Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Ida Söderblom - 9 juli 2012 21:50

Hjääääälp! vart tar tiden vägen!? mindre än 2 månader kvar till beräknad förlossning! :P

 

  • Din graviditet startade Mån 28 nov 2011.
  • Din menscykel är ca 28 dagar
  • Du blev gravid ungefär Mån 12 dec 2011 (ägglossningen).
  • Du är på dag 225 av 280. (80,4%).
     
  • Du är i vecka 33.
  • Du har gått 32 fulla veckor och 0 fulla dagar (v32+0).
  • Du är i 7:e kalendermånaden.
  • Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
  • Du är i trimester tre.
  • Beräknat förlossningsdatum Sön 2 sep 2012
  • Du har 55 dagar kvar till beräknad förlossning.

Imorgon är det dags för ett besök hos barnmorskan igen.. tyvärr kan inte Eriik följa då han har jobbvecka den här veckan, men bm ville träffa mig innan hon går på semester.. förhoppningsvis är alla värden bra, så slipper jag träffa den som är vikarie för vår bm..

Måndag nästa vecka är det dags för TUL, och då är Eriik hemma!! =D tredje gången gillt! tredje ultraljudet och detta kan han vara med på! det ska mycket till för att han inte ska komma hem å missa detta..


Kan lova er att magen har blivit rejält hård nu! Sesamfröet verkar gilla höger sida av magen, för det är där bäbben väljer att hålla till heeeela tiden! :P

Har börjat få problem med att böja mig framåt för att plocka upp saker, går jag ner på huk så funkat det, men att stå framåtböjd funkar inte.. blir sånt tryck då att jag inte kan andas.. :P


Idag när jag körde hem från byn hade jag svårt att svänga bilen.. ;) då den inte har någon styrservo får man använda armmusklerna istället, men magen var verkligen STEEEEENHÅÅÅD på höger sida, så det tog emot och gjorde lite ont att ratta bilen..


Det mesta till Sesam är nu inhandlat, blev myckeeeee grejer nere på Gekås ;) kommer lite bilder senare..

nu ska jag och bäbbe krypa ner under täcket, hoppas på att få sova bättre inatt..

nattinatt och sov gott!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 9 juli 2012 21:33

hahaa.. Eriik hade påbörjat skövlingen av vår djungel, en fin liten stig fram till lekparken,

runt den och under gungorna.. så idag gjort jag ett försök att fortsätta ;)

1 timme senare, 2 tankar i gräsklipparen och det jag har klippt syns inte ens på bilden.. :P


men nu tänker jag dö i soffan ett tag så jag orkar upp imorgon, jobb och bm-besök står på schemat..

på kvällen väntar ytterligare skövling av djungeln! ;)


 

Av Ida Söderblom - 9 juli 2012 07:28

då var det dags att åka iväg på jobbet igen efter 2 veckors semester.. tyvärr så vill inte förkylningen släppa taget om mig, så vi får väl se hur det går å jobba hela dagen..

sovit som en kratta har jag gjort inatt :( det är konstigt hur kroppen vänjer sig att sova tillsammans med någon, och hur märkligt den kan bete sig när den personen fattas.. 6 nätter kvar, jag startar nedräkningen redan nu..

Päälsk, kooooom heeeeem!


nu hoppa in i bilen å åka ner på byn..

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards