Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

makaronipizza..

Av Ida Söderblom - 6 maj 2012 17:36

det är inte alltid så himla roligt att göra mat åt sig själv.. Eriiks matlådor för nästa vecka står redan i frysen, fattas väl någon kanske.. så därför bestämde jag mig för att prova något nyss idag.. :) makaronipizza.. okokta makaroner, lite korv, paprika, ost å en äggstanning.. vi får väl se vad de blir av det hela.. det försvann iaf lite korv ur frysen ;)


tror jag ska bege mig ut i slasket på en promenix efter maten, har så fruktansvärt tråkigt här hemma idag så jag vet inte vart jag ska göra av mig själv.. så en promenix å lite pyssel blir nog bra :)

pusspuss

 
 
Ingen bild

A

6 maj 2012 19:03

Hej, kom in på din blogg då jag sökte på Gastric bypass. Kan du berätta mer om hur man kan göra en sådan. Hur de gick för dig. För och nackdelar. För jag är själv överviktig och funderar på att göra en sådan operation.

Ida Söderblom

8 maj 2012 09:39

De flesta sjukhus har som regel att man ska ha ett BMI på minst 35, att man ska ha provat gå ner i vikt själv m.m
Man söker kontakt med en läkare via vårdcentralen, där läkaren skickar en remiss vidare till ditt närmaste opererande sjukhus.. Det är oftast därefter som väntan börjar..

Efter att du fått besked om att de tagit emot din remiss så äre lite olika från olika sjukhus. Där jag opades så gick jag först gå på en gruppträff, där en läkare, dietist och en redan opad person informerade om operationen, ingreppet, livet efter m.m

Sedan var det väntetid för mig igen, fick komma tillbaka på sjukhuset, träffa läkare, dietist, göra EKG och lämna blodprover, fick då även min optid och veta hur mycket de ville att jag skulle gå ner i vikt innan operationen med hjälp av dietpulver.

Operationen sker oftast via titthål, jag har 5 små på magen. Efter operationen handlar det om att lära sig att "äta" igen.. 1,5 dl 6ggr/dag.

jag har inte haft några nackdelar med min operation än så länge.. jag vart känsligare mot laktos ca 5 månader efter open, vissa saker mår man sämre av om man äter, men man lär sig att undvika dem eller helt enkelt leva utan det..

fördelarna är väl helt klart att man går ner i vikt.. nu har jag inte RASAT i vikt som många gör, och min läkare säger att det är olika från person till person, men i mitt fall så har det mycket att göra med att de inte får till medicineringen ordentligt på mig, jag har fel på ämnesomsättningen..

har du några mer funderingar så äre bara att fråga :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards