Inlägg publicerade under kategorin Familjelivet ♥

Av Ida Söderblom - 18 december 2013 22:00

Det har kommit in några gissningar på när vår lilla Vallmo tänker kika ut, roligt! :)


BF enligt senaste mensen: 20/12
BF enligt rutin ultraljudet : 30/12
Elias föddes i V41 (40+1)
Både jag och Erik är förlösta med kejsarsnitt.



* * *

  • Linn, flicka
  • Emelie Före jul Pojke
  • Inga-Lena 24/12 Flicka
  • Eva 25/12 Flicka
  • Hanna 26/12 Pojke
  • Carina 27/12 Pojke
  • Linda 27/12 Pojke
  • Nina, antingen den 27/12 eller den 29/12 Flicka
  • Stina 28/12 Flicka
  • Alexandra 28/12 Flicka
  • Mommo Louise 31/12 Flicka
  • Lollo 31/12 23:35 Flicka
  • Therese 31/12, nån timme innan tolvslaget, Pojke

  • Sara 1/1 00:10 Flicka
  • Erika 1/1 Flicka
  • Farmor Birgitta 1/1 Pojke
  • Sassa 1/1 Flicka
  • Dick 1/1 Dalmatin
  • Faster Johanna 1/1 Pojke
  • Lena 2/1 Flicka
  • Annica 2/1 04:45 Pojke
  • Maria 2/1 Flicka
  • Satu 4/1 Flicka
Av Ida Söderblom - 14 december 2013 22:45

Idag har vi haft en mysdag med lite julklappshandling till lilleman, sova middag tillsammans, haft lucköppning och nu avslutat kvällen hos några nära vänner med middag och julklappsutdelning :)
Bäst att passa på å dela ut klapparna lite innan utifall Vallmo bestämmer sig för att kika ut tidigt :)

Koncentrationen på hög nivå när man ska öppna paket, mamma får hjälp lite :P
Idag hade tomtemor lämnat en snygg tröja i paketet :)

Julklappsutdelning :)
Jag älskar att få ge julklappar, och slå in dem! :D

Av Ida Söderblom - 12 december 2013 22:25

Meeh, vilket litet paket :/ det får pappa öppna..
Ooooosch, en guldpeng! Ge mig ge mig ge mig, måste tanka skotern! Brumbruuum! :D

Av Ida Söderblom - 11 december 2013 22:31

Eftersom gårdagen vart som den vart så fick Elias öppna 2 paket idag, och ingen var nog gladare än han ;)

Ååh, titta mamma! Tomtetofflor, bäst jag pussar dem! :D

Ooh, ett till paket! :)
En tomtejacka! Troru tomtemor försöker klä ut mig till sin son istället mamma? :P

Av Ida Söderblom - 9 december 2013 21:57

Elias har sedan han började äta alltid, alltid, alltid ätit havregrynsgröt till frulle :) spelar ingen roll hur mycket han matvägrar, gröten äter han i 9,5 fall av 10 :P

Å då äre ju klart han ska få hemmagjord, osockrad äppelmos till de :) Ytterligare en favvo! Han blir helt galen när jag gör den å han inte får äta upp allt på direkten ;)

Sen äre ju inte torsdag idag, men vi slängde ihop en fläskpannkaka oxå :)
Min matinspiration är 0 just nu, beror mest troligast på att jag i princip mår illa av allt jag äter.. meeen, både Elias, Vallmo å jag behöver energin så..

Vad har ni i er pannkaka/tjockpannkaka/ugnspannkaka för att få den så dära good? :) här hemma äre mycket ägg i som gäller, å mycket fläsk/bacon när det är fläskpannkaka :)

Av Ida Söderblom - 7 december 2013 19:53

Idag har vi varit å sett faster bowla! :) Elias fick följa med faster på banan å prova innan tävlingen drog igång, jätteroligt!! :)

Spännande kika på faster å ropa "heeeeeeeeej" :)

Läser 'Läggdags för Mulle' med fammo :)

Efter bowlingtävlingen åkte vi hem till fammo å faffa, fikade, myste, spela gitarr å läste böcker :)
Elias passade även på att sova på fammo i soffan medan mamman åkte å handla lite :P Gäller att ta tillfället i akt! ;)

Av Ida Söderblom - 6 december 2013 16:26

.. för jag längtar efter dig! <3
Pappas tröja är kanske för stor, men mysig!

Av Ida Söderblom - 3 december 2013 22:36

Vart tar tiden vägen!?

Jag tycker tiden springer iväg, känner nästan lite smått panik denna gång.. Om bara 1 vecka så räknas det ju som "fullgånget".. ojojoj.. :P
Samtidigt som det lika väl kan dröja till mitten av januari innan vi får träffa lilla Vallmo :)

Vågen pekar uppåt, inte fullt lika mycket som med Elias, men ändå mer än vad jag vill.. de senaste 3 veckorna har resulterat i 3 extra kilon på vågen.. :/ menmen, det är inget jag kan göra något åt just nu..

Jag har svårt få in mina 6 mål om dagen, det går bara inte.. å i 9 fall av 10 mår jag superilla efter varje måltid, oavsett vad jag äter eller om jag äter ofta/sällan..
Men mjölk är det största nonono-et, det funkar absolut inte..

Nu äre dags krama kudden, å lägga första natten av 7 utan sambon bakom oss.. Jag hatar hans jobbveckor, men hans hemmaveckor väger upp det hela hyffsat.. Ett jobb på hemmaplan hade varit det bästa, men inte det lättaste att få.. :/
Nattinatt och sov gott!
Pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016
>>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards