Alla inlägg den 21 april 2016

Av Ida Söderblom - 21 april 2016 18:25

Hade sambon hemma idag, så vi fick chansen att äta en mysfrukost ihop :) Äggmuffins med skinka och fruktsallad med lite kvarg å müsli stod på menyn, endast 265 kcal.. :)

Efter jag lämnat kidsen på dagis så passade jag på att ta min promenix för att ha kvällen fri :)
Har beställt nya skor från footway som kom igårkväll, så passade på att prova dessa.. :) Fick upp tempot lite mer, och jag tillåmed småjoggade 20-30 sekunder här å där.. Och mitt trasiga knä gjorde inte alls lika ont som förut, så vi kan ju hoppas att det är skorna som gjorde susen.. :)

Efter prominenta vart det ner på byn, medan jag sprang massa ärenden så hämtade Erik på dagis.. sedan vart vi bjudna på lunch hemma hos Teresa å Andy (som för övrigt sov ;)) så kidsen fick leka lite med deras dotter Bella.. å jag fick träffa sötaste lilla Alexander.. Melissa var väldigt noga att påpeka att han var en bäjbis, en söt bäjsis :)

Att äta mat någon annanstans än hemma är ju alltid lite lurigt.. men jag la upp vad jag trodde var en viss mängd, å tog till lite på kalorierna när jag räknade ihop :)
Väldigt tacksamt när värden hade sparat förpackningen, så jag kunde scanna å lägga in direkt.. Så tack Teresa! :)

Erik hade några ärenden i Pite, så när vi var klar med det åkte vi ut till havsbadet så barnen fick busa lite i den stora lekparken där :) Melissa verkligen älskar att gunga, hon skulle nog kunna sitta däri i timmar :)

Till middag blev det pannkisar åt kidsen medan jag å Erik åt lite blandat av rester från kylen :)
Ikväll tänkte jag faktiskt bara ta det lugnt i soffan, känner mig oerhört frusen å längtar som en tok efter choklad, så jag bosätter mig under filten.. :)
Stegräknaren visar ju ändå över 12000 steg, så det kan jag vara värd idag..

Har satt upp en liten belöning när jag når -5kg, en burk Pepsi max å 25g sockerfri choklad :)
Imorgon äre dags för vägning igen, spännande å se vad det gett för reslutat nu när jag räknat kcal hela veckan :)
Kram på er gott folk, ta hand om er!

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards