Inlägg publicerade under kategorin Familjelivet ♥

Av Ida Söderblom - 3 december 2013 00:23

Vi har haft en soffhängardag idag, jag å den glada lilla snorisen :)

Jamas heeeeeeela dagen lång, Elias "bästis" Jeepe kom förbi på middag å pappan i huset har kärrat ved, kopplat ett eluttag ute på bron och hängt upp de sista julgardinerna där jag inte ville klättra.. :)

Imorgon äre dags för jobbvecka igen, vi längtar inte..
Om Elias är bättre så åker vi antingen på vuxenbarn eller stan för att han inte ska bli lika ledsen över att pappa åker iväg..

Av Ida Söderblom - 1 december 2013 08:45


 

Julkalendern är hängt uppe nån vecka, men imorse när Elias vaknade hade "tomten" varit framme, eller var det kanske "tomtemor"?, och hängt dit maaaaassa fina paket! :)

 

Mamma broderade denna kalender till mig när jag var liten, i år är det andra året Elias har den uppe, och nästa år kommer det hänga 2 paket på varje datum :)

Av Ida Söderblom - 30 november 2013 22:37

Brumbrum :)

Lyckan att få köra lite bil i pappas knä på en rastplats efter att ha åkt bil i 40 mil utan minsta lilla gnäll :)
Ny blöja, jamas på och en flarra välling så somnar vi i stolen å fortsätter de sista milen hem :)

Av Ida Söderblom - 27 november 2013 20:49

Efter en otroligt kass natt har vi haft en heldag i birsta :)

Jag rekommenderar inte att sova 3 1/2 timme på golvet om ni är höggravid ;) Men det fick Elias att sova tillslut iaf, efter mycket skrik, snor å tårar.. det gör så ont i mig när han har svårt att andas :/ han blev helt plötsligt toksnorig igår när han skulle nattas, å det sitter i än..
Han rosslar när han andas å snoret rinner :/

Mamma säger jag inte ska dricka mjölk när jag är förkyld, men det är ju sååååå gott! Å jag kan heeeeeelt själv :D

Erik å Elias tog en promenix till birsta medan jag tog bilen.. Träffade Monica å överlämnade alla tomtar jag virkat åt henne, å Elias fick en massa fina barnböcker :)

Inne på Birsta City hittade vi en julklapp å lite grejer till Elias julkalender :)
Sedan blev det lunch med kusin/gudmor Amanda :) och en sväng på ikea för att inhandla lite ljus blandannat :)

Imorgon hade vi tänkt oss en sväng på stan, så länge Elias är feberfri å inte jättehängig..

Nu blire glögg å pepparkakor :)
Pusspuss

Av Ida Söderblom - 26 november 2013 21:49

V36 (35+0)

Allt såg finfint ut på ultraljudet idag :) Jag hade dock missuppfattat min bm, jag trodde det var ett tillväxt ultraljud, men det var en lägeskontroll.. :)
Det var en jätte trevlig barnmorska som utförde ultraljudet, å hon förstod att det var svårt känna hur barnet låg, men ultraljudet visade väldigt tydligt varför jag har sånt ständigt tryck nedåt ;)

Vår lilla Vallmo ligger med huvudet nedåt och är fixerad :) Jag vet att jag var till bm i V35+3 med Elias, å då var hab fixerad, men jag hade aldrig det här trycket nedåt med honom..
Denna graviditet är jag stääääändigt 'kissnödig' :P

Känns så skönt att Erik fick vara med å kika på bäbben oxå :) Elias var med å han var så snäll å lugn under hela undersökningen.. Mammas gosunge!

Av Ida Söderblom - 24 november 2013 23:42

Idag var det skyltsöndag i Pite, så jag å Elias tog med fammo å faster och åkte dit :) var jättemycket folk, typ omöjligt ta sig fram med barnvagn, roligt men trångt!

Blev inget köpt på själv skyltsöndagen, jag tog mig hursomhaver inte ens fram till stånden med vagnen i den trängseln ;)
Däremot fick det följa med hem lite kläder till Vallmo, några adventspresenter till Elias julkalender och en ny julstjärna :)

Blev middag på Sunes innan vi begav oss hemåt, å där inne var det Elias som höll låda ;)

Väl hemma ville inte mina höfter vara med längre, satt mig i soffan med lilla herrn å hoppades på en mysstund, men se icket!
Han budade å härjade å trotsade.. gjorde riktigt allt han vet att han inte får göra, å så fort jag inte tittade på han eller följde efter så vare nya hyss eller tårar..

Jaja, jag fick helt enkelt inte sitta ner :P
Gick ut i köket, hittade ett paket jäst i kylen å satte igång en saffransdeg.. då mina kära vänner, då.. då satt Elias helt stilla på golvet, pratade å sjun för mamma ;)
I köket hör jag visst hemma enligt honom.. haha..

När väl degen å bullarna jäst klart hade vi hunnit med att fika å diska undan allt, in med de första plåtarna i ugnen, åsså råkade jag sätta mig ner.. fy på dig mamma!

Då rev skrutten ner julgardinerna i burspråk i vardagsrummet, skrattade å var såååå glad..
Fram med en stol, hänga upp gardinerna igen, ta ut plåtarna med saffransbullar, som vart lite undegräddade, för då hade Elias hunnit dra fram fotpallen å klättrade på den.. ;)

Inte slut än! Ställde undan pallen, satte in saffranskransarna i ugnen, satte mig i soffan å Elias ville pepparpeppar sitta med mig :)
Kollade till kransarna, som behövde nån minut till.. började göra iordning välling inför nattningen, då hör jag 'maaaaaammmmaaa' inifrån vardagsrummet samtidigt som ugnen piper att det är klart..

Skyndar in i vardagsrummet, och hittar Elias STÅENDE UPPE PÅ EN STOOOL! Menvadihelaheeeeelvete.. haha..
Hinner tänka tusen tankar, springer jag dit kommer han vilja gå ner, å då ramlar han, skriker jag blir han rädd, å då ramlar han..
Så jag sliter fram mobilen samtidigt som hag sakta går mot honom, för äre nå han gillar så äre att bli fotad med blixt :P
Tar några bilder, han står hyffsat stilla å smilar upp sig.. han blir sedan fly förbannad när jag lyfter ner honom, å saffranskransarna är brända..
Haha.. ja, där har ni vår eftermiddag/kväll + en massa massa massa mer bus han hann hitta på.. Älskade tokunge!

Saffransbullar :)

Klättra, klättra, klättra..

Hihi, titta på mig mamma! :D

Om han är en buse? Nejnej, vad får ni det ifrån ;)

Nu ska jag krama kudden, imorgon står packa på schemat.. å känner jag Elias rätt kommer jag få packa väskan 95736 ggr ;)
Nattinatt och sov gott!
Pusspuss

Av Ida Söderblom - 21 november 2013 19:25

Elias kvällsfikar smörgås med leverpastej framför favoritprogrammet på tvn; Djurakuten på 3:an :)
Sen äre dags för ny blöja, jamas å en flarra välling :)

Av Ida Söderblom - 20 november 2013 22:51

.. för Johanna idag! :)

Presenterna och ett trött födelsedagsbarn som gosar med en busig gudson <3

Idag fyller Elias faster/gudmor år :) Så vi har varit hos henne ikväll å blivit bjudna på gofika å överlämnat presenter :)

En personlig kudde, självklart i grönt, med en broderad borderterrier å vovvens namn! :) när jag såg bilder på andra saker kvinnan jag beställde den av hade gjort, så kände jag direkt att detta är den perfekta presenten till Johanna :) och den hann dimpa ner i vår brevlådan i tid! :)

Vi gjorde även en skål utav en LP-skiva å fyllde den med skumtomtefudge :)

Även Eriks farmor fyller år idag, så vi har grattiskramat henne oxå :)
Synd bara att Erik har jobbvecka å missar kalasandet.. men kan ju erkänna att han inte är den som brukar komma på presenterna i denna familj ;)

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016
>>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards