Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Gastric bypass bloggar

Av Ida Söderblom - 25 januari 2011 12:42

Har suttit och letat runt på nätet, men inte direkt hittat några aktiva gastric bypass bloggar.. så, är det någon där ute som bloggar om det? eller vet ni av någon blogg om just det? skriv gärna en kommentar, så jag får kika in och läsa..


det är alltid lättare att prata med andra i samma situation, eller andra som har gått igenom samma sak.. få tips om hur ni klarade tiden innan operation, tips på mat när man kommer hem och hur vardagen funkar med 6 mål mat om dagen med jobb, barn och allt annat som ska hinna med..


har precis fått i mig en nutrilett shake jordgubb, å fy faan.. har kommit fram till att choklad är iaf den som går lättast att få ner, men huuua!

men de hade extrapris på allévo på coop konsum här i byn i veckan! hallelujah, prisa skatteåterbäringen! ;) hahah, näe.. men när man har dåligt ställt gäller det att vända på varje krona.. att betala huslån och alla andra räkningar + massa pellets nu i kalla tiden är inte det lättaste när varken jag eller Eriik har något fast jobb.. men vi härdar ut, försöker iaf!


nu ut! ut ut ut ut ut ut ut! ;) dagens bilder tagna oxå..

pusspuss


- - -

btw, visst är väl loka och ramlösa kalorifri dryck?

 
 
Ingen bild

Kaffenallen

25 januari 2011 17:33

Min kompis har nyligen gjort en pypass operation! om du vill kika in hos henne så är hennes blogg:
http://Boola.bloggplatsen.se
mvh Therese

Ida Söderblom

25 januari 2011 23:01

ska kika in där nu påengång! :) tack för tipset!

 
Ingen bild

Mia

25 januari 2011 19:51

Ja, det är kalorifria drycker :o)

Vet ingen som bloggar om sin operation men jag har två närstående som gjort en sådan operation, och tiden innan är jobbigare än efter säger dom. Just att man måste gå på diet.

Efteråt är det väl lite från person till person... en del mår dåligt av sånt man kunnat äta innan, min kusin tex har slutat kunna äta choklad. Mängden mat varierar oxå lite.

Mat i små mängder, o bli mätt... måste bli skönt, hehe. O hur fort du antagligen kommer att rasa i vikt.

Lycka till!!

 
Maria

Maria

25 januari 2011 20:48

Hej, hej... har själv gjort viktoperation, fast något annorlunda än GBP... har du hittat till forumet www.viktop.se ? Det är en guldgruva när man vill komma i kontakt med andra i samma sits!
Lycka till!
:-)

http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se

 
Annci

Annci

26 januari 2011 08:42

Trillade in via hajpen.

Jag är opad och har bloggat om det sedan en tid innan flytet. Så kika gärna in. Det som berör open ligger under kategorin "Viktresan" och "Viktresan-bilder". Tror det mesta ska ha hamnat där. Annars handlar det mesta i början (från sep -09) mer eller mindre om det.

Men du, ska du flyta i 36 dagar?! Det var länge. Det mesta jag hört är 4 veckor. Själv flöt jag i 3 veckor. Vet du anledningen till den långa tiden?

Lycka till!

Mvh,

Annci

http://www.hultstrom.nu

Ida Söderblom

26 januari 2011 11:06

hej! och tack för din kommentar :)

anledningen till att jag äter flytande i 6 veckor är att jag ska gå ner 25 kg innan op. i vanliga fall är det 10 % (iaf här uppe i norr).. men jag och läkaren kom överens om mer än så pga min rädsla inför narkosen och ev. buköppning om något skulle inträffa, därav den längre perioden.. både på gott och ont givetvis..
har allt funkat bra för dig efter operationen?

kom på att jag kanske borde svara i din blogg istället, så det blir både här och hos dig..
/Ida

 
Ingen bild

alexandra

28 januari 2011 08:27

Hej Sötis!

Nu har jag missat något här, när gick detta i lås?
Kom du ihåg Helene I***sson som vi gick med på Nivrena, hon har gjort en. Samma med min låtsasmamma (som gjorde det pga. medicinen slutat verka precis som för dig). Om du vill ha någon att prata med så hör av dig, om du vill ha en länk till hennes FB så säg bara till! :)

Kramaar <3

 
Anna

Anna

14 februari 2011 00:03

Hej! :) Jag ska läggas in imorgon den 14/2 på sundsvalls sjukhus och göra gastric bypass den 15! Min blogg är ajohandsome.devote.se om du vill ha koden, så maila mig! På a.johandsome@hotmail.com! Kram och lycka till!

http://ajohandsome.devote.se

 
Kani

Kani

29 april 2011 00:04

Hejsan!
Jag är en 19 årig tjej som ska GBP opereras i maj månad.
Jag startade min blogg idag och kommer förmodligen försöka att vara aktiv :)
titta gärna in och sprid vidare ;)
hehe. ja, ingen marknadsföring men bara roligt.
Kram!

http://ordinarygirlie.blogg.se

 
Vinkorken

Vinkorken

5 maj 2011 19:30

Hej, jag står i begrepp att operera mig och skriver om det i min blogg, den kommer att fyllas på mer o mer, operation är om någon månad, och sen kommer den hållas vid liv tills dess att jag nått min idealvikt och stannat där ett tag. vill dela med mig av mina upplevelser, man som man är.

http://vinkorken.blogg.se

 
Ullissa

Ullissa

6 maj 2011 17:43

Hej! Jag var precis på mitt första läkarbesök i onsdags!! Och Skall få min op efter sommaren troligtvis i September!! Letar efter bloggar jag med som handlar om Gbp innan och efter!!
Har nu startat upp min blogg som kommer att handla om just detta!!
/Ullissa

http://ulissa.bloggplatsen.se

Ida Söderblom

6 maj 2011 22:32

Roligt att du hittade in här! :) hoppas allt kommer gå bra för dig!

 
Sandra

Sandra

26 april 2012 10:05

Jag är opad i Mars 2010, bloggar inte specifikt om operationen men det finns väl lite viktnedgång, hälsa och liknande. =)

http://ssandrao.blogg.se

 
Sandra

Sandra

30 maj 2012 22:52

Hej jag har precis startat en blogg om gastricbypass. Jag har just gjort mitt första inlägg. Jag kommer skriva om hur det är att vänta på det och även hur det blir efter. Jag kommer tids nog lägga upp före och efter bilder. jag hoppas du kommer börja följa bloggen medans den utvecklas. Kram Sandra

http://www.lyckanavgastricbypass.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards