Alla inlägg under februari 2012

Av Ida Söderblom - 29 februari 2012 19:58

Sitter i soffan och får kämpa för att orka hålla huvudet uppe :P Men jag SKA se Sveriges mästerkock! haha..

har pillat lite med smycken idag, kollat igenom vad jag har kvar å så där.. får se om jag kanske rear ut lite här på bloggen så jag får plats för lite nytt :)


har iaf gjort en köttgryta ikväll, igen! ;) denna gång med bla morötter å lingon.. allt för att det ska bli matlådor till min kära sambo.. får se vad jag hittar på gör kulinariskt imorgon.. det får gärna sköta sig själv ;)

nu kika på tääävää och kämpa för att hålla mig vaken avsnittet igenom..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 29 februari 2012 12:25

Märker själv att det blir lite tätare mellan mina låsta inlägg nu.. Men idag fick min mamma halsbandet med posten!

Ska försöka återge början på vårt telefonsamtal, men det var lite magiskt.. ;)

J är jag och M är mammi :)


J: Hallå?

M: Hej..

J: Heej!

M: Ska jag bli mormor? (Helt förvirrad på rösten)

J: Jaa..

M: Är det säkert? Va? Ska jag bli mormor?

J: Jaa, det står ju så på halsbandet, eller hur?

Mamma börjar storgråta och självklart börjar jag oxå gråta då.. 


hahha :) var så roligt.. hon lät helt förvirrad när hon ringde.. hon hade öppnat brevet, tagit på sig glasögonen och läst vad jag stansat på halsbandet.. tänkte "mormor, men varför har hon skrivit så?".. haha.. sötmamma!

jag vet att hon har längtat länge efter att få bli mormor, och nu ska hennes dröm förhoppningsvis så in om allt gå som det ska, vilket vi verkligen får hoppas på! :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 29 februari 2012 12:21

  Kärlek vid första ögonkastet! :) Det var ingen tvekan, inom 5 minuter hade jag köpt båda paren! ;)

Av Ida Söderblom - 28 februari 2012 19:37

Idag har jag och Emmelie gjort en heldag på stan.. :)


Jag började dagen tidigt, lite väl tidigt enligt mig eftersom det är värre att vara vaken utan att få äta.. :P Gjorde en banankaka till grannarna ner på Bröderna Öhmans som är så snäll å skottar här ibland och kablade igång min stackars bil i fredags då den inte startade.. :)


Sedan kom Emmelie, vi lämnade kakan och styrde vidare mot Pite :) In på Björnen och tog alla blodprover inför 1års kontrollen.. blodtrycket är fortfarande lite väl lågt.. men de var imponerade av min viktnedgång.. de tyckte jag skulle strunta i att de på kirurgen tyckte jag gått ner långsamt..


Efter mina prover var det vidare till sjukan för Emmelie skulle till tandläkaren, snart får hon ta bort sin tandställning! :) jag är verkligen lyckligt lottad vad de gäller mina tänder, visst har jag haft några håll å mina visdomständer jävlas då och då, men tänderna sitter iaf där de ska :)


Så efter detta bestämde vi oss för att göra stan :) Länge sedan jag spenderade så mycket pengar, det jobbiga är att jag alltid får ångest när jag gör av med pengar..

Men jag har länge tittat på ett par nya skor, adiadas superstar så klart.. ;) 800 kr kostade paret jag ville ha, på Intersport.. men så var jag å Emmelie in på nån annan sportaffär, å där hade de mina skor nedsatta 50% :D

så jag hittade 2 par i rätt storlek och prislappen för dessa två par landade på under 800 kr för båda paren! det är vad jag kallar ett klipp! :)

Nu ska jag bara våga mig på att använda de vita fina skorna.. haha.. :)


Köpte även nå nya diadem, solbrillor till Päälsk, hemmagrejer å mat.. men nog rann de iväg pengar alltid.. tur det inte är så ofta jag är ute och shoppar.. ;) händer det en gång per år att jag gör av med pengar på mig själv så äre bra.. så den där ångesten kan ju gå å dränka sig eller nå..


Eriik är med arbetskompisarna å kikat på matchen mellan Lule - Timrå, förväntar mig att mitt lag för stryk å deras lag vinner.. men men, det är verkligen inte Timrås år iår..

Däremot så har pelletsbrännaren stannat :( så jag måste ner å tjorva med den.. helst vill jag dö i soffan å glo tv resten av kvällen ;)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 28 februari 2012 07:43

Vi ska ju inte tro att det här lilla Sesamfröet tänker låta sin mamma sova, icke sa nicke.. självklart ska hon upp mellan halv två och halv tre, sen efter sju behöver hon inte sova mera.. :P haha..

legat kvar i sängen å försökt somna om men det går förbannat inte.. och jag som ska vara fastande inför proverna, blir en lång morgon utan frulle :P


funderar på om det är fosterrörelser/sparkar jag har känt av? de säger att när man väntar sitt första barn brukar man inte känna det så här tidigt, men något har jag känt, som jag inte känt förut.. om känns precis så som de förklarar just fosterrörelser.. längtar tills man får känna de på riktigt, riktigt! och till Eriik kan känna de :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 27 februari 2012 18:43

omnomnom! idag gjorde jag nog den godaste köttgryta jag gjort någonsin ;) undra om Eriik ska få nå i matlåda eller om jag ska leva på det resten av veckan? hahah.. näe, då blir jag nog bara less..

däremot så känns de ju oerhört dumt att bara koka en potti till sig själv.. men men, vill man ha potatis så vill man :P


annars har jag inte gjort så mycket idag.. vaknade före 8 imorse och kunde inte somna om, så det var bara att kliva upp.. ringde till kirurgen på sjukhuset där jag opades för att boka årskontrollen.. men när jag väl hade fått en tid så ringde telefonen och jag vart utringd på jobb den dagen.. :P så jag måste ringa imorgon igen och ändra tiden..

annars ska jag vara fastande från halv tio ikväll då jag ska ta blodprovet imorgon inför årskontrollen, bara hoppas på att värdena är bra.. :)


vad som är skönt med att vakna så pass tidigt av sig själv är ändå att det blir lätt att få in alla mål med mat under dagen, allt vatten å mediciner.. sedan hinner man göra så mycket oxå, om man har orken ;)

nu ska jag kika på tv å mysa ner mig under filten i soffan.. 1 natt avklarad, imorgon när jag vaknar äre 2 av klarade och 3 kvar.. sen kommer Päälski hem.. saknar!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 27 februari 2012 08:45

Igår berättade vi för Eriiks familj.. och tidigare i helgen berättade jag för Satu och Maria.. :) det är nästan så det känns mer verkligt när man berättar det för folk.. :P

Väntar på att min mammi ska få posten, och att hon ska ringa.. har skickat henne ett smycke som det står mormor på, så jag tror nog att hon kommer fatta vinken ;)


Jag mår iaf mycket bättre nu, förutom att jag är sjukt trött på kvällarna och att jag dumpar lättare så mår jag hur bra som hellst :) Det sägs ju att när man går in i andra trimestern så börjar man oftast må bättre.. å tacka gudarna för de! haha.. nog kan jag fortfarande må illa nån gång, men inte som i början.. peppar peppar ta i trä ;)

Något positivt kan ju vara att jag vaknar före 8 varje morgon typ.. haha.. man kommer då upp i tid iaf och sover inte bort hela dagen trots att man är arbetslös just nu.. :P

pusspuss

Av Ida Söderblom - 26 februari 2012 21:26

ja.. det är tyst här på helgerna.. när Eriik jobbar borta å väl kommer hem på helgerna så tillbringar jag så lite tid som möjligt vid datorn och varje sekund om det går i hans närhet..

nu är han påväg till jobbet igen, och jag sitter ensam här hemma.. :( tomt! men man kommer in i det efter ett tag..

man får hitta på saker att fördriva tiden med så den går lite fortare..


men nu ska jag då krypa ner under täcket och hoppas på att få soova.. trött som vanligt..

nattinatt och sov gott!

pusspuss


- - -

E; Jag älskar dig.. Alltid, jämt och hela tiden!

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards