Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Lösenordsskyddat 8 (Upplåst 16/4)

Av Ida Söderblom - 31 januari 2012 18:24

Inskrivningen hos barnmorskan i torsdags förra veckan gick superbra! :) så trevlig kvinna..

vi gjorde egentligen inte så mycket, räknade ut vilken vecka jag borde vara i (v10 (9+3) idag).. Pratade lite om hur jag mådde och hon sa "ja, inte äre nån tvekan om att du är gravid".. haha :) vi fick med oss lite böcker å grejer hem, även hennes mobilnummer så det var bara att smsa eller ringa om vi var oroliga eller undrade över något..

Vi bestämde oss för att ta alla prover nästa gång vi sågs, men hon kollade ändå mitt blodtryck, vilket var lågt! 98/77 hade jag.. men hon sa det var bättre med lågt än högt..


Blodvärdet var 132 och sockervärdet låg på 5,4.. så det såg bara bra ut! :) hon tog även en vikt, med kläderna på.. inte ett ord sa hon om att jag är överviktig, utan hon sa bara att eftersom jag är opad och fortfarande inte är viktstabil så blir det extra kontroller och det är viktigt att jag får i mig maten..


Sedan skulle hon ta kontakt med spec mödra.. Är det Sunderbyn det kanske? Hon ringde igår och sa att de hade ingen tid förens den 14 februari, så jag hinner komma till henne en gång till före.. nästa besök hos BM är den 9/2, då äre dags för mer blodprover och att lyssna på det lilla fröet!


Allt är fortfarande väldigt hemlig, de enda som vet är jag, min sambo och en av hans arbetsgivare eftersom han var tvungen ta ledigt.. och självklart barnmorskan då! :)

pusspuss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards