Alla inlägg under oktober 2008

Av Ida Söderblom - 9 oktober 2008 20:41

Kom precis på att jag och älsklingen diskuterade tidigare idag om dalmatiner föds vita eller prickiga.. så jag var tvungen att kolla upp de.. Enligt wikipedia så föds dalmatiner vita.. i vilket fall som hellst är de typ jätte mega söta =)

Av Ida Söderblom - 9 oktober 2008 20:30

usch.. hatar mig själv nu.. har ingen som hellst motivation till att gå en promenad.. jag är bara trött trött trött trött.. :(

stegräknaren står på strax över 8000 steg.. jag borde verkligen ge mig ut och gå.. blä på mig!

Av Ida Söderblom - 9 oktober 2008 13:16

hahah.. men knas!

nu när jag uppdaterade bloggen och sedan kollade om inlägget såg okej ut, ja då fanns sms-inlägget med under.. haha.. knas =)

Av Ida Söderblom - 9 oktober 2008 13:08

uscha.. regnade när jag klev utanför dörren imorse.. regnade hela vägen ner till bollnäs och vad tror ni det gjorde på vägen hem? jo hurrni, de regnade.. haha..


skickade även in ett inlägg via sms förut idag, men de syns inte? =/ trots att jag fick ett sms tillbaka om att de var publicerat.. knasigt iaf..


fick även leka elektriker idag.. :P massa bilar blinkade på mig på väg hem från bollnäs, så jag funderade på vad de var frågan om?

stannade och kollade bilen.. extralysen lyste.. =/

stängde av bilen, de lyste ändå.. stängde av knappen till dem, de lyste ändå.. började leta kablar, relän och grejer.. hittade tillslut en säkring som satt på ett relä, varifrån de gick kablar till extralysena..

så jag drog ur den :P vad hände? jo, mina extralysen slocknade.. haha..


så då var jag tvungen att ringa älsklingen och säga att jag lekt elektriker idag, mest bara för att de är just vad han är.. elektriker.. eller linjemontör.. fast just nu vet jag inte vad jag ska kalla honom, vindsnurragubbe kanske? ;) haha..


har iaf nyss fått i mig lite lunch.. rester från igår, spagetti och köttfärssås.. så nu ska jag bara ta de lite lugnt i några minuter.. och sen får vi se om de blir en promenix i de härliga regnet..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 9 oktober 2008 08:15

Godmorgon världen! Det regnar.. Massor.. Jag är blöt.. Typ massor.. Trött var jag när klockan ringde kvart i sex oxå.. Men bara kämpa vidare :P

Av Ida Söderblom - 8 oktober 2008 21:13

lyckades med mina 2 korta promenader idag! plus-poäng till mig =)

fick ihop strax över 11000 steg, så jag är faktiskt nöjd med tanke på att foten fortfarande gör ont :/ blir mer och mer orolig för de, men samtidigt skjuter jag de ifrån mig..


samma sak när det gäller att söka nytt jobb.. jag har ju ett fast jobb, som jag trivs med, om man räknar bort lite konstiga tider och vissa arbetskamrater..

jag vet vad jag har, ett jobb att gå till varje dag och en lön i slutet av månaden som jag mer än väl klarar mig på då jag inte har varit borta nå..

men min dröm är ju att köra lastbil med släp..


jag har tagit körkortet för de, jag får köra.. men samtigt är jag rädd.. rädd för att misslyckas? ja, jag tror de.. sen känns de som att jag inte kommer få nå nytt jobb, har iaf inbillat mig de..

och om jag inte kör nå, då kommer jag ju som "glömma av mig" lite igen.. usch, jag ser bara negativt nu =(


började även diskutera vinterdäck med en på jobbet idag.. han skojade och sa vi skulle lägga på dem efter jul.. men de behövs faktiskt redan nu.. det är minusgrader på morgonen, och de blir kallare och kallare om kvällarna.. idag regnade de i hammarn och temperaturen låg runt 1-2 plusgrader.. hade de slagit om och blivit kallare hade vi haft blixthalka.. roligt att sladda runt i de med sommardäck och försöka passa tiderna..


vi har ju dubbfria vinterdäck på våra jobb bilar, och jag tycker inte om de.. jag är förespråkare för dubbdäcken..

de dubbfria fungerar ju bäst på snö, och ju har mest is på vägarna under vintern.. saltbilarna och plogisarna håller ju snön borta så vi har ju sällan riktiga vintervägar.. utan de är is istället..

näe, jag säger som min kära pojkvän säger "om man nu har tagit fram ett så bra dubbfritt däck, borde de då inte bli ännu bättre med dubbar i?"


oj.. tror de var första gången jag skrev min pojkvän.. =)

saknar verkligen älsklingen.. massor massor massor.. när jag känner mig så här, orolig och nere, vill jag bara få vara i hans närhet och känna mig omtyckt.. du får mig alltid att må bra!


ska se om jag kan få lite mer sömn i kroppen den här natten.. de senaste två nätterna har jag vaknat typ varannan timme.. känt mig orolig, drömt massa mysko saker och inte kunnat sova ordentligt..

blir så trött om dagarna när man sitter och kör när man inte har ordentligt med sömn i sig..

så nu ska jag krama kudden, du vet den som du hade när du sov här, den som luktar som du! härligt =)

i brist på äkta vara får de väl duga, för stunden.. Gonatt Sverige!

pusspuss


- - -

Du gör mig hel

Av Ida Söderblom - 8 oktober 2008 12:17

Minusgrader imorse igen =) jag blir så glad!

vintern är på väg.. jag läntar faktiskt efter snön.. haha.. dock så vill jag inte ha nån halka när jag ska ut och köra i jobbet :P

de var riktigt kallt neröver bollnäs imorse, eller riktigt kallt.. jag kallar inte 6 minusgrader för riktigt kallt, men om man jämför med sommarvärme så äre kallt.. hehe.. is på vattenpölarna, massa frost i gräset och solen som sakta börjar leta sig upp på himmlen =) mys ju!


näe, nu ska jag laga lite mat och se om foten orkar med en liten promenix innan det är dags för jobbet igen..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 7 oktober 2008 20:54

åh, så skönt att krypa ner i sängen nyduschad.. synd bara att jag inte orkade bädda rent i sängen.. för de är väl ändå de bästa som finns att få krypa ner nyduschad i en renbäddad säng med älsklingen? =)

kanske dels därför som jag inte vill bädda rent? du försvinner som då.. saknar dig enormt mycket idag..


de vart inte 10000 steg idag :( men iaf över 9000.. tog ett varv runt kvarteret, 2500 steg.. inte mycket, men bättre än inget och en bra början med ond foten.. ska försöka mig på 2 svängar imorgon.. en mellan arbetspassen och en efter..

men nu ska jag se på csi, sakna älsklingen och försöka sova..

pusspuss


- - -

stilettklackar

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards