Alla inlägg den 9 februari 2013

Av Ida Söderblom - 9 februari 2013 16:02

 

       


Man kan ju kanske påstå att jag kommit en bit sedan sist jag visade er dopklänningen! ;) jag började ju Juli 2012, innan vår lilla Elias hade kikat ut.. men när han kom så tog han all min tid :)Det var bara famnen som dög åt den lilla herrn fram tills i december nån gång.. För ca 2 veckor sedan återupptog jag projektet dopklänning, och nu är jag nästan klar! :D Virknålen går varm de korta stunder Elias sover om dagarna, och då han tror sig i babygymmet med sina leksaker.. och de stunderna blir längre och längre för varje dag som går.. :)


nu återstår inte mycket av de två stora styckena, sedan ska ärmarna göras och klänningen ska sys ihop.. första stycket gjorde jag klart måndags, i tisdags började jag på andra stycket och räknade ut att om jag skulle vara klar tills på tisdagkväll nu till veckan så var jag tvungen att göra 13 varv om dagen ;) en liten utmaning till mig själv, och än så länge ligger jag på plussidan :P dock så tar ju varje varv längre å längre tid.. men jag är nog klar tills på tisdag, kanske har jag tillåmed hunnit börja på en ärm? ;)

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards