Alla inlägg under september 2014

Av Ida Söderblom - 24 september 2014 22:20

Brr! Från underbar höstvärme till isande vindar.. Plockade fram en fodrad overall till Melissa idag, och Elias fick ha på sig vantar och fodrade galonisar..

I overallen, under en filt, sov lilla Sessan nästan 3 timmar :) Och Elias var så nöjd i sina nya kläder; skor, galonisar & jacka :)

Efter både bus och powernap ute gick vi in för att laga mat.. Veggo-onsdag bjöd på ugnspannkaka med riven potti, purjo och blandsvamp :) barnen mumsade på som bara den! :D

Elias ville även baka kakor, så vi slängde ihop 3 plåtat med subway-kakor till pappans stora glädje :)

Av Ida Söderblom - 22 september 2014 22:09

Gubben är på jobbmöte och nattningen av kidsen gick smidigt, så äntligen fanns tiden (och orken) att prova Emeralden :)
Och nog är hon fin alltid, luktar så där härligt ny, tror nog vi ska kunna bli vänner ;)

Fick till ett par muddbrallor i strl 56 (vem som nu ska ha dem? Haha, blir nog Elias docka ;)).. Inte perfekta, men skam den som ger sig :)



Nu är det nog bara inse att eldningssäsongen är kommen.. när innertemperaturen står på 19 och tårna känns som isbitar.. bara till att lada in massa ved och köpa på oss lite tändstickor då :)
Städning utav källare och pannrum är också ett nödvändigt ont..

Av Ida Söderblom - 20 september 2014 21:22

Idag har vi haft en utedag i stugan, där gräsmattefix stod på schemat..
Ni tror Elias var nå lycklig över att få åka traktor med pappsen? :)

Efter att ha fått lite burgare/korv/macka i magen så gick jag och Melissa på en promenad i det fina höstvädret.. :)
När vi närmade oss stora vägen tyckte jag Melissa verkade ovanligt intresserad av något bakom mig, så jag vänder mig om för att titta..
Och vem kommer inte gående 10-20 meter bakom oss? Jo, Eddie :P
Då vi inte hade nå koppel fick han åka lite snålskjuts under vagnen istället ;)

Ikväll stod det kyckling i pitabröd på menyn här hemma innan det var dags för Erik att rulla mot Kallax för att hämta hem några vänner som kommer med flyget..

Nu sover barnen och här sitter jag i soffan å drömmer mig bort om att få sy nå fint på min nya maskin, men orken finns inte ikväll heller :(

Av Ida Söderblom - 19 september 2014 22:10

Woopwoop! :D
Titta vad som står bak i min bil (eller i skrivande stund köket)!
Lycklig tjej :) Men tyvärr alldeles för trött för att packa upp å pilla, kolla å sy.. :/

Av Ida Söderblom - 18 september 2014 21:36

Bakat nougatrutor med denna nyklippta lilla snygging idag! :) Inte det lättaste att få en "bra" bild på en liten kille med munnen full i kaka och tankarna på nästa mumsbit ;)

Av Ida Söderblom - 12 september 2014 09:10

Melissa berättade för mig att om man ska bli hockeyproffs, så måste man börja i tid ;)

Av Ida Söderblom - 10 september 2014 18:29

Melissa är ju inte så värst intresserad av mat, allt som oftast har hon inte ens tid att äta sin flaska ;)

Men skam den som ger sig, ikväll åt hon två (?!) portioner spagetti och pastasås till middag.. :D Lycklig mamma när barnet väl äter..
Funderar på om hon gillar mer 'vuxna' smaker.. Pastasåsen bestod av bacon, champinjoner, purjo, färskost, kalvfond, senap, persilja och en skvätt grädde :) å som hon mumsade i sig! :D

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Skapa flashcards