Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Läkarintyg taxi..

Av Ida Söderblom - 20 juni 2011 16:40

nu är läkarintyget för taxi fixat :) så även synundersökningen, skönt att det gick på samma så slapp jag den utgiften iaf.. :P

däremot så ringde jag till transportsyrelsen idag, men vart felkopplad så när jag väl kom rätt så hade den avdelningen stängt för dagen.. tänkte höra vilka mer papper jag måste skicka in.. får väl fixa det imorgon..


nu ska jag ta och dammsuga lite och städa undan här på nedervåningen.. klockan åtta ikväll så får vi hämta vedklyven :) så vi kan börja lite smått att klyva veden ikväll.. blir det en lång dag imorgon.. vi kan ju hoppas på att det inte regnar, men inte vill vi ha stekande sol heller..


näe, ta tag i städningen var det! :P

pusspuss

 
 
Ingen bild

annelie olausson

20 juni 2011 16:59

vad menar du med läkarintyg för taxi??

Ida Söderblom

20 juni 2011 23:16

jag ska börja köra taxi, och får att få ut ett taxiförarlegitimation så måste man klara 3 teoriprov, 1 uppkörning och skicka in läkarintyg tillsammans med en syn undersökning :)

 
Helena

Helena

21 juni 2011 12:50

Så roligt,du har fått jobb.)??
När tror du att du ska kunna börja?
Jätte glad för din skull. Lycka till med vedklyvningen i regnet nu,,tråkigt att nu får detta väder. Vi hade det förra året ska jag säga..usch !!
tips..köp en vedklyv,gjorde vi på Ö&B,den är jätte bra ,kostade 1500,men då har ni den alltid kvar..slipper ni hyra nästa år för fy vad de kan ta ut priser per dygn !.),kram

http://hea71.bloggplatsen.se

Ida Söderblom

21 juni 2011 19:05

njea, kanske extra jobb :) men allt är bättre än inget..

ja, nog är det tråkigt väder alltid! :( vet inte riktigt vad det är för vedmaskin ni har, men den vi har hyrt både kapar och klyver.. och ska man göra en årsförbrukning av ved på en dag så behövs det en sån dära dyr historia :( kram!

 
Helena

Helena

21 juni 2011 20:34

Den vi har kapar inte,,den bara klyver..kapa fick kalle göra med motorsågen först,,hihi...Då förstår jag att ni behöver stor apparat...Fick ni klar all ved?
Jag håller tummar för att du kanske kan få jobb inom taxin:)
kram...ps..in och torka och mys ner i soffan med något mumsigt nu i kväll,är ni värda:)

http://hea71.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards