Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Febern vill inte ge med sig.. :/

Av Ida Söderblom - 5 oktober 2009 22:28

uuh.. min feber vill inte släppa taget om mig.. :(

den gick ner till 37 idag på dagen, men nu på kvällen så har den gått upp igen.. blir så less för man tappar all ork.. men Birgitta var jättesnäll idag, hon kom hit å diskade undan, dammsugade och torkade golven i kök, vardagsrum och hall :) så nu känns de mycket fräschare.. hade tänkt försöka mig på de själv men då hade jag väl varit klar på fredag typ.. haha..

sen kom Lasse förbi en sväng och borrade för hatthyllan och ljusstakarna i hallen, så nu fattas bara nå passande skruvar.. fanns tyvärr inge sånt här hemma..


här tänt ljus runt om i hela lägenheten ikväll, de tar död på ensamheten lite.. har pratat i tele, kollat lite film och bara legat i sängen.. känns mig oerhört trött och rastlös på samma gång :(

hoppas jag orkar med en promenix imorgon, så jag får lite frisk luft..


åt rester från middagen päälsk lagade till mig i lördags :) mumsigt värre.. himla skönt att de finns lite färdig mat när man känner sig så här.. annars hade jag nog inte ätit nå alls om jag ska vara ärlig.. kanske nån macka..


näe, nu ta en tablett å se om febern går ner.. och hoppas på en natt utan hostattacker! himla obehagligt att vakna av att man håller på att hosta sönder halsen.. går som inte att andas :(

men.. nattinatt där ute..

pusspuss

 

- - -

Jag kramar ditt täcke och saknar sönder dig inatt..

 
 
Lina

Lina

6 oktober 2009 10:01


Usch, det är aldrig roligt när man har feber..ok förkylning men inte feber..hela kroppen slås ut.

Jag förvarar mina teér i sina aromapåsar i aluminiumburkar, de där klassiska teburkarna =). Och i mörka skåp så håller sig aromen längre. Å andra sidan är jag en sådan god tesupare att påsarna inte blir kvar så länge i skåpet =)

http://andetag.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards