Alla inlägg under november 2011

Av Ida Söderblom - 12 november 2011 10:13

Brr! inte varmt idag.. 16 grader inne.. tur jag har en underbar sambo som kliver upp och eldar, så jag får ligga kvar under täcket en liten stund till ;) det var ju trots allt jag och inte han som fick jobba lite inatt.. haha..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 11 november 2011 23:30

1988-11-11 - 2011-11-11



Om min älskade far fortfarande hade varit vid liv,

så hade han och min kära mammi firat 23 årig bröllopsdag just idag :)

Av Ida Söderblom - 11 november 2011 10:49

Om än jag sa igår att jag inte trodde på något bra resultat idag, så hade jag då verkligen inte trott på en plusvecka, IGEN! Nu börjar jag bli sjukt less på de här jojjoveckorna :(


11 November

+0,9 kg


Alltså vad äre frågan om!? Ena veckan minus, nästa plus, sen minus, å sen plus.. Sjukt jobbigt äre, och kroppen verkar då inte veta vad den vill längre.. Funderar starkt på att ta ett gympass redan ikväll om det inte är mycket att göra på jobbet då jag backar upp nattbilen ikväll..


Deprimerande, det är vad de är.. Deprimerande!

Av Ida Söderblom - 10 november 2011 21:35

Jag vågar inte hoppas på något minus imorgon.. Har varit på gymmet 2 ggr nu i veckan, men i helgen var det mycket god mat, fika och alkoholhaltiga drycker.. Så om det inte är något minus får jag nog allt skylla mig själv..

Men samtidigt vet jag att jag kommer bli sjukt missnöjd om jag inte har gått ner nå..


Ska verkligen försöka få in ett gympass i helgen oxå.. :) riktigt skönt måste jag säga.. det jobbiga är att hitta tiden, att sätta av tid till sig själv är inte alltid det lättaste..

nu äre dags att sova.. :)

nattinatt och sov gott!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 10 november 2011 19:37

Jag måste då säga att jag går på den bästa vårdcentralen ever!

Har varit hos den trevligaste barnmorskan jag någonsin träffat idag, överhuvudtaget den trevligaste inom den delen av sjukvården (gyn-kvinnokliniken m.m.)

Jag har gått på gyn förut, gjort cellprovstagningar å grejer.. men aldrig har jag blivit så trevligt bemött som jag blev idag, och duktig var hon.. snabbt och enkelt, rakt på sak och tog sig tid att svara på alla frågor jag hade.. massor med plus till vårdcentralen Björnen i Pite! :D

Av Ida Söderblom - 10 november 2011 09:44

ååh, jag fick sova ut även idag! :) lycka på hög nivå! 

men nu ska jag kasta i mig lite frulle, packa ner något mellanmål och sedan bär det av ner på gymmet.. :)

Eriik kommer hem ikväll! :D

pusspuss

Av Ida Söderblom - 9 november 2011 22:59

varje gång jag är nattbil så får jag nästan hjärtat i halsgropen när jobbmobilen ringer, det kan även bero på att det är en hemsk ringsignal som man garanterat vaknar av utifall man skulle sova ;) hahah..


kom precis hem, inga mer förbokade körningar och jag har ätit mitt kvällis-mellis.. ska kika på Halv Åtta Hos Mig på tv4play och sedan blire sängen.. så får vi se om jag får sova eller om det blir någon körning..

imorgon äre gymmet som gäller, pumpa musklerna tomma på krafter! hääärligt.. blir även en sväng till barnmorskan.. är kallad på sånt dära cellprov, gruvar mig massor.. alltid lika hemskt även om jag gjort det innan..


jag kände även för ett nattpromenix genom byn nu när jag kom hem ikväll.. 4 minusgrader och det gnistrar om vägen och landskapet.. härligt! men ensam är det inte så roligt, sedan måste jag ju hålla mig i närheten av bilen..

nu krypa ner i soffan med en kopp te..

nattinatt och sov gott..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 9 november 2011 14:43

Näe, nu börjar det bli dags att packa in sig i bilen och åka ner på byn.. hade tänkt hinna med att tvätta skithögen innan min första körning, även om om den kommer vara lika skititg igen när jag är klar ikväll/inatt..

passade även på att bära in lite ved så jag har inne utifall jag orkar/hinner med att göra en brasa eller två i pannan ikväll.. det har ändå varit en kall dag idag, om man jämför med hur det har varit de senaste dagarna.. kommer snön snart kanske!? :D

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards