Alla inlägg den 17 december 2008

Av Ida Söderblom - 17 december 2008 21:57

Det gör ont i hjärtat! Jag tycker mig höra dina tassar som går över parketgolvet, tycker mig se dig ligga nedanför mammis fötter där hon sitter och stickar i vardagsrummet.. jag hör dig dricka vatten i hallen..

Nog visste jag att de skulle göra ont.. men tomheten är den värsta!


Av Ida Söderblom - 17 december 2008 18:41

Min älskade lilla Herkules är död! :(

1999-04-10 - 2008-12-17


 

Av Ida Söderblom - 17 december 2008 15:25

Bubbasen min är fortfarande hemma.. :( de lugnande som han fick var inte starkt nog, och de varnade oss för att djur lätt snetänder när de fått i sig sånt.. risk för att de sista han ska göra här i livet var att hugga oss..

och eftersom han inte sov ordentligt så vågade vi inte utsätta honom för de.. dessutom var munkorgen de skickade med helt för liten..

så nu har mammi fått tag i nån annan veterinär.. och vi har fått starkare lugnande som han ska få så fort hon ringer..

hon skulle även ha med sig större munkorg.. Herkanbubben som aldrig har bitit någon förut.. :( men när de har fått nå fel som han har fått, och dessutom får lugnande äre bättre att ta de säkra före de osäkra.. bara de att man ska få dit den förbannade saken!


sitter iaf och väntar.. och de sliter itu mig.. driver en till vansinne! 

Av Ida Söderblom - 17 december 2008 10:24

ja, min lilla Herkan är jättejätte sjuk.. troligast har han en tumör bakom örat och fått en hjärnblödning.. han har haft massa anfall inatt.. så mammi har varit iväg till veterinären och fått nå lugnande som de har stoppat i nå köttbullar.. för han har så ont att vi inte får sätta på honom kopplet.. :(

så nu väntar vi bara på att de lugnande ska börja verka så ska vi bära ut honom till bilen sen, och åka till veterinären.. :(

min stackars lilla sötis! sista dagen med oss och natten har varit hemsk! varken jag eller mammi har sovit, inte Herkan heller.. gått fram å tillbaka, fått anfall, kissat på sig, sovit nån timme sen samma sak om å om igen :(

tycker så synd om honom.. och djuren som inte kan berätta vad som är fel heller!


igår när mammi å Herkan kom in efter att de hade varit ute mitt på dagen så slog han sig i dörren, han gick rakt in i den.. så han bara skrek..

troligast så var de därför som allt började..

eller ja, han har sett och hört dåligt en längre tid.. men vi trodde han var på bättrigsvägen nu när jag kommit hem igen..

mammi sa att han var gladare.. tyvärr hade vi fel.. :( finns inga ord för hur jobbigt det här är, alla tankar som rusar och känslor som spränger i hjärtat!


Herkules har verkligen varit min och mammis klippa sedan pappa dog.. när livet var tvunget att fortsätta.. när vi inte ville kliva upp, när vi inte ville gå ut.. då vart vi tvingade, för Herkules måste ju ut.. han måste ju få mat och vatten.. han hjälpte oss upp när de inte fanns någon annan..


Jag älskar dig min lilla vän!



Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards