Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Ida Söderblom - 1 oktober 2010 15:11

tvättmaskinen snurrar på, diskmaskinen diskar, det mesta är undanstökat i köket och här sitter jag och planerar för morgondagen :) hihi!

väntar på att min kära sambo ska komma hem så vi kan åka och handla, så blire till att baka ikväll.. :)


sedan äre mannens tur att laga middag ikväll ;) hehe.. han ska få grilla medan jag bakar, så slår vi två flugor i en smäll! fast de flesta kanske har läst texten "När mannen grillar!" ;)


När en man ska grilla, händer följande:
1. Kvinnan handlar
2. Kvinnan gör sallad, tillbehör och efterrätt
3. Kvinnan förbereder köttet för grillning, lägger det på ett fat tillsammans med grilltången och går ut med det till mannen som hänger vid grillen med en öl (helst tar hon med sig en extra öl till honom)
4. Mannen lägger köttet på grillen
5. Kvinnan går in och dukar samt kontrollerar tillbehören
6. Kvinnan kommer ut för att berätta att köttet snart bränns vid
7. Mannen tar upp köttet från grillen och räcker det till kvinnan
8. Kvinnan tar in maten och ställer fram på bordet
9. Efter maten dukar kvinnan av och diskar
10. Mannen frågar om kvinnan tyckte att det var skönt att få ledigt från matlagningen en kväll.... När han ser hennes irriterade min tänker han att det finns kvinnor som aldrig är nöjda, hur man än försöker!!! ;)

Av Ida Söderblom - 1 oktober 2010 11:32

gaaah! nu är jag riktigt arg och less.. fortfarande ingen utbetalning från försäkringskassan.. de borde fan inte få gå till så här! anställ mer folk om det nu är så jävla mycket att göra!


jag hade ju tänkt baka idag, men Erik har lagunan och cheven har en trasig kylarslang så jag har inte lust att köra henne och behöva oroa mig och fylla vatten och mojsa.. så jag väntar vackert tills han kommer hem, så får vi handla då.. :) måste ändå röja undan i köket och köra nån tvättmaskin innan tvätten tar över huset och oss ;)

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards