Inlägg publicerade under kategorin Familjelivet ♥

Av Ida Söderblom - 3 november 2013 22:32

Födelsedagstårtan jag knåpade ihop till sambon's "kalas" idag :)

Erik älskar fåret shaun :) Och när jag såg en liknande tårta i somras tänkte jag direkt att en sån ska jag göra till Eriks födelsedag :)

Det är en gräddtårta, fylld med vaniljkräm och persikofluff, spacklad med grädde, dekorerad med marshmallows och mandelmassa :)

Kan även erkänna att Erik fick stå för kavlandet av mandelmassan ;) mitt humör/hormoner är inte att leka med nu som gravid, så för husfridens skull så kavlade han ut den då det bara jävlades å fastnade för mig :P

I present av mig å Elias fick han även fåret shaun, virkad :) inte hunnit ta nån bild på den än.. jag stod för virkandet och Elias fyllde den med kärlek, pussar å kramar :) han tar alltid det jag virkar på och kramas å pussas med det ;)

Av Ida Söderblom - 29 oktober 2013 16:43

Idag trotsade vi förkylningen och åkte ner på byn för en dag med faster :)
Vart inte så mycket sömn inatt då liten inte kunde andas och hade feber :/

Men vi behövde komma ut å göra nå annat efter gårdagen.. så vi var hos faster, gick på affärer i byn, åt burgare till lunch, å myste/busade lite mer hos faster :)
Å ni ska inte tro denna kille äter sin burgare om man skär bitar, icket, han ska bita tuggor själv, precis som alla stora :P

Nu sitter vi i soffan hemma, kikar på lite barnprogram å väntar på pappsen :)

Fasters tröja på :)

Vadå, har inte alla tutten så hära? ;)

Myser med faster framför Hjältarnas stad på youtube :)

Av Ida Söderblom - 25 oktober 2013 08:53

Man byter blöja, sätter ner barnet i fråga på golvet, det hinner knappt gå 2 minuter, så har barnet bajsat..

Nån fler som känner igen sig i detta blöjbytande? ;) haha

Älskade barn!

Av Ida Söderblom - 23 oktober 2013 23:23

Jag kan lova er att det är inte lätt att vara hyffsat höggravid och klä en busig ettåring för blöt utelek :P
Men så länge han skrattar å nöjer sig med stt springa ett varv runt köksön mellan varje plagg, sko och vante som ska på, och inte gallskriker å gråter, så är jag nöjd :P

Elias är lite svår att aktivera inne, han har inga direkta favoritleksaker, dem han tycker om kan han/vi leka ett litet tag med, sen är han less å vill göra nå annat..
Därför försöker vi ha en utestund, så han får springa av sig å leka, för att sedan sova vagnen ute.. :)
För äre nå han älskar, så äre att vara utomhus :)

Inatt hade det ju snöat lite, men detta övergick till regn under dagen.. vi väntade å väntade på att regnet skulle avta, men icke.. Det minskade iaf, så vi klädde oss å gick ut ändå :)
Men redan efter typ 5-10 min var litens vantar dyngsura.. så bra, varma och hyffsat vattentäta vantar står på inköpslistan.. har ni några tips? :)

Gunga meeeeera! :)

Hur många varv jag drog honom på snowracern runt huset? Jag tappade nog räkningen efter typ 8-9 ;)

Efter att ha sovit en sväng var jag tvungen hitta på bus medan mamma lagade mat :P
Blivande elektriker som sin far? ;)

Snääääälla mamma, kan vi inte bada? :)


Medan jag gjorde iordning vällingen försvann lillskrutten, hittade igen honom i badbaljan ;) så det fick bli ett kvällsbad innan nattningen :) Mys!

Nu sover busen sedan nån timme, och jag borde oxå sova sedan läääänge ;) men jag ville bli klar med ihopmonteringen av alla african flowers, å det blev jag :)
Men nån resultatbild blire inte förens till jul :P
Nattinatt och sov gott!
Pusspuss

Av Ida Söderblom - 21 oktober 2013 23:15

Då Erik fick åka iväg å jobba i lördags så fick han ledigt idag, så vi valde att göra dagen till en familjedag i Lule :)


Inhandlat lite välbehövliga saker inför vintern, en smartladdare till xc90:in, ny pia till bron, kabelvinda att ansluta motorvärmarkablar i m.m :)

Kikade på lite nya snöspadar, men så kom vi fram till att vi kanske skulle kolla vad vi har här hemma först ;)


Hittade nya spotar att sätta upp i köket, under skåpet över diskbänken.. dock så var det 3pack, å när vi kom hem så har vi ju 4 :P får köpa ett gäng till om dessa lyser bra, vi valde en led-variant :)


Vi valde att luncha på Café Mat&Prat, då inget slår deras baguetter/mackor :)


MEEEERA! :) Pannkakor med grädde å sylt är mumma tycker Elias :)


 


Efter lunchen gick vi på garnjakt på stan, hittade ett ljusgrått nystan av Järbos Molly, så nu hoppas jag nyansen är samma så jag kan göra klart Elias lilla tomte :)


Sedan vare dags att proviantera och sedan bege sig hemöver.. hittade denna nyhet, Juleskum 2013 Knäck, och som vanligt faller jag för dem å måste smaka ;)

Men näääe, uffa! Originalet vill jag ha.. tyckte dessa smakade bränt? Sambon gillade dem dock, så han fick med sig dem som resegotta på väg till jobbet :)

Så de slapp ju hamna i komposten iaf ;)


 


Hittade lilleman liggandes så hära i sin säng nu när jag gick å la mig, sötunge! :)

Varför ligga med huvudet på kudden, eller ens åt rätt håll i sängen? Som en boll, tvärs över, går miiiinst lika bra ;)


Eriik är snart framme på jobbet, mina höfter skriker på mig och jag orkar knappt hålla ögonen öppna, så det är nog dags att krama kudden nu!

nattinatt och sov gott!

pusspuss 

Av Ida Söderblom - 20 oktober 2013 21:36

Vi har haft en utedag på gården idag, grillat och fixat inför vintern :)

Av Ida Söderblom - 19 oktober 2013 22:41

Den här dagen blev verkligen inte till vad som var tänkt då pappan i huset fick åka iväg å jobba igen :(
Men jag å skrutten gjorde det bästa av kvällen, lite gotta å dans framför körslaget.. :)

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016
>>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards