Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Första gympasset ensam avklarat! :)

Av Ida Söderblom - 26 juli 2011 23:34

jäääs! jag är faktiskt kanske så stolt över mig själv idag..

har klarat av första gympasset helt själv idag! ingen sambo som var där och gymmade samtidigt, inte heller någon Emmelie då hon var tvungen att jobba.. helt själv var jag förutom biffarna som var där och lyfta skrot..

det kanske inte låter så märkvärdigt för er, men för mig var det en stor grej att faktiskt gå dit själv.. aldrig att jag hade gjort det för 42 kg sedan..

ska försöka ta mig dit på torsdag igen innan Sundsvallarna kommer upp :)


körde 2 reps på varje övning dessutom.. sjukt slut i musklerna har jag varit idag.. det har börjat gå över lite nu.. får väl se vad de säger imorgon ;)


annars så har jag hunnit med möte på AF idag oxå, mest bara massa dravel som vanligt.. sedan var det Lule med Birgitta och Johanna.. :) hittade en sak jag ville ha på biltema ;) haha.. men fattig som man är så finns det inga pengar alls..


denna månad klarar vi inte räkningarna på långa vägar :(

Erik får ingen ersättning eftersom han har jobbat extra!?! vad äre för jävla påhitt?! de har strypt hans ersättning eftersom att han jobbat extra och då måste de ha in ett arbetsgivarintyg.. jag tycker de jävlarna borde vara glad att man jobbar lite så slipper de betala för alla dagar.. men icket!

vi får hoppas att han kan få ut pengar för det han har jobbat extra iaf.. även om det inte är många timmar så kanske det blir nån hundring..


uscha, jag mår så himla dåligt psykiskt när det blir så här ekonomiskt.. det är så himla skönt att Erik har fått börja jobba igen.. även om jag måste vara ensam så äre grymt skönt att nästa månad så kommer det in en lööön! även om alla tillägg för att han jobbar borta inte kommer förens i september så en lön betydligt mycket mer pengar än vad han får av alfa-kassan..

vilket påminner mig om att jag ska gå in elektrikerförbundets hemsida och beställa a-kassa papper åt honom..


nu ska jag gräva ner näsan i en bok och hoppas på att det går bättre att somna ikväll.. igår var det hemskt! :(

nattinatt och sov gott..

pusspuss

 
 
Helena

Helena

27 juli 2011 08:45

Fasen vad duktig du är !!!
jag vet precis hur det kändes när man skulle börja gå till gymmet själv,med alla jäkla blickar osv...dessa stora biffar..!!!

Var stolt att du kom över denna känsla och gick dit själv..ett stort mål är uppnått !!!

Sedan är det tråkigt att ni har ekonomiska problem,gå till socoialen och be om hjälp med räkningarna så de inte förfaller till kronofogden.
Bedrövligt att inte få pengar när man kämpar och vill jobba och när man får jobba lite extra blir man utan,men vad fasen det tar ju en månad innan lönen kommer.
Kämpa på:)!!
hur går det med ditt taxikort?

Hoppas natten för dig varit bättre än igår.
kram kram

http://hea71.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

27 juli 2011 16:27

Go Ida GO!!!:) Härligt tjejen!!!
Att träna är både skönt och kul!!!:)
Se till att ta hand om dig ordentligt nu!
När du minst anar det så har du gubben hemma igen!!;)
Kramis!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards