Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Transportstyrelsen kan fara och flyga!

Av Ida Söderblom - 11 juli 2011 20:34

waah! så irriterad och förbannad på transportstyrelsen så jag vet inte vars jag ska ta vägen.. ni som känner mig, eller läser här ofta, vet att håller på med taxikortet.. jag klarade av teoriproven och uppkörningen redan i februari, men efter det så har det inte funnits pengar till läkarundersökningen och ansökan av kortet..


när skattepengarna kom så hade jag råd att göra läkarundersökningen, som kostar 900 kr (!?!).. vilket jag tycker är sjukt dyrt för 5 minuter hos doktorn..

sedan har jag fått höra från körskola m.m att skicka in ansökan kostar 700 kr, så det har fått vänta lite..


men nu när jag kollade på blanketten jag måste fylla i och skicka in till transportstyrelsen, så står det att det kostar 1200 kr (!?!?) att få ansökan godkänd.. men hallå!? de ska läsa min ansökan, kolla att läkaren har godkänt mig och sedan skriva under ett papper.. nu får de väl ändå ta och ge sig!?


först ska man betala kurslitteraturen, sedan 3 teoriprov och en uppkörning.. sedan ska du ha en läkarundersökning och synundersökning..

sen ska du betala för att få din ansökan godkänd, sedan tillkommer priset för att ta kort till lappen och sedan kostar det att tillverka plastbiten som visar att jag är lämpad att köra taxi..


visst, jag tjänar in dessa pengar, ca 6-7000 kr, på ganska kort tid när man väl får börja jobba.. men för en som är arbetslös och får in mindre än de varje månad så tar det på krafterna att vända och vrida på varje krona för att ha råd att kunna börja jobba.. :( och inte faan får man nå hjälp från arbetsförmedlingen inte..


men de ska tvinga en att sitta på massa onödiga kurser och träffa jobbcoacher som inte leder till nå.. de kan de betala för, men att hjälpa en med de sista som fattas för att få klart mitt kort och sedan kunna börja jobba, nej du.. de kan de INTE hjälpa till med.. bläää!


till råga på allt måste jag skicka i min ansökan inom 1 månad, annars gäller inte inte mitt läkarintyg längre.. det gäller bara i 2 månader från de att de att läkaren har skrivit under det.. så jaaa, jag är less nu.. riktigt less!

 
 
Helena

Helena

11 juli 2011 21:20

JA !! Det var massor av onödiga utgifter de skulle ha...allt för att tjäna pengar på oss. USCH !!!
Hoppas du snart får råd att lösa in allting så du kan få ditt taxikort och får börja jobba:)
Det fixar du,jag hejar på dig..Du kämpar på ,kanon bra:)
Kram kram

http://hea71.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

11 juli 2011 23:12

Attans så trist för dig!!!:( Myndigheter i ett nötskal!!!
Hoppas det löser sig för dig så att du kan få börja jobba!!

 
Ullissa

Ullissa

12 juli 2011 10:35

Det är så med byråkrati tyvärr! inte roligt! Staten skall ju ha betalt för allt! Dom tänker inte på oss stackars människor som inte är höginkomstagare som inte har råd att betala!
Lider med dig!

Kramisar!

http://ullissa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards