Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

Bildbomb från förra veckan :)

Av Ida Söderblom - 27 juli 2011 21:20

Här kommer lite bilder från förra veckan.. :)


En härlig dag i Lule med päälsk, Miche och Stina..

  Lule :)   Stina och Miche :)   Jag älskar dig!   Alltid en fotbild :)   Underbart väder och jag bara älskar havet! :)   Plockade en blomma åt min päälsk   Blomma :)   Stina vid isbrytarna :)


Vi var till Boden och kikade på Rödbergsfortet, häftigt! :)


För er som inte har besökt fortet så rekommenderar jag er verkligen att gå en rundtur där.. det går inte att beskriva hur häftigt det är, och att de ha hackat ut all sten för hand och med lite hjälp av sprängmedel!


Skottkärran, spettet och slägan som syns på bild är vad som användes för att hacka sig ner i berget för att spränga, och sedan användes kärran för att forsla ut stenmassorna..


                              Behöver jag påpeka att denna 40 cm långa macka in var min utan att jag och Erik delade på den? ;) haha..


Självklart passade vi på att bada lite i Sikfors oxå :)


  Päälski! :)   Miche och Stina :)   Miche och Stina :)

 
 
Helena

Helena

27 juli 2011 22:40

Vilka underbara bilder...Boden..wow..långt upp !!
Precis som du älskar jag havet,lugnt att vara nära det är underbart.
Jag har varit mycket norröver som barn men aldrig Boden:)
Kanske blir ett resmål någon gång då sambon inte varit ovanför Östersund tror jag.
Det är som skilda världar mot här nere och vore roligt att visa honom,och bara känna lugnet som finns i Norrland..inte så stressigt som det är här nere jämt..Hualigen så jobbigt det kan va ibland.
Kram kram

http://hea71.bloggplatsen.se

Ida Söderblom

27 juli 2011 22:57

Boden är bara 5 mil från där jag bor :) Så för mig är det inte så långt upp.. hehe..
men ja, det är superfint och skönt här uppe i norr! vi är ett folk av en annan sort.. :)
kramar!

 
Ingen bild

MLI

28 juli 2011 05:35

Vad fin du är Idus! :)

 
Annika

Annika

28 juli 2011 18:22

Grymt vackert...och coola blider från fortet...där skulle min son älska att vara..
Kramix

http://www.ankanplankan.bloggplatsen,se

Ida Söderblom

29 juli 2011 02:22

ja. fortet var verkligen häftigt! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards