Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Bombnedsag och kaos..

Av Ida Söderblom - 16 mars 2012 16:46

Känner mig ganska så duktig idag! :) sakta men säkert börjar det se ut som ett hem igen, och inte ett bombnedslag.. både jag och Eriik har ju jobbat så sjukt konstiga tider, jag har sedan varit sjuk och han jobbat borta, sedan vart det resan ner till mamma och hemmet har helt enkelt fått ställas åt sidan.. diskmaksinen har skött om disken, men i övrigt så har det samlas grejer på grejer på grejer överallt och dammråttorna har förökat sig i en rasande hastighet.. jaa, tillåmed julgardinerna hänger uppe än!


men var sak har sin tid, och jag tänker inte ha dåligt samvete.. nu ser man ju faktiskt köksbordet och det går att avnjuta en mysmiddag med ljus tillsammans utan att man behöver vara rädd för att något ska ta eld.. ;)

jag är långt ifrån klar, men det är på G iaf..


om tiden räcker till ihelgen ska jag tvinga sambon att hjälpa mig byta gardiner.. :) annars får det bli till veckan, men snabeldraken den får fortsätta jobba ett tag till så den får semester till veckan.. haha..

måste köpa mig en ny golvmopp, så det ska skrivas upp på listan över saker som ska införskaffas imorgon..

toan uppe ska även fixas i helgen, så det bara är att börja riva toan på nedervåningen sen.. det är bara en koppling som ska bytas uppe (förhoppningsvis) och den har vi hemma, men tiden har inte funnits..


sedan äre så att vi kommer behöva hjälp å nå starka karlar och kvinnor framöver, så snabb som möjligt bara Eriik är hemma.. för nu är jag sjukt less på pianot! det ska UT UT UT UT UT UUUUUUUT!


jag har även sorterat alla jäääääävla plastlådor :P vi har/hade massssssssor med lådor, med lock och lock utan lådor.. men nu är det sorterat, de som jag använder när jag gör mina och Eriiks matlådor har fått sig en plats, de stora som används till kakor som ska frysas har fått en annan plats och de övriga jag ville ha kvar hittade en plats man måste klättra till, då använder man dem inte i onödan ;)


näe, nu ska jag fortsätta min framfart, annars blire inget gjort.. :P Eriik är på väg hem, men ska hämta upp han i Pite.. så det får nog bli middag ute kanske? tog ju fram för att göra rullader, men de gör jag isf ordning innan åsså får de bli matlådor av det istället :)

pusspuss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards