Direktlänk till inlägg 18 oktober 2008

minnen och tankar

Av Ida Söderblom - 18 oktober 2008 03:14

Ligger här hemma i min stora säng, ensam.. ja, ensamt är det.. saknar min Erik.. men, nu äre mindre än en vecka kvar, och jag längtar massor..


gick som sagt bra att köra ikväll =) skönt med nån fler timme till lönen.. och med tanke på att jag har ledigt på fredag så försvinner de ju 6,5 timme där, så de passade mig kanon att få köra =)


satt och lyssnade på karlavagnen på vägen ner till söderhamn.. de pratade om sånna där händelser som förändrade livet.. vad hade hänt om jag valde en annan väg, var det slumpen? ödet? eller kanske gud?


jag kom genast att tänka på vad som förändrade mitt liv, trots att jag bara är 22.. visst förändrades allt så pappa dog, men de var inte de som jag kom tänka på.. utan när jag och Erik började prata..


jag har alltid varit intresserad av bilar, lastbilar m.m, fick nog mycket från min morbro som alltid skruvat.. men de fanns inte direkt någon som uppmuntrade mitt intresse, inga vänner som förstod eller kände lika.. jag ville ju köra lastbil, men hur skulle jag ha råd med de körkortet?

det var väl där Erik kom in i bilden.. han peppade mig, fanns där när ingen annan gjorde de och trodde på mig då jag inte gjorde de själv..


så med andra ord, om inte min mammi hade börjat kolla på lost och sedan övertalat mig att oxå börja se hade jag nog inte suttit i min lastbil idag..

för det var just så som jag och Erik började prata, jag ville ha tag på de lost avsnitten som jag missat..

skickade iväg ett lajv på lunar, haha.. pinsamt när man tänker efter..

och Erik svarade.. han sa han hade avsnitten och kunde skicka de till mig.. de roliga är att så här i efterhand har de krupit fram att de inte ens var han som hade dem, utan hans bror och nån kompis.. haha..

liten rolig historia bara, hur en sak kan leda till en annan och sedan förändra livet.. idag är vi tillsammans, och jag har mitt körkort.. BECE.. =)


på bilden är det lastbilen som jag körde upp med både för C och CE behörigheten =)


har även tänkt mycket på morbro ikväll.. vet inte varför.. men jag saknar honom och kan inte förstå att han inte finns här med oss längre..

men jag tror han och pappa tar hand om varandra, där på andra sidan livet.. andra sidan döden.. 


det finns ett minne av dem två som jag aldrig kommer att glömma..

för massa år sedan så hade man inte mottagning på telefonen uppe i våran stuga.. detta var på den tiden då mobiltelefonerna var lika stora som dagens bärbara datorer.. haha =)

iaf så skulle morbro och pappa försöka få bättre mottagning.. så de tog ett rör på ca 3-4 meter, satte en antenn längst upp i den som gick till telefonen..

min morbro gick med telefonen och pappa försökte balansera röret med antennen när de gick fram och tillbaka över stugtomten, klättrade i träd m.m =) inte fick vi någon mottagning, men det är ett av de där minnena som jag aldrig glömmer.. saknar er två så det gör ont!



nej, om jag kanske skulle försöka mig på att sova? Päälsklingen ringer och väcker mig nån gång runt tio imorgon.. ska iväg till brorsan och fixa virusmojset eftersom det inte vart idag, sen blir det väl kanske birsta efter de.. =) sov gott sverige..

pusspuss


- - -

Jag vet att du sover, känner värmen från din hud.. bara lukten gör mig svag, men jag vågar inte väcka dig nu..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards