Direktlänk till inlägg 29 september 2013

12 grader inomhus..

Av Ida Söderblom - 29 september 2013 22:57

Brr! När vi kom hem hade vi endast 12 grader inomhus och 4 grader ute.. Men nu brinner det för fullt i pannan, och förhoppningsvis vaknar vi till ett varmt hus, jag å lillskrutten..

Det är första gången som vi får elda på riktigt för den här säsongen, annars har huset hållit sig varmt av sig själv :)
Men nu börjar nu eldningssäsongen på riktigt.. Så det är på hög tid att vi får iordning nere i pannrummet med ved, tidningar och tändstickor..
Då mina sammandragningar inte vill till å försvinna vill jag inte bära mer än jag absolut måste, så ved i pannrummet för en vecka bör finnas..

Eriik är på väg till jobbet, och jag längtar tills Gällivare börjar få snö, och plogsäsongen börjar.. För då börjar han iaf att jobba 7 dagar å vara ledig 7..
Är så less på att vi aldrig hinner nå, att aldrig kunna bara få rå om varandra..

Nu krypa ner under täcket och hoppas på att veckan går fort, och att vi inte fryser när vi vaknar ;)
Nattinatt och sov gott!
Pusspuss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards