Direktlänk till inlägg 25 oktober 2013

Heldag på byn :)

Av Ida Söderblom - 25 oktober 2013 22:21

Imorse vare en trött kille efter frulle, men man kan ju inte erkänna det ;) han härjade runt, runt, runt.. men efter nån timme så ville han komma upp å sitta i soffan å kika på lite Disney Junior-kanalen..
Det tog inte många minuter så satt han å svajade å somnade sittandes ;) flyttade honom till sängen utan minsta lilla protest, å han sov i 1,5 timme :P

Trött kille.. <3 ?

Fredagsmys med den sötaste! :) ?

Annars så började ju dagen inte som vi ville.. Biljäveln startade inte, trots att laddaren suttit i heeeeela natten.. :(
Erik insåg nog ganska snart att vi skulle ha en bucklig huv om han inte fixade starthjälp åt mig fort ;) haha..
Så snälla Jeepe kom å kablade igång oss :)

Sen vart det lunch på Café Storgatan tillsammans med Elias kusiner å deras mamma :) Vi gick runt i lite affärer, letade vantar åt Elias..

Men hittade inga som jag tyckte var perfekta.. :/ antingen trånga å svåra att ta på, å nästa modell så var de gigantiska.. hittade tillslut två-pack vantar för 120 kr på Happy, hyffsat varma, men tror inte de håller torrt nå länge..
Om det blir en stadstur med farmor&farfar imorgon så fortsätter jakten då..

Vi vart även bjudna på middag hos farmor ikväll, sedan fick Elias vara kvar där medan jag åkte å handlade lite..
Mina höfter hade verkligen gett upp, så det var skönt att kunna handla i lugn&ro, samt slippa lyfta Elias i&ur bilbarnstolen flera gånger..

När vi kom hem så vare nätt å jämnt vi tog oss in in huset :/ höfterna låstensig rejällt å Elias funderade nog över vad som tog så lång tid..
Jag är verkligen jätteglad att han går, annars hade vi nog inte klarat oss själva ikväll.. vi byte blöja i soffan, hade lite fredagsmys med vindruvor, tog på jamasen och gosade lite..
När det var dags för välling å sova gick han själv till sin säng, något han gör varje kväll nu :) Så jag behövde bara lyfta ner honom i sängen och sitta bredvid som sällskap, sjunga lite å sen sov han.. mysungen min!

Nu sitter/halvligger jag i soffan å undrar hur jag ska ta mig upp häifrån.. ;) Virkar på ett lite pillrigt 'projekt' till en viss sambo som snart fyller år.. :)
Men jag ska nog försöka leta mig till sängen, då värken brukar försvinna av en natts sömn :)

Nattinatt och sov gott!
Pusspuss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards