Alla inlägg den 22 september 2009

Av Ida Söderblom - 22 september 2009 23:48

Ojsanhoppasan.. såg precis att det är ett år sedan idag som jag tog körkortet för lastbil med släp.. hihi, grattis till mig! ;)

Av Ida Söderblom - 22 september 2009 23:42

  


Här kommer receptet på kladdkakan jag gjorde, som tillåmed Erik tyckte om! =) han som inte tycker om choklad å sånt.. han gav mig högst betyg! massor god var den faktiskt.. fast jag minskade ner till 2,5 dl socker.. ;)

Och det vart supergott med att ha bröat formen med mandelspån, lossnade jättelätt.. jag hade ingen sån där form man kan ta av kanten på..

 

Edit: Har märkt att i nyare ugnar så är 20 minuter för mycket. Då passar de bättre med ca 15-17 minuter.

Av Ida Söderblom - 22 september 2009 23:05

        

Underbaraste söting katten..

Päälsk hade tagit samma promenad som vi gick gensom skogen idag, men inte såg han Kisse =( så vi hoppas att Kisse är inne hos någon som tycker om honom massor.. eller att han kanske träffat någon Kisseflicka att gosa lite med..

Av Ida Söderblom - 22 september 2009 22:54

hihii, jag å mammi hittade massor med svamp! vi plockade nästan 20 liter, så nu äre bara att rensa! tänkte knäppa nån bild imorgon, har bara tagit med mobilen än..

och dålig mottagning hade jag där ute i skogen, så Päälsk sa att jag hade svamp i antennen ;)


sen vart det en sväng på mediamarkt.. och inte kom vi ut tomhänta ;) haha.. det vart en ny köksassistent till mammi, en sån med mixer, köttkvarn å massa =)

och jag vart en fotoskrivare rikare.. så nu kan jag äntligen skriva ut bilder själv =D

Ska göra några album, måste bara köpa fotopapper..


vart bjuden på max av mammi, Satu och Matilda var oxå.. :) sötungen har ju växt till sig liiiite iaf.. sen vart de hem och duscha medan Satu tog en sväng på barnens hus.. så himla skönt att slippa gå ner i en kall källare å duscha.. å här finns de dessutom hur mycket varmvatten som hellst! =D

iaf så kom Satu å plockade upp mig i sin nya bmw :) vi åkte mest runt som förr och bara pratade skit.. mysigt!


näe, nu sooova.. eller kanske gloo på nån film?

missade idol, så kanske de jag ska se?

pusspuss


Av Ida Söderblom - 22 september 2009 12:08

Ska ut i skogen med mammi en sväng nu =) hoppas på svamplycka!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 22 september 2009 09:33

eftersom min söta väckarklocka aldrig ringde imorse så blev mitt första samtal idag något försenat.. så vårdcentralen ringer inte upp fören halv elva.. men då hinner jag peta i mig nå frukost innan kanske =)

läsa igenom lite papper och ringa arbetsgivaren står det på nästa punkt.. bläää!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 22 september 2009 00:26

ja, då var man "hemma" då, vad nu hemma är nuförtiden.. skönt att äntligen inte behöva sitta på nå mer buss å tåg idag.. ska försöka sova.. och tur är väl att jag är så utmattat och trött att jag kommer somna innan jag lägger huvudet på kudden.. för annars hade de varit jobbigt.. känns så tomt, jag känner mig tom.. ensamhet.. usch.. saknar dig päälsk..

nu soova, massa samtal att ta tag i imorgon..

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards