Alla inlägg den 18 november 2008

Av Ida Söderblom - 18 november 2008 23:41

wei! Päälsklingens hockeylag vann sin match idag med 7-2 =D

Av Ida Söderblom - 18 november 2008 22:36

jääs.. kände verkligen att jag var tvungen göra nått förut.. så jag drog fram två recept på muffins.. syltmuffins och muffins med choklad..

haha, inte för att mina vart som på bilderna, men goda vart de iaf ! :)

sylten på syltmuffinsarna skulle lixom ligga i smeten, men ändå skulle den var synlig på toppen.. men min sylt sjönk till botten? nån som har nå tips på att de inte bli så kanske? ;)

Av Ida Söderblom - 18 november 2008 19:30

musiklistan snurrar runt.. backstreet boys börjar helt plötsligt att spelas i mina högtalare.. på en sekund är jag tillbaka i bredsand.. i lägenheten på tallvägen 9b, i mitt lilla rum tillsammans med Satu.. vi är 10-11 år.. mitt rum var så fullt i backstreet boys affischer så man knappt såg tapeterna :P

det enda som finns är skolan, vännerna, musik, barbiedockor och prata massa strunt.. ja, så som tjejer gör.. inget ansvar..


jag kan inte annat än sakna den tiden.. då pappa levde, då jag och Satu var med varandra varje dag.. då vi stod på balkongen och pratade med varandra, hon i sitt hus och jag i vårt..

eller då vi pratade telefon i flera timmar.. "vad ska vi göra? jag vet inte".. hahah.. sen när vi sågs efter de där timmarna i telefon så visste vi ändå inte vad vi skulle göra.. men ändå hade vi alltid roligt..


pappa gjorde alltid, alltid, pannkaka och ärtsoppa på torsdagar.. och då ville alltid Satu komma och äta hos oss..

eller då vi skulle gå ner till havet och bada, å pappa ropade efter oss "akta så ni inte blir blöt"..

jag minns hur vi badade varje söndagkväll från tidigt på våren till långt in på hösten.. runt kl 20-21 varje kväll då finlandsfärjan gick förbi och skapade vågor som gick över huvudet på oss.. =)


Jag saknar min pappa.. Jag saknar när vi var barn.. Jag saknar dig Satu..

:(

Av Ida Söderblom - 18 november 2008 17:18

När verkligheten spinger ikapp och kastar dig in i väggen..

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards