Alla inlägg under februari 2012

Av Ida Söderblom - 4 februari 2012 14:00

som jag skrev igår så fick det bli vägning idag istället då det vart lite stressigt igårmorse.. jag hade då inte hoppats på nå bra resultat, men jag kan inte låta bli att bli besviken.. men jag har bara mig själv att skylla..


4 Februari

+0,5 kg


500 jävla gram upp.. men men, ingen motion alls under veckan och dåligt med vätska och sömn.. jaja, nya tag igen.. men när de är 39 grader kallt ute så är inte nån promenix att tänka på.. och jag känner mig inte kry nog för gymmet.. får se hur de blir till veckan, ska troligast jobba nån dag iaf, tills David fått sitt leg..


Sedan är jag sjukt sötsugen.. choklad, godis, glass.. ja, de mesta vill jag ha! det värsta är att stå emot när man har hemma.. får nog trycka i Eriik det istället ;) haha..

Nu duschen, senare blire ner på byn å äta palt hos svärmora.. :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 3 februari 2012 23:39

Bilen visade 39 minusgrader innan jag gick in i huset! Brr säger jag bara.. jag sa ifrån att köra nå mer ikväll, jag har redan kört mer än vad jag får.. och jag är inte intresserad av några böter.. så en annan fick ta över..

Kan lova er att bilen har inte stängts av nå alls idag.. :P tomgångskörning äre som gäller när det är så här kallt ute.. och långt har jag hunnit idag.. varit till Jokkmokk en sväng.. men tyvärr fanns det ingen tid över för att gå på marknaden nå.. :(


Jag och Päälsk hade tänkt åka på marknaden imorgon, men äre så här kallt då så äre ju bara idiotiskt att starta bilen och åka dit.. så vi blir nog hemma och eldar.. eldar eldar eldar eldar :P


det vart lite snabbt iväg imorse så det vart ingen vägning, så vi får ta det imorgon igen.. har jag stått stilla så är jag nöjd kan jag lova.. men vi får se imorgon..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 2 februari 2012 22:08

33 grader kallt ute! brr säger jag bara.. tur att björkveden värmer ordentligt :) Som jag sa imorse så hade vi 14 grader inne eftersom ingen av oss var hemma å kunde elda igårkväll.. Men nu är det 22 grader inne.. Riktigt skönt, men som vanligt så fryser jag ändå..

Det är ju Jokkmokks marknaden i helgen, så inte undra på att vi har fått superkallt helt plötsligt ;)


Nu ska jag ta en snabbdusch, sedan blire sängen.. är inte utringd inför morgondagen ännu så vi får väl se när jag behövs.. blire resa till Skellefte som jag tror så måste jag då tanka först.. bilen drar sjukt mycker mer när det är så här kallt ute..


Imorgon äre dags för vägning igen.. har absolut ingen aning om vad jag ska tro, så vi får väl hoppas på det bästa helt enkelt.. :) Tyvärr inga promenixar, dåligt vätskeintag men jag har varit noga med mina mellisar iaf..

Nattinatt och sov gott, det ska jag.. under värmefilten ;)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 2 februari 2012 10:42

uuh, jag kom hem vid 2 inatt, fick åka iväg på en sjukresa precis när jag kommit hem från kallax.. och stackars andra bilden som hade uttid vid strax efter 5 imorse fick åka iväg på en sjukresa till förlossningen när klockan var halv två eftersom jag precis hade lämnat i Pite då..


Och Eriiks bror fick en rejäll tackling på hockeyn igår, så Eriik var med honom på akuten i Lule, så även han var hemma mitt inatten.. inte direkt nå många timmars sömn med andra ord då det väntade jobb idag..


Kallt äre ut! brr.. och ingen ved har jag inne, så det har gått över på elpatron.. :( mina axlar klarar inte av att bära in nå heller så tyvärr får det vara så tills Eriik kommer hem.. nu ska jag peta i mig nå mat och åka ner på byn å vara lite social, kanske även få lite värme jämfört med här hemma.. under täcket äre varmt iaf ;) haha..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 1 februari 2012 13:53

aah, så skönt med sovmorgon.. men som vanligt så är kroppen inställd på att kliva upp före fan så man kan inte direkt sova så länge som man önskar för kroppen vaknar ändå.. Men jag fick nog ihop ca 9 timmar sömn! :D

Vi får väl se vad eftermiddan och natten har att erbjuda, är nattbil.. Några kallax för kvällen har kommit in, så vi får väl se om de blir lugnt eller om de kommer in massa mer.. Bingotanten vill säkert ut å åka :P


Har slängt ihop mat till Päälsk så han har nå att äta när han kommer hem.. Som vanligt när jag är nattbil så blir antingen köttfärssås eller korvstroganoff, enkelt och snabbt! :)


Och det brinner för fullt i pannan, så nu ska jag lägga mig på soffan och läsa lite innan det är dags att lägga på mer ved och åka ner på byn..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 1 februari 2012 11:08

Idag är en sån dära dag, en sån dag då jag tror att något har gått snett och att jag inte längre är gravid.. Känner inget illamående alls, känner mig inte konstig i kroppen.. känner ingenting, förutom oro..

Det är oxå första gången på länge som jag faktiskt har lyckats sova ca 9-10 timmar i sträck, så om kroppen mår bättre pga att den äntligen har fått vila upp sig vet jag inte, men jag hatar den dära oron som växer sig starkare och starkare ju längre dagen går..


Man ska ju inte jämföra sig med andra, men ändå så gör man de.. och det man hör mest om är ändå de som mår illa hela tiden, man hör nästan aldrig nå från dem som faktiskt mår bra under sin graviditet.. Jag vet att illamåendet avtar, men är jag där redan?

En vecka kvar till nästa möte hos BM, önskar det vore imorgon och inte nästa torsdag.. Bara att vänta och försöka slå undan oron och tankarna..

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards