Inlägg publicerade under kategorin Vallmo i magen ♥

Av Ida Söderblom - 26 november 2013 21:49

V36 (35+0)

Allt såg finfint ut på ultraljudet idag :) Jag hade dock missuppfattat min bm, jag trodde det var ett tillväxt ultraljud, men det var en lägeskontroll.. :)
Det var en jätte trevlig barnmorska som utförde ultraljudet, å hon förstod att det var svårt känna hur barnet låg, men ultraljudet visade väldigt tydligt varför jag har sånt ständigt tryck nedåt ;)

Vår lilla Vallmo ligger med huvudet nedåt och är fixerad :) Jag vet att jag var till bm i V35+3 med Elias, å då var hab fixerad, men jag hade aldrig det här trycket nedåt med honom..
Denna graviditet är jag stääääändigt 'kissnödig' :P

Känns så skönt att Erik fick vara med å kika på bäbben oxå :) Elias var med å han var så snäll å lugn under hela undersökningen.. Mammas gosunge!

Av Ida Söderblom - 25 november 2013 23:44

Idag har jag å liten haft en pyjamas dag :) Skönt! Vallmo har då oxå varit glad för de, för tar jag på mig nå som trycker det minsta så protesteras ddet i magen, å massa obehagskänslor..

Annars så har vi packat, städat, gosat, busat å adventspiffat här hemma :)
Fått upp lite julgardiner iaf, men jag ger mig inte in på den värsta klättringen så de gardinerna får sambon hänga till helgen :)

Allt inför imorgon är packat, utom Elias blöjor.. så skönt att allt står klart i hallen å "bara" ska ut i bilen.. :)
Så imorgon efter tillväxt ultraljudet på specmödra så drar vi söder över :) Erik fick gå av jouren några timmar tidigare så han kan vara med å kika på Vallmo, första gången för honom, tredje för mig :)

Nu äre soooooova som gäller!
Nattinatt och sov gott..
Pusspuss

Av Ida Söderblom - 19 november 2013 22:34

Snaaaaaart..

Känns som veckorna springer fram just nu, jag hinner inte riktigt med :P
Bäbbekläderna är upptvättade, vaggan tänkte vi ta ner snart för att se hur Elias beter sig runt den.. Babyskyddet står i hallen på ovanvåningen, de första inimini blöjorna är inhandlade.. inte mycket som fattas :)

På tisdag till veckan äre dags för ett ultraljud igen, ett TUL och lägeskontroll.. SF-måttet hade ju stigit så pass mycket, å det är lite svårt att känna hur Vallmo ligger..
Tiden vi fick är på förmiddagen, så vi får se om Eriik kanske kan byta tidigare så han hinner vara med.. vi kan ju hoppas! :)

Av Ida Söderblom - 15 november 2013 23:51

Ingen feber igårkväll, ingen under natten och fortfarande feberfri imorse, och när jamasen åkte av så vare bara konstatera; Elias har 3-dagarsfebern.. Mammas lilla prickikorv :P
Känns ändå skönt att vi avverkat en till "barnsjukdom" :)

Trött ugglekille

Eftersom febern var borta så kände vi att vi ville ut lite, så det blev lunch på byn å sedan en sväng till Pite för att se om vi kunde hitta nå kläder åt Vallmo :)

Dock så tycker jag alla nyfödd-kläder är så "gråa" nu.. :/ Skulle vilja hitta något som passar både en pojke och en flicka, men som ändå är färgglatt!

När jag väntade Elias sa jag hela tiden att det var en pojke även fast 99% av alla runt oss sa att det var en flicka.. Nu när jag gick igenom bäbiskläderna så syns det att det är i princip bara pojkkläder ;)

Denna gång har jag inte den där känslan, å när jag går för å kolla på bäbiskläder i affärerna så slutar det bara med att jag struntar i det å går ut igen, kan inte hitta nå som "känns rätt".. :/
Men idag fick iaf en heldress följa med hem som både jag å Eriik gillade, visar en bild imorgon :)
Vi hittade även en tomtedräkt till Elias :)

Ikväll har jag "tittat" på fotboll med sambon ;) Han har tittat å jag virkat.. haha :P är nu klar med halva beställningen på tomtar.. :)

Nu äre dags för sängen, Elias sover jätteroligt mellan 01-06, för att sedan göra morgon :/
Nattinatt och sov gott!
Pusspuss

Av Ida Söderblom - 14 november 2013 14:43

Idag vare dags för ett besök på mvc igen, 2 veckor sedan sist.. minns inte att jag gick varannan vecka med Elias, men de kanske jag gjorde ;)
Slapp lämna massa prover idag, endast ett urinprov som inte vissade nå :)
Däremot hade vikten stuckit iväg upp lite sedan sist, men å andra sidan har jag alltid varit där på morgonen förut, innan man hunnit stoppa massa i magen..

Det var en lugn Vallmo idag, 136 slag/minut.. innan har vi nog aldrig varit under 150.. BM trodde det var för att det var vilotid för det lilla pyret, alla andra ggr har det sparkats massa i magen samtidigt som hon lyssnat, men inte denna gång..

SF måttet har stigit från 33 till 36/37.. när hon började känna lite så flyttade sig bäbben å måttet sjönk 1 cm..

Det blir även tid för ett TUL om ca 2 veckor, för att se så allt ser bra ut och hur den lilla krabaten ligger.. :) Alltid mysigt att se bäbben på skärmen, men så hära sent är den ju så stor så man knappt ser nå..
Däremot så behöver jag nån som följer eller kan ha Elias om inte Erik är hemma..

Nu ska jag halvsova i soffan lite, blir inte så mycket sömn när Elias är så orolig om nätterna...

Av Ida Söderblom - 12 november 2013 21:43

Närmare och närmare för varje dag som går :)

Av Ida Söderblom - 6 november 2013 09:12

Två nätter i rad har Elias sovit jätteroligt, snurrat som en elvisp, gråtit, suttit upp å sovit m.m
Detta plus ett halvtaskigt järnvärde och bakande av Vallmo, + en förkylning, resulterar i en väldigt trött mamma med skallebank.. :/
Sånna här gånger hade det varit extra skönt om Erik kom hem om kvällarna..

Som tur är så verkar Elias iaf inte påverkad av sina elvispnätter, samma glada kille som vanligt :)

Av Ida Söderblom - 5 november 2013 22:21

Älskade lilla Vallmo <3
Vi har sakta men säkert börjat fixa inför din ankomst, men en liten stund till får du allt stanna i Mammas enrummare :)

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016
>>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards