Alla inlägg den 13 februari 2012

B12

Av Ida Söderblom - 13 februari 2012 18:13

Mina B12värden låg på gränsen till för lågt.. så imorgon äre dags att lösa ut en till medicin att börja knapra på.. bara hoppas på att det hjälper och värdena blir bra igen :)


annars har jag inte gjort många knop idag.. vaknade halv åtta imorse av att min överläpp sprack! aaaj säger jag bara.. händer varje gång jag är förkyld.. :( inte roligt.. hjälper inte att jag sprayar näsan innan jag sover, andas ändå genom munnen så den blir jättetorr.. ja, inte gick de somna om efter det iaf..


efter de har jag bara tagit det lugn å småplockat lite här hemma.. nu står det en lasagne i ugnen och jag väntar på att min underbara pojkvän ska komma hem! :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 13 februari 2012 15:34

Vi var ju till barnmorskan i torsdags, andra besöket.. vi hade uppfattat henne som att vi skulle lyssna på lilla Fröet då, men så var inte fallet.. hon tyckte det var för tidigt v11 (10+5)..

Däremot så tog det massa blodprovet, blodtryck, vikt m.m Blodtrycket var bättre, blodsockret var jättebra, blodvärdet lite lägre än sist och ca ett kilo lättare enligt hennes våg..


Imorgon har vi tid på mödra på sjukhuset i Pite, vi hade hoppats på Sunderbyn.. Eriik jobbar, vilket resulterar i att jag inte har någon bil och att jag måste gå dit ensam.. Första ultraljudet, eller om det blir ett VUL, kan lova att jag är sjukt nervös.. v12 (11+3) imorgon, så jag vet inte om man brukar göra ett vanlig UL eller VUL då..


Sen så ringde BM nyss, jag kommer snart att bli mätt på alla tabletter jag äter.. 2½ levaxin, 1 multivitamin, 2 kalcium, 1 B12 varje dag, och eventuellt mer järn beroende på vad läkaren jag träffar imorgon tycker.. jag som mår så dåligt på järntabletter.. :( jaja, så länge Fröet mår bra


Men så till mitt nästa bekymmer.. Jag har i princip blivit erbjuden fast jobb på taxi i Lule.. ska träffa åkaren senare i veckan, men jag känner att jag måste vara ärlig och säga som det är att jag är gravid.. för hur det än är, om allt går bra, så kommer jag ändå måsta säga det längre fram..

För om jag håller tyst å inte säger nå förens sent, så blire ju tjorvigt för han att hitta en ny chaufför att lära upp oxå, det är ju inte bara hoppa in i bilen å köra direkt om man inte kört i just Lule tidigare..

Sedan vet jag att han vill anställa just mig av de skälen att min tidigare arbetsgivare har pratat bra om mig och att jag har rätt till lönebidrag.. Den nya åkaren sa rakt ut att han inte har råd att anställa någon utan bidrag eftersom inkomsterna inte är så stora och dieselkostnaderna bara blir högre och högre..

Svår situation de här.. :(


jaja, vi får se hur det ser ut imorgon, bara hoppas på att Fröet lever och mår bra.. annars vet jag inte vad jag kommer göra och må.. jag är så sjukt nervös och orolig inför imorgon så jag vet inte vad..

fortfarande ingen som vet om den här graviditeten förutom Päälsk, BM och min läkare..

håll tummarna för oss nu!

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards