Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Kläd-ångest..

Av Ida Söderblom - 22 juni 2011 22:11

Jag beställde lite kläder från ellos i söndags, och idag kom paketet.. ångesten har funnits i bakhuvudet sedan jag klickade på skicka-knappen med grejerna i min varukorg.. både för att vi egentligen inte har råd, men jag har slut kläder, och för att jag har absolut ingen aning om vad jag har för storlek nu..

provade läsa på olika mått, men de stämmer då inte alls med vad jag har haft förut.. så jag chansade, hejvilt!


så nu när jag öppnade paketet så var det med skräck.. hellst hade jag bara velat skicka tillbaka det utan att öppna..

det var bara linnen jag beställt, av längre modell.. tights har jag som fortfarande funkar, även om de börjar bli för stora, och kjolarna funkar fortfarande.. typ iaf ;) sedan har jag en hel låda med jeans i 1 miljon olika storlekar, så när jeanskjolen är för stor så hade jag tänkt att nått par i lådan ska passa så Birgitta kan sy en ny kjol åt mig..


men för att komma till saken.. hur faaaaan mäter de storlekar!?!

jag hade beställt 2 spetslinnen, ett svart och ett vitt.. de hänger som sopsäckar på mig! och ja, visst, det är roligt att de är för stora och inte för små..

men då till nästa linne.. samma storlek, men det sitter som ett korvskinn! :( och det sista linnet, som jag inte direkt tycket om pga kvaliten, i samma storlek som de ovan, ja det funkar faktiskt på kroppen men jag vet inte om jag vill ha det..


blää! jag hatar kläder.. däremot så var det ett par sandaler i paketet som jag faktiskt kunde ha.. men jag kan inte bestäma mig om jag tycker om dem eller inte.. åååh :(

pusspuss

 
 
Ullissa

Ullissa

28 juni 2011 16:48

Hej Jag skulle föreslå Cubus! å handla direkt! Inte online!
Jag hittede jättefina linnen där 2st för 149kr! Å långa var dom! i flera olika färger!

Hoppas du hittar vad du söker!

Kramisar
Ullissa

http://ullissa.bloggplatsen.se

Ida Söderblom

30 juni 2011 00:17

Tyvärr så tror jag inte att de har min storlek, men jag ska komma ihåg att kolla där framöver :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards