Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Ida Söderblom - 24 oktober 2009 21:01

Kaneläpplen med havretosca


Kaneläpplen

2-3 äpplen

2 msk strösocker

4 msn kanel

 

Havretoska

50 g smör/½dl margarin

½ dl socker

2 tsk mjöl

2 msk mjölk

3,5 dl havregryn

 

Smörj en ungsfast form. Skala och skiva äpplena, lägg dem i en bunke och häll socker och kanel över, rör om. Lägg sedan ut äpplena i formen, häll på mer kanel om så önskas.

 

Smält fettet till havretoscan, tillsätt socker, mjöl och mjölk. Låt detta koka upp lite snabbt. Rör sedan ner havregrynen. Klicka ut över kaneläpplena i formen.

Grädda i 200 grader i ca 15-20 min tills havretoscan fått en fin färg.

 

Servera gärna pajen varm med vaniljsås till.. :)

Av Ida Söderblom - 24 oktober 2009 20:56

har gjort iordning lite matlådor till Päälsk idag.. vart 5 st med köttbullar och 3 st med wok :) gjorde även iordning en äppelpaj och en köttgryta till midda.. :) vart en sallad  på äpple, kiwi, gurka och rödkål med lite chevreost till grytan.. mums!


nu sitter vi och tittar på körslaget..

mysigt att bara ta de lite lungt med tända ljus.. :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 24 oktober 2009 10:11

Min lilla kaka fyller år idag, så vi skickar iväg ett STORT GRATTIS! Skrattande


igår var vi och åt BBQ-midda.. hua vad mätt vi vart :P haha.. sedan skyndade vi oss iväg på Ica för att köpa en antennsladd, så vi inte skulle missa idol.. hahaha ;)

våran tv här i vilhelmina är ju sjuuuuukt stor.. hela *trumvirvel* 10".. hahah.. de ni ;)

en liten tjocktv som jag köpte när jag var liiiiten, men då var jag riiiiktigt stolt över den.. jag menar, hallå.. den har ju inbyggd video, å jag kunde koppla om den å köra den på 12-volt i husvagnen.. och att jag dessutom köpte den för egna pengar.. hahaha ;)


idag vet jag inte riktigt vad som händer.. vi ska iväg och handla iaf, så ska jag försöka göra några matlådor till Erik här i vårat minimala kök.. synd bara att frysen oxå är pytteliten..

men, Erik har ju lovat mig en Ben&Jerry´s idag iaf ;) hihihi...

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards