Direktlänk till inlägg 24 november 2013

Skyltsöndag, busunge & lussebak :)

Av Ida Söderblom - 24 november 2013 23:42

Idag var det skyltsöndag i Pite, så jag å Elias tog med fammo å faster och åkte dit :) var jättemycket folk, typ omöjligt ta sig fram med barnvagn, roligt men trångt!

Blev inget köpt på själv skyltsöndagen, jag tog mig hursomhaver inte ens fram till stånden med vagnen i den trängseln ;)
Däremot fick det följa med hem lite kläder till Vallmo, några adventspresenter till Elias julkalender och en ny julstjärna :)

Blev middag på Sunes innan vi begav oss hemåt, å där inne var det Elias som höll låda ;)

Väl hemma ville inte mina höfter vara med längre, satt mig i soffan med lilla herrn å hoppades på en mysstund, men se icket!
Han budade å härjade å trotsade.. gjorde riktigt allt han vet att han inte får göra, å så fort jag inte tittade på han eller följde efter så vare nya hyss eller tårar..

Jaja, jag fick helt enkelt inte sitta ner :P
Gick ut i köket, hittade ett paket jäst i kylen å satte igång en saffransdeg.. då mina kära vänner, då.. då satt Elias helt stilla på golvet, pratade å sjun för mamma ;)
I köket hör jag visst hemma enligt honom.. haha..

När väl degen å bullarna jäst klart hade vi hunnit med att fika å diska undan allt, in med de första plåtarna i ugnen, åsså råkade jag sätta mig ner.. fy på dig mamma!

Då rev skrutten ner julgardinerna i burspråk i vardagsrummet, skrattade å var såååå glad..
Fram med en stol, hänga upp gardinerna igen, ta ut plåtarna med saffransbullar, som vart lite undegräddade, för då hade Elias hunnit dra fram fotpallen å klättrade på den.. ;)

Inte slut än! Ställde undan pallen, satte in saffranskransarna i ugnen, satte mig i soffan å Elias ville pepparpeppar sitta med mig :)
Kollade till kransarna, som behövde nån minut till.. började göra iordning välling inför nattningen, då hör jag 'maaaaaammmmaaa' inifrån vardagsrummet samtidigt som ugnen piper att det är klart..

Skyndar in i vardagsrummet, och hittar Elias STÅENDE UPPE PÅ EN STOOOL! Menvadihelaheeeeelvete.. haha..
Hinner tänka tusen tankar, springer jag dit kommer han vilja gå ner, å då ramlar han, skriker jag blir han rädd, å då ramlar han..
Så jag sliter fram mobilen samtidigt som hag sakta går mot honom, för äre nå han gillar så äre att bli fotad med blixt :P
Tar några bilder, han står hyffsat stilla å smilar upp sig.. han blir sedan fly förbannad när jag lyfter ner honom, å saffranskransarna är brända..
Haha.. ja, där har ni vår eftermiddag/kväll + en massa massa massa mer bus han hann hitta på.. Älskade tokunge!

Saffransbullar :)

Klättra, klättra, klättra..

Hihi, titta på mig mamma! :D

Om han är en buse? Nejnej, vad får ni det ifrån ;)

Nu ska jag krama kudden, imorgon står packa på schemat.. å känner jag Elias rätt kommer jag få packa väskan 95736 ggr ;)
Nattinatt och sov gott!
Pusspuss

 
 
Camilla

Camilla

25 november 2013 10:30

Själv vägrar jag skyltsöndag med barnvagn, eller med barn öht. Folkträngsel är det värsta jag vet, brrr ;/ Men det brukar ju vara stämningsfullt om man får strosa runt i sin egen takt :)

http://radhuslivet.blogg.se

Ida Söderblom

25 november 2013 13:32

Skyltsöndag var bland det bästa jag visste när jag var liten! :) Tomtar överallt, belysning, julsånger, lotterier, glögg å pepparkakor, men det är inte riktigt samma nuförtiden.. :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards