Alla inlägg under januari 2014

Av Ida Söderblom - 28 januari 2014 23:06

Syskonen sova med händerna upp i vädret <3

Av Ida Söderblom - 28 januari 2014 08:28

Efter 5 veckor hemma har pappan åkt iväg på jobb igen :(
Lillsyrran sover oberört vidare, medan jag och Elias tröstkramas i soffan efter att ha gråtit och kramat pappa hejdå..

Av Ida Söderblom - 28 januari 2014 00:07

Nybadad skrutta! :) Å när man är liten får man bada handfatet :P

Av Ida Söderblom - 27 januari 2014 21:08

Idag har vi handlat, handlat å handlat.. Nu finns allt hemma för att vi ska klara oss i ca 1 vecka, förhoppningsvis.. Imorgon äre dags för Erik att åka å jobba igen.. Jag skulle verkligen ljuga om jag sa att jag inte gruvar mig, att jag inte är orolig.. Det är en av anledningarna till att det varit tyst här ett tag.. Att ställa om från att vara "en ensamstående mamma på halvtid" till "en ensamstående tvåbarnsmamma på halvtid" tar sin lilla tid..

Av Ida Söderblom - 21 januari 2014 14:36

Här hemma fortsätter sjukstugan.. Imorse var det hemskt, jag vaknade upp utan röst och med ett huvud som höll på att explodera, Melissa hade svårt å andas, Elias var mer vild än tam och stackars pappa Erik var trött-trött-trött efter att ha tagit hand om Melissa inatt (vilket jag är honom evigt tacksam för)..

Familjelivet, går ju alltid som en dans, eller? ;)

Erik klev ändå upp för att ge Elias frukost, och jag låg kvar men kunde inte riktigt somna om då Melissas andning var så ansträngd..

Nu, efter lite te och alvedon kan jag prata igen (stackars Eriks öron ;)), men huvudvärken håller i sig.. börjar fundera på vad som ställer till med denna ständiga skallebank.. :/

Av Ida Söderblom - 20 januari 2014 23:00

Ikväll har det varit lilla herr trött och lilla fröken skrik.. Det är ju tur de är söta iaf ;) Och från å med idag så är Erik även pappa åt dem båda, även på pappret..
Fjanterier vilka frågor de ställer när man skriver under de dära papprena måste jag säga!

Det vart ingen ordentlig tupplur för Elias idag, så oooj så trött han varit ikväll.. Men ingen var nog gladare än han att få komma ut idag, trots bitande kyla i kinderna.. ;)
För att han skulle hålla sig vaken ikväll tog jag men honom ut i köket å bakade en snickerskaka.. :)

Innan baket så gjorde Elias och pappan i huset en brasa i öppenapisen :) Och självklart bjöd vår lilla gitarr-trubadur-kille upp till sång och musik ;)

Melissa däremot har knappt sovit en blund ikväll, äta äta äta, skrika, äta äta äta, skrika.. Ligga mage mot mage är det enda som duger förutom att äta, å gud nåde dig om du försöker lägga ner henne..

Nu tänker jag se om jag får sova en stund, men först intag av alvedon och nässpray.. Min nacke är inte att leka med just nu, smärtan gör mig rent av illamående.. Åsså förkylning på de.. å stackars lilla Melissa har oxå blivit snorig, så efter att ha pratat med bvc imorse har vi inhandlat koksaltlösning till lillnäsan, och de minsta alvedonsupparna (som måste delas mittitu om vi måste använda dem) utifall hon får feber.. :/

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards