Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Ida Söderblom - 20 mars 2012 21:40

Skallebank from hell! har haft det sedan jag kom hem från sjukan tidigare idag.. funderar på om det kanske beror på att jag druckit för lite vatten.. men jag är ändå uppe i nästan 2 liter idag.. :/ huvudvärkstabletterna hjälper inte så jag ska nog krypa ner under täcket nu och försöka sova bort det..

lagningen av soffkuddarna får vänta tills imorgon..

nattinatt och sov gott..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 20 mars 2012 19:05

Jag må då säga att 1årskontrollen på Sunderbyn är ett skämt! jag kunde lika gärna ha suttit hemma och sköterskan hade kunnat berätta allt hon sa över telefon..

Alla mina värden var bra.. Hon frågade om jag hade några frågor, och hur jag mådde.. Berättade att nu kommer jag inte längre gå på någon uppföljning hos dem utan jag ska ta prover en gång per år på min vårdcentral.. Vad skulle jag dit å göra egentligen?

Hon konstaterade att jag hade gått ner 20 BMI enheter, tappat 57,5 kg och 40 cm i midjan.. Påpekade att när man var så stor som jag så borde det ha gått fortare med vikten, men att man inte kunde jämföra sig med andra..


jaja, jag tänker inte hänga upp mig mer på vad hon sa och att jag tycker besöket var helt onödigt.. köra 7 mil dit, betala för besöket och köra 7 mil hem.. pengar i sjön!


annars så har jag varit rätt så duktig här hemma :) tvättat undan lite tvätt, bytt gardiner i vardagsrummet, dammsugat igen och torkat golvet.. så nu är iaf vardagsrummet rent å fint ;)

imorgon får jag ge mig på köket och matsalen, om jag känner för de, haha :P ska iaf ner på gymmet imorgon..

nu kika tv och laga soffkuddar..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 20 mars 2012 15:53

Alltså det här med gravidcravings.. det är ju helt jäla sjukt! i början av graviditeten ville jag ha fil eller krovbröd med mycket smör i!? jag som inte ens gillar mycket smör på mackan i vanliga fall..

sedan försvann det.. var inget jag ville ha.. och nu med illamåendet har mina cravings kommit tillbaka.. i form utav stuvade makaroner! det är det enda jag vill ha hela tiden.. stuvade makaroner med ost i och ketchup till.. jaja, jag vet ju vad jag äter till lunch och middag hela veckan när jag är ensam iaf ;) får väl variera det jag har till.. haha.. köttbullar, korv, biffar, kyckling.. ja, allt utom fisk funkar nog :P


jag trodde inte riktigt fullt ut på dessa cravings förut.. och jag trodde aldrig jag skulle få några.. men det går helt enkelt inte att förklara hur sjukt det dära suget efter en viss grej kan vara så starkt.. och hur något man i vanliga fall älskar kan lukta och smaka apa? :P

pusspuss

Av Ida Söderblom - 20 mars 2012 08:21

jahapp, då ska man iväg på 1års kontrollen efter open idag, kl 10 på Sunderby Sjukhus.. vi får väl se vad de säger, men jag vet redan att de tycker jag har gått ner för lite.. men men..

nu ska jag hoppa i dushen så jag hinner iväg i tid..

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards