinkig, dregglig och att det kliar rnassa där..

Imorgon kommer pappan hem, sooooom vi längtar! Och mommo kommer upp från Sundsvall oxå.. Wiihoo! :)

Nattinatt och sov gott!
Pusspuss

Av Ida Söderblom - 28 augusti 2013 22:10

PANG!! Så vart Elias näsa tvärtäppt :(
Han har varit lite trött, hängig å småsnorig idag.. men inte trodde jag det skulle bli så här illa redan ikväll..

Fick söva skrutten i famnen, fått plocka upp honom igen så han fått sittsova.. huvva, han kan ju knappt andas :(
Blir att köpa honom nya näsdroppar imorgon..

Bäst att försöka sova lite, tror på en lååång natt för oss båda :(
Nattinatt och sov gott!
pusspuss

Av Ida Söderblom - 28 augusti 2013 11:05

Ojojoj.. Liten börjar bli stor, och jag hinner verkligen inte med!
Strax innan åtta imorse ringde folktandvården å ville boka in en tid åt Elias.. Så iimorgon ska vi dit! Haha, jag blir lite nervös, jag som hatar tandläkare :P
Bara hoppas jag kan hålla mig lugn så lillen inte blir stressad, och att han öppnar munnen ;)
För det gör han INTE när jag ska borsta tänderna på han, lilla trotsarn.. :P

Av Ida Söderblom - 27 augusti 2013 21:58

Fick förfrågan om recept på en utav tårtorna jag gjorde i helgen, så här kommer det :) Enkelt, snabbt och gott!

1 förpackning färdig tårtbotten
3-4 dl marsankräm (pulver + mjölk)
300 g hallon + 1,5 dl vispad grädde

Jag lade marsankräm på första lagret av tårtan, sedan mosade jag hallonen med en gaffel och rörde ihop med den vispade grädden.. inge socker i hallongrädden, tårtan blir så söt i övrigt, enligt mig iaf :)

Sen täckte jag tårtan och lät den stå över natten i kylen å gotta till sig :)

2,5 dl vispad grädde med en nypa socker
Ca 2 paket chokladfingrar
3-400 g hallon
3-400 g blåbär
Sidenband

Innan gästerna kom så spacklade/täckte jag tårtan med vidpad grädde.. tröck fast chokladfingrar runt tårtan och knöt ett snöre runt om för att göra den mer stabil :)
Sedan äre bara dekorera med bär, jag lade först ut hallonen i ett kors på tårtan.. sen fyllde jag hålen med blåbär och hallon :)

Snabb å enkel, absolut godaste tycker jag det är med hemmagjord tårtbotten och egenkokad vaniljkräm, men ibland finns inte tiden och då duger det med köpes :)

Av Ida Söderblom - 27 augusti 2013 17:19

Alla leksaker utspridda över golvet, under soffan och i läragåvagnen ;) För leksakskorgen ska ju sitta på huvudet förstår ni :P

Av Ida Söderblom - 27 augusti 2013 10:44

Efter frulle å bus äre morgonmys i soffan som gäller :) Sova på mamma är det bästa!

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards