Alla inlägg under september 2013

Av Ida Söderblom - 30 september 2013 22:00

Elda elda elda :) vaknade upp imorse till rtt hyffsat varmt hus, men inte riktigt så dära gosigt.. men nu jävlar äre varmt, så varmt att pannan ströp fläkten så elden slockna ;)
Ska man likväl elda kan man göra det ordentligt.. haha! Eriik är rädd att veden ska vara slut när han kommer hem :P

Idag beställdes en automatshunt med fjärr, hoppas den kommer innan helgen så vi kan installera och testköra i helgen.. på så sätt kommer vi spara in lite på eldanden=mer pengar över till annat :) mer ved kanske? ;)

Jag har verkligen inget emot att elda, men vår källare är just nu en soptipphinderbana, så det är inte så roligt där nere.. å jag kan definitivt inte ta med Elias ner.. så jag får passa på att elda och bära ved då han sover, de stunder som jag egentligen själv borde vila lite.. menmen, nån gång inom en snar framtid ska vi ha det fint där nere :)

Av Ida Söderblom - 30 september 2013 19:48

Tänkte ta en bild på vårt kvällsmys i soffan, men Elias tror visst han är fotmodell ;) haha

Av Ida Söderblom - 30 september 2013 11:18

Förra veckas pyssel :) En doptavla/födelsetavla/namntavla.. ja, vad du nu vill kalla den :)

Av Ida Söderblom - 29 september 2013 23:08

Så här sprang Elias omkring i fredagskväll, med mommas handväska.. Han hängde den över axeln/runt halsen själv, och ooooj så arg han vart om den råkade fastna någonstans ;)
Sötrumpa!

På bilden är han på väg att ta lite av mammas pysselgrejer, som han mycket väl vet att han inte får ha ;)
Full koncentration, jag kanske lyckas smita iväg med det :P

Måste även få berömma lillen som sovit hela nätterna i egen säng, veckan som varit! :D
Vissa nätter har varit jobbigare, då ham vaknat ofta, medan andra gått bättre.. Kanske, kanske, kanske har jag lyckats med något, kanske, kanske, kanske kan vi få det till en vana..
Just nu väntar jag bara på första bakslaget då vi bytt miljö och säng, från hemma hos momma med resesäng, till hemma och spjälsängen..

Av Ida Söderblom - 29 september 2013 22:57

Brr! När vi kom hem hade vi endast 12 grader inomhus och 4 grader ute.. Men nu brinner det för fullt i pannan, och förhoppningsvis vaknar vi till ett varmt hus, jag å lillskrutten..

Det är första gången som vi får elda på riktigt för den här säsongen, annars har huset hållit sig varmt av sig själv :)
Men nu börjar nu eldningssäsongen på riktigt.. Så det är på hög tid att vi får iordning nere i pannrummet med ved, tidningar och tändstickor..
Då mina sammandragningar inte vill till å försvinna vill jag inte bära mer än jag absolut måste, så ved i pannrummet för en vecka bör finnas..

Eriik är på väg till jobbet, och jag längtar tills Gällivare börjar få snö, och plogsäsongen börjar.. För då börjar han iaf att jobba 7 dagar å vara ledig 7..
Är så less på att vi aldrig hinner nå, att aldrig kunna bara få rå om varandra..

Nu krypa ner under täcket och hoppas på att veckan går fort, och att vi inte fryser när vi vaknar ;)
Nattinatt och sov gott!
Pusspuss

Av Ida Söderblom - 27 september 2013 23:00

.. med penicillin! :) Några mindre tabletter att komma ihåg om dagen ;) haha
Sammandragningarna har minskat, men inte upphört.. Blir att lämna nytt prov nästa vecka, så vi hoppas på det bästa! :)

I övrigt så har det inte hänt så mycket idag.. Har pysslat klart en viss sak inför imorgon ;), kokat porterstek och gjort en snickerskladdkaka :)
Erik kom äntligen fram nu på kvällssidan.. Blir bara så himla jobbigt med korta helger å massor på agendan..

Morgondagen är fullplanerad, bara hoppas på att kunna peta in lite mat mellan planerna ;)
Tur att dopet bjuder på fika iaf.. haha..

Nu sova så jag orkar upp med skuttas imorgon :) Han sprang omkring med mommos handväska runt halsen/på axeln hela kvällen.. Sötrumpa! <3
Nattinatt och sov gott!
Pusspuss

Av Ida Söderblom - 26 september 2013 21:59

En glad, och nöjd, kille som åt heeeela middagen själv, med gaffeln! :)
Det låg max 3-4 bitar under stolen och tallriken var helt tom.. :) Stolt mamma!
Vad som låg på tallriken? Äpple&kanel pannkaka, mumma sa Elias! :D

Annars så har vi varit på Birsta idag oxå, inhandlat 3 julklappar till :)
Känns så skönt att vara på G med julklapparna, vem vet hur mycket ork jag har i december ;)
Fyndade även garn till bra pris, till ett nytt projekt, som ska bli en julklapp, om det blir lyckat ;) haha

Och när man tar en tupplur är det bäst att hålla i telen utifall pappa skulle ringa <3

Nu blire krama kudden för mig.. ingen sambo kommer ner ikväll/inatt :/ blir hyffsat less på att se inte har nån framförhållning.. har man sagt till om pappaledighet för över en månad sedan tycker man de kan planera in det.. nåja.. jag hatar att vara "ensamstående mamma på 75%"..

Nattinatt och sov gott!
Pusspuss

Av Ida Söderblom - 25 september 2013 22:33

Idag har vi gjort Birsta med med Amanda :) Lunch på ikea, lite nya kläder till mig å liten, och en julklapp inhandlad :)

Elias vägrade sova sin eftermiddagsvila medan vi var där, han somna inte ens i bilen när vi åkte hem..

Ikväll har vi varit å firat Amanda, lite i efterhand ;) Hon och Elias har samma födelsedag :)

Då däremot tog Elias en tupplur, somnade i bilen och fortsatte sova famnen när vi kom fram..
När han sedan vaknade ville han sitta i morbrors knä, och pussas med alla, speciellt morbror, för hans skägg kittlade så härligt i ansiktet :) Sötunge!

Nya sitt-stilen ;)

Mammas lilla sankt bernad ;) Fast denna lilleman har vatten i sin "behållare" runt halsen :P

Då får vi se vad morgondagen har att erbjuda, handla en sväng med mamma/mommo och pyssla vidare med en viss grej ;)

Men nu sova! Vallmo gillar inte allt jag har promenixat idag, och inte att jag bar på storebror ikväll, sammandragningarna duggar täta.. :/ Lite smått obehagligt..

Elias sov i sin egen säng till nästan halv sex imorse, å rita kors i taket.. han vaknade bara 2 ggr under natten för att få tutten :)
Vi kan ju hoppas på tredje natten irad ;)
Nattinatt och sov gott!
Pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards