Inlägg publicerade under kategorin Familjelivet ♥

Av Ida Söderblom - 21 maj 2016 22:25


Grillad kyckling, chilihalloumi, champinjoner och sallad till middag i solnedgången :)

Jag bara älskar att vara ute i skogen med familjen, elda, känna lugnet, fiska, mysa, grilla, gå promenader, leka, slås med myggen.. okej, det sista klarar jag mig gärna utan ;)
Mer skog åt folket!

Av Ida Söderblom - 21 maj 2016 12:56


Med lite planering går det alldels utmärkt att äta nyttigt å räkna kcal ute i skogen oxå :) Grillade burgare till lunch innan vi ger oss ut på skogspromenix för att prova fiskelyckan i en annan sjö :)

Av Ida Söderblom - 20 maj 2016 23:07


Vågdag idag, var lite nervös eftersom det var 2 veckor sedan sist, och maten när vi var i Sundsvall var inte den bästa, men jag höll kalorimängden :) Men vågen belönade mig med -3 kg :) och jag har nu nått mitt första delmål (-11.9 kg, gått ner 12.3 kg) innan utsatt datum.. :) Så ikväll unnar jag mig en virre i goda vänners lag, tillsammans med lite choklad och marshmallow :)

Av Ida Söderblom - 19 maj 2016 22:34


Mötes blandannat av denna fina då jag hämtade kidsen på dagge! <3
Förskolans dag idag, så de hade fått äta lunch ute; pannkakor, blåsa såpbubblor, pyssla m.m :)

Självklart valde Elias att göra till bästisen Micke :)


Beställde hem lite kalorifria produkter från Walden farms förra veckan, hämtade ut paketet idag :)

Det blev pulled chicken med ugnsrostad sötpotatis till middag idag, ca 450 kcal.. provade salladsdressingen, men då jag inte tålde glazen på kycklingen (mina läppar svullna upp å bränner massor) så kände jag tyvärr inget av den :P

Bjöd kidsen på skolan på marängswiss idag, då min praktik är slut nu.. Syndade å tog lite vaniljglass med banan å pyttelite chokladsås :)


Varit ute å kollat in helgens campingplats med familjen ikväll :) Sjukt fint, älskar verkligen vår svenska natur :)

Av Ida Söderblom - 17 maj 2016 12:07


Mammas tröttskruttar! :)
Det var jobbigt ta sig upp till dagge imorse <3

Av Ida Söderblom - 16 maj 2016 22:44


Middag med två små lortgrisar (som härjat ute på tomten hela eftermiddagen) ute på altanen idag :)
Sååååååå länge sedan jag åt ugnsrostade rotsaker, kommer nog äta det varje dag resten av veckan.. haha..

Tillsammans med rökt fläskytterfile landade middagen på 390 kcal :)

Av Ida Söderblom - 13 maj 2016 23:34


2 varv runt #Sidsjön på morgonkvisten medan resten av familjen fortsatte krama kudden :)

Varit en aktiv dag :) Promenix å bus på Leos lekland.. Blev middag på Leos, kycklingburgare utan bröd å dressing.. Åt strips däremot, men med tanke på hur många steg jag gått å att jag ätit bra under resten av dagen så tänker jag vara nöjd å glad :)

Nu drar vi till frugan en sväng å hämtar oss en växellåda, för det gör man ju varje fredagkväll vid 23tiden ;) Kidsen gosar/sover med momma <3

Av Ida Söderblom - 12 maj 2016 23:00


Blev en Geocachar-promenix utan kids ikväll, tack bästaste mamma/momma! <3

Varit en bra dag, trots lite sömn då vi kom fram till Sundsvall kl 4 imorse :) Barnen sov hela vägen å var så duktiga..
Så idag fick de busa av sig på Candyworld.. :)

Efter att ha busat med kidsen och promenerat så stannade stegräknaren på 16183 steg :) Riktigt bra!

Har ställt alarm för en tidig morgonpromenad imorgon, sedan väntar lite egen tid med mamma å sedan har Micke lovat bjuda kidsen på Leos lekland, belöning till Elias som smakade grillad fransyska i tisdags, vi kan ju hoppas provsmakandet fortsätter :)

Blir ingen vägning imorgon, då jag vill väga mig på min egen våg, och den står kvar hemma på Björkbacka :)

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016
>>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards