Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

Resultatet av 1årskontrollen..

Av Ida Söderblom - 20 mars 2012 19:05

Jag må då säga att 1årskontrollen på Sunderbyn är ett skämt! jag kunde lika gärna ha suttit hemma och sköterskan hade kunnat berätta allt hon sa över telefon..

Alla mina värden var bra.. Hon frågade om jag hade några frågor, och hur jag mådde.. Berättade att nu kommer jag inte längre gå på någon uppföljning hos dem utan jag ska ta prover en gång per år på min vårdcentral.. Vad skulle jag dit å göra egentligen?

Hon konstaterade att jag hade gått ner 20 BMI enheter, tappat 57,5 kg och 40 cm i midjan.. Påpekade att när man var så stor som jag så borde det ha gått fortare med vikten, men att man inte kunde jämföra sig med andra..


jaja, jag tänker inte hänga upp mig mer på vad hon sa och att jag tycker besöket var helt onödigt.. köra 7 mil dit, betala för besöket och köra 7 mil hem.. pengar i sjön!


annars så har jag varit rätt så duktig här hemma :) tvättat undan lite tvätt, bytt gardiner i vardagsrummet, dammsugat igen och torkat golvet.. så nu är iaf vardagsrummet rent å fint ;)

imorgon får jag ge mig på köket och matsalen, om jag känner för de, haha :P ska iaf ner på gymmet imorgon..

nu kika tv och laga soffkuddar..

pusspuss

 
 
Ingen bild

Carola

20 mars 2012 21:07

Tyckte hon verkligen att 57,5kg på ett år var långsamt???? Jisses, vad jämför hon med? Nej, vet du vad, du ska vara oerhört stolt över dig själv. Det är ju helt enormt vilken prestation du utfört!!! Stort grattis till dig!

//Carola

Ida Söderblom

20 mars 2012 21:37

Jo, tyvärr så tyckte hon de.. man känner sig lite nertryckt i skorna då jag känner att jag inte hade kunnat gör något annorlunda.. :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards