Alla inlägg under maj 2016

Av Ida Söderblom - 31 maj 2016 23:18


Promenix i shorts å linne, 22 grader varmt ute :)

Jordgubbar med propud-choklad till kvällis :)

Av Ida Söderblom - 31 maj 2016 17:44


Kasslergryta, ris, grönsaker och vattenmelon i solen på altanen, 391 kcal :)
Helt sjukt vad ris är kaloririkt, de 42g ris som ligger på tallriken är hela 149 kcal (!!)

Tur min gryta landade på endast 106 kcal/100 g :)

Av Ida Söderblom - 30 maj 2016 17:58


Ostomelett, rostbiff, sallad och vattenmelon till middag, 323 kcal..
Avnjöts i solen på altanen :)

Så skönt med lätt och enkel mat när det är varmt ute.. :) Bara vispa ihop omeletten, in i mikron.. å medan den blir klar så hackar man lite sallad.. omnomnom! :)

Av Ida Söderblom - 29 maj 2016 11:38


Morsdagsfrulle <3
Jordgubbar, vattenmelon, ProPud vanilj, ägg, knäckemacka och isvatten, 265 kcal! :)

Efter en lång dag igår, så fick jag en välbehövlig sovmorgon imorse, lyckades som ändå tills kl 08.20 haha :')

Av Ida Söderblom - 27 maj 2016 21:05


Kidsen bestämde att vi skulle campa idag, och grilla kött! :)
Så vi har ställt iordning vagnen på gården och har precis avnjutit grillad rostbiff :)


Nu ligger vi i vagnen å myser, kikar på film och äter jordgubbar till efterätt :)

Av Ida Söderblom - 27 maj 2016 12:14

Denna vecka har varit tung..
Mens, kroppen har varit helt trött å slut, känt mig stressad å sugen på choklad heeeela tiden.. :/

Dagens resultat på vågen, - 0.3 kg, piggade ju inte direkt upp mig.. Fick bli jordgubbar med propud till frulle, sedan lapa lite sol medan kidsen var på dagge.. Bara att kämpa vidare!

Av Ida Söderblom - 26 maj 2016 19:24


Hade ett riktigt dåligt humör imorse.. Ville helst bara åka hem å sova i solen på altanen.. Men bestämde mig för att åka iväg till Kanis å prova elljusspåret där.. Meeeen..

Chevan med sin V8 får stå å skämmas med avgasröret på marken.. Det har ju ändå hängt där ett bra tag :P

Jag har mina apostlahästar att tillgå ;)
Men takida i öronen, solen i ansiktet stoppar jag undan det dära dåliga humöret å fortsätter mitt race..


Eftersom bilen strejkat, så gick denna mamma runt byn å hämtade kidsen :) Kändes dock skumt att gå å skjuta på en tom barnvagn största delen av tiden :')

Vart inget vidare temp på promenixen, passade på att uträtta några ärenden samtidigt. Men fick ändå ihop 7.5 km :)

Tur vi har fammo på byn som vi kunde stanna hos en stund å äta lite lunch å busa :)

Ännu en tråkig matbild, men ack så gott :)


Väl hemma så beställde barnen rullpannkakor med glass å jordgubbar.. :)

En av de största anledningarna till att jag valde "metoden" räkna kalorier, är just för att kunna äta vad jag vill, inte behöva välja bort något utan äta mindre av just vissa sker :)

2 pannkakor, fyllda med kokt broccoli och brieost :) Tänkte att jag kunde äta en stor middag eftersom jag hade så många kcal kvar att äta idag, men detta landade inte på mer än 418 :)

Av Ida Söderblom - 24 maj 2016 18:26


Absolut inte den finaste middagsbilden, men ack så gott.. Å kidsen åt utan minsta lilla protest :)

Ugnsrostade rotfrukter och lax med färskost, 461 kcal :)



Har en riktig skitdag idag.. Är sugen på allt onyttigt.. :( chips, choklad, dricka, strips, lösviktsgodis, subway m.m
I vanliga fall hade jag garanterat fallit och köpt nå choklad eller liknande.. Men inte idag.. Har ätit mer än jag brukar, men inget skräp.. Å jag är inte över min kalorimängd.. :)

Känns så skönt att jag har kommit förbi den där magiska gränsen, jag har klarat att stå emot denna skitdag, trots att rester från barnens lördagsgodis ligger kvar i skafferiet.. att inte ta dubbla portioner mat..

Viljan är starkare än någonsin, även om jag helst av allt bara vill gå å lämna kidsen hos grannen å sedan dra täcket över huvudet..

Men men.. nu ska vi klä oss å gå ut.. :) Elias har ju fått en ny cykel av fammo, så han vill cykla varje dag nu :)

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards