Direktlänk till inlägg 14 juli 2011

ökad medicinering och nytt läkarintyg :)

Av Ida Söderblom - 14 juli 2011 15:54

min kväll igår var verkligen inte på topp måste jag säga.. men ner som en pannkaka och upp som en sol får jag väl säga idag! =D


jag var ju fastande från igår för att kunna ta mina blodprover idag.. men vi var tvungen att köra till Sunderbyn först för Erik skulle in på ÖNH och så sina öron fixade.. så nu hör han även när jag viskar på flera meters avstånd ;) haha..


efter detta så bar det iväg till Pite och in på Björnen, den privata vårdcentralen jag går på KANON ställe.. där tog vi massa blodprover, vikt och midjemått.. fick massa stöttande kommentarer och komplimanger om att det verkligen syns på mig! :) är så roligt att man får gå hos samma sköterskor varje gång och att de kommer ihåg en och uppmuntrar en med komplimanger och tips! :)


iaf så pratade jag med dem om att mitt läkarintyg hade försvunnit med posten, eller om det är transportstyrelsen som slarvat bort de, vilket jag tror..

sköterskan gick direkt och pratade med min läkare och hon skrev ut ett nytt utan att blinka! :D så underbar känsla! så nu slipper jag tjorva en massa med det iaf :)


har även skickat iväg mammi till optikern jag gick hos i S-vall för att hämta ut ett nytt intyg på vad jag har för glas i mina glasögon, eftersom jag måste ha glasögon när jag kör tung trafik/yrkestrafik men inte när jag kör personbil!? hur knäppt är inte de ;) hahah..

tyvärr så var hon jag pratade med sist via telefon jätteotrevlig, så nu hoppas jag på att mammi blir bättre bemött när hon går in där..


läkaren ringde även upp mig några timmar efter jag varit och tagit proverna.. tyvärr så var mitt ämnesomsättningsprov inte så jätte bra.. de kollar två värden, det ena låg bra men inte det andra.. :( så nu ökade hon min dos till 2 tabletter dagligen igen.. sen måste jag in i månadsskiftet aug-sep och ta nya prover igen för att se hur det ligger till..

måste säga att det är underbart att ha en läkare som bryr sig och är noga! :)


nu ska jag pärla lite och kanske laga nån middag.. vart så tjorvigt med mina mål när jag var fastande ända fram till kl 12 idag.. men men, det fixar sig!  idag är jag glaaaaad :)

pusspuss

 
 
Ingen bild

Maria

14 juli 2011 17:42

Vad skönt för dig att det löste sig!!:)
Och håller med dig, visst är det underbart med alla som ser och kommenterar!!:) Jag blir så glad!!:)
Idag är första gången som jag verkligen känner mig helnöjd med vad jag gjort!! kan låta lite korkat att den känsla infunnit sig först nu, men jag har haft så mycket ont och jobbigt så jag har helt enkelt inte orkat må bra! Men nu gör jag det!! Känns toppen!!:)
Hoppas du får ordning på din ämnesomsättningsvärden!
Ta hand om dig!! Kramis!

Ida Söderblom

14 juli 2011 20:16

härligt att den känslan har infunnit sig nu iaf :) för mig kommer den och går, men oftast så finns den dära.. :)
det är alltid roligt med kommentarer och att andra ser det man inte själv ser.. :)

ja, vi får hoppas på att värdet blir bra i en period igen nu med ökad dos.. inte så roligt när man står still eller gå upp i vikt trots open :(
massor med kramar!

 
Helena

Helena

14 juli 2011 19:28

Underbart med komplimanger:)
Och att din Erik nu hör vad du säger..inget Tjöt mera nu,,,hihi..Tur att de kunde skriva ut intyget snabbt igen.
det som inte är bra är ju dina prover,,finns det ingenting de kan göra..Är det struma du har?
Blir du bättre med nya medicinen nu:)??
jag håller tummarna
kram kram

http://hea71.bloggplatsen.se

Ida Söderblom

14 juli 2011 20:14

nej, jag har inte struma men kan få om medicineringen inte är rätt..
det är pga viktminskningen som proverna svajjar fram och tillbaka och inte kommer i balans.. därför kollar min läkare mig ofta för att kunna ändra dosen så att det ligger rätt iaf en stund..
jag har inte fått någon ny medicin, utan min dos är höjd igen.. bara hoppas på att det ligger bra en period igen :)
kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards