Alla inlägg den 24 maj 2016

Av Ida Söderblom - 24 maj 2016 18:26


Absolut inte den finaste middagsbilden, men ack så gott.. Å kidsen åt utan minsta lilla protest :)

Ugnsrostade rotfrukter och lax med färskost, 461 kcal :)



Har en riktig skitdag idag.. Är sugen på allt onyttigt.. :( chips, choklad, dricka, strips, lösviktsgodis, subway m.m
I vanliga fall hade jag garanterat fallit och köpt nå choklad eller liknande.. Men inte idag.. Har ätit mer än jag brukar, men inget skräp.. Å jag är inte över min kalorimängd.. :)

Känns så skönt att jag har kommit förbi den där magiska gränsen, jag har klarat att stå emot denna skitdag, trots att rester från barnens lördagsgodis ligger kvar i skafferiet.. att inte ta dubbla portioner mat..

Viljan är starkare än någonsin, även om jag helst av allt bara vill gå å lämna kidsen hos grannen å sedan dra täcket över huvudet..

Men men.. nu ska vi klä oss å gå ut.. :) Elias har ju fått en ny cykel av fammo, så han vill cykla varje dag nu :)

Av Ida Söderblom - 24 maj 2016 10:14


Helt ensam i elljusspåret idag.. Sjukt opepp, noll ork i kroppen, regn å hörlurarna kvar hemma.. :/
Men jag tog mig runt, 2 varv, till fåglarnas kvittrande :)

Har ändå kommit ganska långt med min tankeförändring, för inte så länge sedan hade jag garanterat tagit bara ett varv, eller en kortare väg, när jag kände mig så hära slut i kroppen.. men jag krigade mig igenom!

Däremot så kanske jag måste se över mitt matintag, äta ett kvällsmål eller fler mellanmål, glömmer lätt bort det å har i slutet av dagen ofta mellan 5-800 kcal kvar att äta..
Vart helt snurrig under promenaden idag, flimmrade framför ögonen.. :/
Har ju den härliga kvinno-veckan oxå denna vecka, å den kan ju ställa till med både det ena å det andra.. Kan hända att det är mitt järn-värde som dalat, skulle ju faktiskt förklara både bristen på ork och flimmret..


Jag har ju svårt gör kvarg, gillar inte yoghurt heller.. ProPud har som varit min räddning om jag måste ha i mig nå snabbt från affären, eller snabbt mellis hemma..
När jag såg denna så fick den genast följa med mig hem.. men huuuvva! Inte min grej! ;) hahaa..
Tog en klunk, sedan var det stopp.. Så nu står den å väntar på att bli mellis åt sambon imorgon :P

Som tur var hade jag en bar i väskan, så det fick bli den till mellis istället innan jag hämtar kidsen å åker hem för att göra lunch :)

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards